zajm Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Satte för ett halvår sedan in 60$ på mitt NETELLER-konto. Nu har jag spelat upp pengarna till 1500$ och vill ta ut pengarna och ta ett break med pokern. Detta är mitt första uttag och jag tänkte göra det via bankwire, är det bästa metoden för mig? Har redan fixat det där med IBAN så allt sådant är klart. Har Nordea som bank om det spelar någon roll.. Hur är det med skatten? Om det har med saken o göra så har jag spelat på lite olika siter, bodog, 24h, party osv. Citera
Mr Zero Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Det är inga problem att ta ut pengar på det sätt som du har tänkt. Som vanligt när det gäller skatten så får ditt samvete besluta om du ska ta upp det eller inte. Citera
zajm Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Hur mycket kommer jag få ut totalt om jag tar ut så, hur mkt försvinner? Är det en stor förlust att ta ut nu då dollarn står så lågt? Eller blir skillnaden marginell? Kan skatteindravarna märka min lilla vinst och om dom gör det vad händer då? Kan jag säga något fiffigt och komma undan.. Citera
heidfors Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 det är bättre att ta ut pengarna genom att först sätta in dom på en sajt där man sedan kan ta ut till visa eller mastercard, om du nu har det. det kan man t.ex göra på partypoker och expekt. neteller har ju en avgift på uttag Citera
scouserandy Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 neteller har ju en avgift på uttagPå $1 Citera
DrRoland Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Tror du ska undvika nordea. Enligt andra trådar har de höga avgifter för $ överföringar. Citera
DrRoland Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 det är bättre att ta ut pengarna genom att först sätta in dom på en sajt där man sedan kan ta ut till visa eller mastercard, om du nu har det. det kan man t.ex göra på partypoker och expekt. neteller har ju en avgift på uttag Hur mycket tjänar man på det om man som postaren ska göra ett uttag på 1500$ tex? Citera
scouserandy Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Jag gjorde precis ett uttag med kursen 6.9 Citera
zajm Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Någon som har en bra idé på hur jag ska göra? Jag har VISA. Citera
scouserandy Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Någon som har en bra idé på hur jag ska göra? Jag har VISA. Ja, ta ut via neteller med bankwire. Fan några kronor hit eller dit vem bryr sig. Citera
Kimpan Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 är det inte 1.9% som neteller tar i avgift? eller som försvinner på grund av växling eller liknande...? kommer man undan detta om man går via expekt tex..? Citera
Bubbla Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Jag har ca $3k på neteller som jag vill ta ut. Kontot som är registrerat till neteller är i sek. Har läst olika om vilka avgifter det är som gäller. Bör/kan jag byta så att neteller för över $ till mitt konto och jag betalar bankens avgifter? Vad kostar det totalt att ta ut $3k och betala netellers växlingsavgifter + ev andra avgifter? Vad kostar det totalt att ta ut $3k och betala bankens växlingsavgifter + ev andra avgifter? Citera
vetgirig Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Vad kostar det totalt att ta ut $3k och betala netellers växlingsavgifter + ev andra avgifter? ca 400 kr Som kuriosa så har Forex följande kurser: 3 000,00 USD ger dig 20 289,60 SEK 20 923,50 SEK ger dig 3 000,00 USD Dvs skillnaden är 634 kr. Citera
CatEatDog Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 det är bättre att ta ut pengarna genom att först sätta in dom på en sajt där man sedan kan ta ut till visa eller mastercard, om du nu har det. det kan man t.ex göra på partypoker och expekt. neteller har ju en avgift på uttag Men va fan har jag inte tänkt på detta för? ty för tippset... Nu kommer pengarna från en EU site Citera
Recommended Posts