Gå till innehåll

Vad har ni för drömmar och mål med er poker?


Tjocko76

Recommended Posts

Hej

 

 

Vore fint att få höra lite om hur ni andra "vanliga" spelare tänker om framtiden, mål, drömmar osv......

 

 

Hälsningar El Tjocko

 

ca: 2 utlandsresor med familjen varje år.....+ ven resa med polarna varje år

betala av min bil varje månad + se till att mina 3 barn har det det vill ha varje år..

och det har funkat hitills, har lirrat 5 år på nätet nu, och har fortfarande inte hamnat på Kolmården ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt mål är att bli så bra som jag bara kan bli. Har lirat vinnande poker i ett år nu. Första 6-7 månaderna tack vare sjuktligt bra BR manegement. Flera månader snittade jag +/- 0 på spelet men kunde plussa över $1k på bonusar eller rakeback.

 

Så det är mitt tipps. Om du verkligen har vad som krävs så kommer du lyckas. Lägg upp en plan, BR krav, läs runt om bonusar, spela spela spela! En bra grund är att lära sig tight ABC poker. Inget fansy shit bara spela dina kort vs dina motståndares.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att "rullen" inte spelar nån roll på NL25. Den summa pengar du har insatt på en pokersida kommer inte att avgöra om du vinner eller inte.

 

Losar du på NL25 så är du inte bra. Det går inte att skylla på att man hade en för liten "rulle". Man kan inte ha en rulle för NL25 om man har någon inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att en gång i livet vakna upp glad/lycklig.

 

vad kan man säga?.....sammanfattas helt perfekt där!

 

 

Mäste bara förtälja en liten skön historia frän si så där 11 -12 år sedan.När man pratar om mål här i livet alltså och uppnå dem. Jag har träffat en människa här i livet som önskade en nästan omöjlig önskan och som faktiskt kom jävligt nära sitt mål. Önskar innerligt att killen når sitt drömmars mål.

 

Men till saken. När jag vare typ 25 så fick jag ett idrottslärarvik på en skola i stan på ett par månader.Där gick en liten kille som var rätt bra på o kicka boll. Han sa till mig: Jag ska bli världens bästa fotbollsspelare!

 

Yeah right tänkte jag, men idag e samma lilla kille den högst betalde fotbollspelaren i Italien. Snacka om att nå sina mål!

 

Själv så säger jag som Stahl....Det duger för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att en gång i livet vakna upp glad/lycklig.

 

vad kan man säga?.....sammanfattas helt perfekt där!

 

 

Mäste bara förtälja en liten skön historia frän si så där 11 -12 år sedan.När man pratar om mål här i livet alltså och uppnå dem. Jag har träffat en människa här i livet som önskade en nästan omöjlig önskan och som faktiskt kom jävligt nära sitt mål. Önskar innerligt att killen når sitt drömmars mål.

 

Men till saken. När jag vare typ 25 så fick jag ett idrottslärarvik på en skola i stan på ett par månader.Där gick en liten kille som var rätt bra på o kicka boll. Han sa till mig: Jag ska bli världens bästa fotbollsspelare!

 

Yeah right tänkte jag, men idag e samma lilla kille den högst betalde fotbollspelaren i Italien. Snacka om att nå sina mål!

 

Själv så säger jag som Stahl....Det duger för mig.

 

 

Var inte hans dröm/mål att bli världens bästa spelare? Det är väl inte samma sak som världens mest överbetalde spelare? För världens bäste är han absolut inte och det kommer han aldrig bli heller... Eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att en gång i livet vakna upp glad/lycklig.

 

vad kan man säga?.....sammanfattas helt perfekt där!

 

 

Mäste bara förtälja en liten skön historia frän si så där 11 -12 år sedan.När man pratar om mål här i livet alltså och uppnå dem. Jag har träffat en människa här i livet som önskade en nästan omöjlig önskan och som faktiskt kom jävligt nära sitt mål. Önskar innerligt att killen når sitt drömmars mål.

 

Men till saken. När jag vare typ 25 så fick jag ett idrottslärarvik på en skola i stan på ett par månader.Där gick en liten kille som var rätt bra på o kicka boll. Han sa till mig: Jag ska bli världens bästa fotbollsspelare!

 

Yeah right tänkte jag, men idag e samma lilla kille den högst betalde fotbollspelaren i Italien. Snacka om att nå sina mål!

 

Själv så säger jag som Stahl....Det duger för mig.

 

 

Var inte hans dröm/mål att bli världens bästa spelare? Det är väl inte samma sak som världens mest överbetalde spelare? För världens bäste är han absolut inte och det kommer han aldrig bli heller... Eller har jag fel?

 

Jag ville bli världens bästa pokerspelare, men vann bara 100 miljoner... :(

 

Men jag är nöjd ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kanske ännu djupare och konstigare? fråga.....sätter ni mål för sessioner också?

 

Alltså man vill ju vinna max varje gång man spelar och så klart ge sig på topp. Men sätter ni ett tid alt. belopp mål eller spelar ni tills ni är nöjda tidsmässigt?

 

Har ni också stategier för när ni ger er vid förlust eller ger ni er fan på att sluta på iaf even?

 

 

Otroligt kul att läsa de olika målen och planerna med poker. Har en känsla av att de flesta "stor" spelare ser bort från ekonomin (delvis) och nu spelar mot sig själv, om ni förstår vad jag menar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål med pokern är att inte ta studielån och att köpa en schysst bostadsrätt i ett attraktivt område i närheten av där jag pluggar. Är ganska nära nu. Frågan är dock om jag lyckas köpa en fin lägenhet och ha kvar (200k~ ?) att leva på i 3 år + studiebidrag om jag skall fortsätta spela poker då eller känna mig nöjd och skita i det. Vara glad att jag är en av de 1/20 som ej backar på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mal har hela tiden varit att ha roligt. Det har jag. Jag traffar trevliga manniskor, spelar och har kul. Att man har lyckats dra med sig en gnutta pengar pa vagen ar ju bara en bonus.

Sen kan man ha mal med pengarna man har dragit in men det ar en annan sak. Jag jobbar med min hobby och jag har ett ackligt kul liv. Skulle aldrig byta det mot att grinda heltid. Jag injicerar anda poker 24 timmar per dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla. Rubrikpill.

Done!

 

Mitt mal har hela tiden varit att ha roligt. Det har jag. Jag traffar trevliga manniskor, spelar och har kul. Att man har lyckats dra med sig en gnutta pengar pa vagen ar ju bara en bonus.

Sen kan man ha mal med pengarna man har dragit in men det ar en annan sak. Jag jobbar med min hobby och jag har ett ackligt kul liv. Skulle aldrig byta det mot att grinda heltid. Jag injicerar anda poker 24 timmar per dygn.

 

Sätter även min underskrift på det resonemanget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ena målet har jag nått, att vinna en turnering. har spelat för många turneringar utan att komma ITM men vann en turre för ett par dagar.

 

Det andra målet är att spela _varje_ hand så optimalt som det går och alldrig någonsin tilta. handlar inte så mycket om att dra in pengar som att jag inte kan sova på nätterna om jag inte vet att jag har spelat på toppen av min förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore fint att få höra lite om hur ni andra "vanliga" spelare tänker om framtiden, mål, drömmar osv......

 

Mitt mål är att gula alla fiskar på nätet... Specielt hade de känts extra skönt att få gula lite svenska fiskar som gillar att C/MR floppen med TPNK.

 

Ja, jag e tiltad...

 

Haha. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...