Gå till innehåll

Bibben bokar resa till Bahamas


Bibben

Recommended Posts

Förra dagboken avstängd pga banannämning i den förbjudna formen

En nystart på daggen kanske kan ge en nystart i pokern trots allt so its all good

 

 

 

Varit på fackkurs i 3 dar nu där dem hade kass täckning i min och lillBoo:s "lägenhet" men dock trådlöst så d gick väl an men känner mig tvingad att dra igång lite nu

 

kom precis 1a av 11 i en 11d sattelit till en 60d tourna sattelit till Aussie qualifiers... bara 1an som vann så d var skönt, lirar nu även en added BAPT tourna på PC (där även den tournan ovan utspelades) och har väl gjort en liten plussning än så länge. added i prize poolen är 1 resa till hong kong och 1 resa till bali, även 7 samsung lcdteve added så final table here we go...

 

 

Spelar NL200 på FT, försöker satta mig till livepokerevent på Stars, lirar multis på SS och PC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar nu även en added BAPT tourna på PC (där även den tournan ovan utspelades) och har väl gjort en liten plussning än så länge. added i prize poolen är 1 resa till hong kong och 1 resa till bali, även 7 samsung lcdteve added så final table here we go...

 

aaa, blev inget final, 12e plats till slut

gjorde ett move med AJ med raise pre och flop TT4, checkar och han bakom betar ut, jag synar, sen steker jag turn 6a och går till slut all in, han viker upp KT.. själva grejen är att han synade 14k pre (blinds på 6/3k) med en stack på 70k med KTo från Co, han hade ju position på mig men känns ändå surt att han belönas med det spelet..

 

Är ändå nöjd med mitt spel genom hela tournan men hade ju varit roligare att åka till Bali än att nöja sig med 94d

 

life goes on, ska förhoppningsvis ner sen och sälja bananer, inte fått göra d än men idag skulel d vara dags, inget hänt än så får vänta med att åka ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hemma hos Dansken och lirade lite cashgame, en rolgi historia följer nedan..(men reservation för fel kort (färgerna stämmer dock))spelet är Nl Holdem med blinds 1/2 (8 pers vid bordet)

 

sb:Crazyklonk tosse (anses allmänt slaskig och har extrem varians i sitt spel, när han betar är d ingen som tror han, yours truly synat ner fyrfärgad bräda med bottenpar och plockat hem en 35:- pot)

bb:Dansk (bra spelare i teorin, oftast även i praktiken (dock släkt med Damp-Jens)

 

Några Fi med i pott pre men dem känns oviktiga

 

pot 8:-

floppen 8d3h4d

Crazyklonk checker, Dansken betar ut 15, alla fi lägger, Crazyklonk synar

 

turn Ah

blixtcheck av Crazyklonk, Dansken betar ut 60:-, Crazy synar instantly

 

river 9h

blixtcheck igen av Crazyklonk (färgdraget bustat månne), Dansken betar ut 60:- till, Crazyklonk höjer 60 till 120:-Dansken frågar om han bakdörrat färgen (men då det är Crazyklonk synar han) Crazyklonk visar upp bakdörrad färg med 8h6h och allmänt jubel utbryter,

 

det tar en halv sekund sen spottar Dansken på bordet (läs;hans eget bord) slänger ner floppen och båda händerna som gick till showdown i papperskorgen, sliter sitt hår några sekunder, Tosse förklarar sig: "jag hade ju toppparet också" medan dansken tar resten av kortleken och dumpar ner i papperskorgen

 

Jag höll på att få hjärtattack av det hela, alla skrattar sönder magmusklerna och det hela slutar med LITE tilt ifrån Dansken som börjar raisa 15-25 pre med 25s (okej jag tjuvkikade lite)

 

thats it

 

btw plussade 80, var uppe på mer men gjorde några hjältesyner mot tiltad dansk som ej gick hem

 

Idag är det Bahamas-kval som gäller på stars går d bra är d skitkul, går d dåligt så har man en förfest att gå till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skiter i drickat idag, nedan följer mtt som ska spelas

 

Veckofinalen finalsattelit (missade med 3 min, jävla ss som stänger reggningen 5 min innan)

 

nordicbet 20.00; 60+6$; Sm-kval

Pokerchamps 21.00; 100+9$; BAPT (massa added shit)

Pokerstars 23.00; 650$; Bahamas Wpt-Pca kval

 

kan även bli ngn mer tourna men då uppdateras listan

 

samtliga sajter nickar jag Saelen, hoppas på klonk i fr.a. Ps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

battle of the blinds (400/200)), har 34k sitter på KK. sb reraisar upp till 800 jag upp till 2200, flop 882, sb check, jag raise, han miniraise, jag upp till 12k, han all in, jag s´snabb syn, möter 98o, och så var vi ute

 

jävla surt men BAPT var inte meant to be, 100 typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

battle of the blinds (400/200)), har 34k sitter på KK. sb reraisar upp till 800 jag upp till 2200, flop 882, sb check, jag raise, han miniraise, jag upp till 12k, han all in, jag s´snabb syn, möter 98o, och så var vi ute

 

jävla surt men BAPT var inte meant to be, 100 typ...

 

 

men jag antar att Wpt i Bahamas duger i suget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis bubby !! Du får lira upp Ivey på läktarn därnere då medan jag ligger i poolen o fetar mej :lol:

 

du ska fan stå bakom phil och fuska som vi alltid gör i livespelet lill!

 

haha... tänka om? tänka om mot... säg hmm... 5%? Laughing

 

plzzzzz dö, fatta att jag absolut inte kommer vinna ngt och vinner jag ngt så betar skatten av allt, och efter skatten ska 10 prolle till lillboo och efter d har jag typ 3 tusen kr att spendera på 1 veckas tröstätning (liksom, jag vann ju inte Wpt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt stort grattis.

 

Inte sett dig på FTP på länge dock.

 

/oreily

nej d förlorar du många inköp på förstår jag =)

 

nja, var ju fackkurs hela förra veckan eller, det hanns inte med ngn grind

och innan det så har jag inte haft (o)turen att möta oreily på ett tag

 

Haha gick ju bra ida va? Du är ur down-swingen verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt stort grattis.

 

Inte sett dig på FTP på länge dock.

 

/oreily

nej d förlorar du många inköp på förstår jag =)

 

nja, var ju fackkurs hela förra veckan eller, det hanns inte med ngn grind

och innan det så har jag inte haft (o)turen att möta oreily på ett tag

 

Haha gick ju bra ida va? Du är ur down-swingen verkar det som.

 

rider på bahamas-vågen ;) men ärligt talat så varade den bara i två smärtfyldda veckor... kanske hinns med lite grind idag igen, hoppas jag ser oreily med fetstacken(som vanligt mao)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...