Gå till innehåll

PLO - Trn, 30/1, Online, post-game snack!


demme1

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter pausen blir det inget pokerspel, då blir det lotto. Blindsteals på mediokra/kassa händer är ett måste annars blir du snabbt bortblindad.

Fast det gäller ju alla turneringsstrukturer med ökande mörkar. Grundfrågan är ju hur länge man vill hålla på och därmed när lottodelen börjar.

 

Det är inte hela sanningen, man kan börja med grundare stackar och ha längre perioder och få samma turneringslängd. Som det nu är startar vi med 160BB for att sedan spela finalbord med 6BB i snitt, en dålig struktur enligt min mening. Bättre att börja med 40BB och spela finalbord med 10BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, trea är ju inte så jädra illa. Men jag spelade bort en jättechiplead på ett helkasst sätt med tre kvar. Två-tre givar så var 200000 lika med 0. Nåja. Hur gick det ananrs då? Jag minns inget. Jo, jag synade en stor preflop reraise av Hjort med halvhyfsade kort, för jag trodde han tolkade min höjning som ren stöld. Jag fick rätt, men det kanske inte var så solitt spelat. Ska se om man kan få ut lite historik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till demme99! :)

 

Bonuspotten kommer som vanligt betlas ut imorgon... :)

 

- QoS

 

Tackar! Nu när jag läser kvällslektyren (pf.nu) sitter jag mest och undrar över hur jag lyckades med detta. Hehe. Alla har väl sina glory days antar jag.

 

Kul grej; nämnde vinsten för flickvännen och fick en snabb motfråga: "Men du kan väl inte spela Omaha?" *Host, host*

 

Hursomhelst var det kul som alltid! QoS, hur gjorde du för att flyga ur så snabbt? :) HH från avgörandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 5:a vilket jag tycker är helt godkänt, mkt pga av att jag INTE kunde spela nåt i ca 10-15 min när det var ca 20 kvar och jag låg 4 eller nåt, datastrul så jag var tvungen att starta om, sånt suger.....

 

Åkte ut på AKxx mot AKJx floppen var AK10 trodde jag skulle vinna men så kom en dam på rivern och han fick stege, hade blivit split annars tror jag.

 

Helt ärligt, visst var man tvången att använda 2 hålkort hela tiden, man kunde inte göra som i Texas och bara anv 1 av dom, gjorde det felet nångång tror jag och torskade...

 

Såg en helskum hand... låg 45678 på bordet och jag trodde att dom 2 som spelade skulle splitta om ingen hade en 9, men en av dom vann som hade en 6 på hand....

 

Insåg att jag inte var helt 100 på reglerna, :roll: så att komma 5:a måste jag ranka oerhört högt. Bara hoppas formen håller i tills på lör, och då kan jag reglerna oxå...

 

Tack för en trevlig turn men min flickvän blev lite sur för att jag kom hem vid 20.30 och sen satte mig vid datorn efter.... jaja sånt får man kanske ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Let's get it on!

 

Note to self: Om drc höjer i tidig position, folda allt. Han kan knappast ha mindre än AAJTds

 

2nd note to self: Stjäl drcs mörkar for fun and profit.

 

Det där har ju börjat spåra ur !! Senast i TrippleDrawen knarkade du bort dig själv när du skulle ge dig på mig. Det roliga är slut !! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt, visst var man tvången att använda 2 hålkort hela tiden, man kunde inte göra som i Texas och bara anv 1 av dom, gjorde det felet nångång tror jag och torskade...

 

:lol:

 

Var precis så jag åkte ut från finalbordet. Fick hjärnsläpp och använde bara min kung på handen och satte ihop den med KKQQ som låg på brädan (om jag inte minns fel). Men nu har man lärt sig en läxa så man kanske kan undvika det nästa gång...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...