Gå till innehåll

NLT - Triss VS. färgdrag Flop/river


_Bonde_

Recommended Posts

tjenna....jag har spelat poker ett litet tag på både internet och lajv (dock mer lajv, och brukar i vart fall ha några tankar om spelet.

 

Till saken så kom jag å tänka på hur värdet av pottenförändras när man floppar triss med PP på en enfärgsbräda gämfört med hur det blir när det tredje färgkortet kommer på river...

ganska ny här på forumet så ifall någon inte förstår hur jag menar så fråga så ska jag försöka specificera mig ;)

 

för att förklara lite mer snabgenomgående så kan jag ta två exempel...

 

NL-cashgame [blinds] 0.5/1$

 

seat 1. nisse -156$ (tight/agresiv)

seat 2. kalle - 75$ ((lös/passiv)

seat 3. HERO - 147$ (tight/agresiv image känns det osm jag har givit ut)

seat 4. random - 94$ (thight passiv,bettar knappt mer än stål)

seat 5. host - 135$ tight/pasiv (ganska tiltad)

seat 6. tralala - 243 $lös/agresiv

 

nisse postar sb 0.5$

kalle postar bb 1$

Hero tildelas K©/K(h)

raisar 4.5 $

random synar

host foldar

tralala synar

nisse foldar

kalle foldar

flop K(s)7(s)8(s)...

 

hur agera i detta läge?..som jag "försttåt" (mest hört) är det bäst ev+ att beta ut och ta reda på var man står i handen efter hur fi1 (random) och fi2(tralala) men jag har inte riktigt förstår det hela eftersom väldig många följer med på otroligt många mellan/höga färgdrag+en del lite mer extrema synar stegdrag där med och sammtidigt som där kommer en del synar från redan fullbordad färg vilket gör att man offrar ett till bet på turn ifall man inte klonkar kåk/fyrtal.

 

som gämförelse tar jag samma bord blinds och folk mestadels för att jag är litte lat just nu och orkar itne skriva det igen :D

 

seat 1. nisse -156$ (tight/agresiv)

seat 2. kalle - 75$ ((lös/passiv)

seat 3. HERO - 147$ (tight/agresiv image känns det osm jag har givit ut)

seat 4. random - 94$ (thight passiv,bettar knappt mer än stål)

seat 5. host - 135$ tight/pasiv (ganska tiltad)

seat 6. tralala - 243 $lös/agresiv

 

nisse postar sb 0.5$

kalle postar bb 1$

Hero tildelas K©/K(h)

HERO raisar 4.5 $

random synar

host foldar

tralala synar

nisse foldar

kalle foldar

flop K(s) J(s)2(h)

HERO bet 11$

random synar

tralala synar

turn 8©

HERO bet 37$ (kanske borde höja mer här men tycker ändå det verkar vara som en rimlig summa /kom gärna med komentar i fall beten bör vara högre och en förklaring varför!)

random synar

tralala synar

river 5(s)

.....känns som värdebet skulle vara mest förtjänstfullt i såna här lägen men är det verkligen det? (en all-in kommer det jue bli då som värdebet..) i så fall hur (någon uträkning kunde vara bra men som sagt lite seg just nu och kommer inte på den) ;)... finns det möjligtviss något annat spel so skulle vara mer ev+ i såna här lägen?

 

tacksam för alla seriösa svar....

 

kanske kom litte of topic från början är inte helt säker nu när jag läste igenom den men endå tacksam för svar^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Känns som att risken för att någon av dina motspelare drog in färgen på river är relativt hög. I och med din position får du nöja dig med en check och hålla tummarna för en billig showdown. Hurvida du ska syna ner om någon betar är lurigare, det enda du slår i det fallet borde vara en bluff.

 

Värdebet känns lite hängigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med senast-talande.

Han spelar som han verkligen letar färg och betet på turn borde kanske var mer kraftfullt.

Fast ändå inte, det beror helt på vilken hand du sätter honom på och hur din image av din FI är.

Men sånna där lägen är svåra.

Man vill ha bra betalt.

Sen på river skulle jag nog checka och sen om det kommer ett stort bet från motståndarn så blir det svårt.

Å andra sidan ger du honom bluffläge då du isåfall checkar.

Jag skulle nog värdebetta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...