Gå till innehåll

AK


eGoNiQ

Recommended Posts

Spelade en liveturnering idag (min första) fick AK off i mittposition..

Höjde 4*bigblind, en button synade, floppen AAT.. Jag bettade 4*big blind

button reraise till dubbla.. Jag gick all in direkt utan att tveka...Gjorde jag rätt????? Är de dumt att gå all in så tidigt i en turnering??

 

Det var mycket tidigit i turneringen.. vi hade ungefär lika mycket

Det slutade med att han synade med AQ och träffade en dam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan... intressant....Damen kom på turn.... Det är klart hade jag gjort så, så kunde jag ju kanske lagt mig och inte förlorat så jädra mycket,.... Det känns så självklart att gå all in där, men i början av en turnering kanske det är dumt ändå...

 

 

Ja, det var dåligt spelat eftersom damen kom... Annars hade det varit bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tråkigt att många inte respekterar att det faktiskt är i nybörjardelen av forumet som frågan ställs. Tycker ni att det är en löjlig fråga så ring någon high stakes-polare och skratta lite tillsammans, men att posta sarkastiska och/eller elaka kommentarer gynnar ingen. Det är bara drygt på ett tråkdrygt sätt.

 

Som svar på trådskaparens fråga: Du fick in alla pengarna som storfavorit, att du sedan blev utdragen är inte mycket att snacka om. Finns nog inte någon som skulle lägga den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska du inte kunna gå all-in här?

 

Beror väl på stackdjupet, en mindre återhöjjning än allin kan vara att föredra.

 

Iofs, men om han tror han får syn av Ax är det väl bara att pusha?

 

Jo men vi hamnar ändå allin på turn mot såna händer. Att pusha kan låta t.ex A5 komma undan lättare. Samt att man inte lämnar utrymme för bluffar (iförsig väldigt vågade såna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tråkigt att många inte respekterar att det faktiskt är i nybörjardelen av forumet som frågan ställs. Tycker ni att det är en löjlig fråga så ring någon high stakes-polare och skratta lite tillsammans, men att posta sarkastiska och/eller elaka kommentarer gynnar ingen. Det är bara drygt på ett tråkdrygt sätt.

 

 

Håller helt med och en avstängning ala 1 månad borde personerna som inte beter sig i en nybörjartråd få.

 

 

Till trådskaparen:

 

All in är inte fel egentligen, men det beror ju lite på hur många bb ni sitter med i stackarna också. Men du kan ju aldrig lägga handen om du inte har en sjuk read på din motståndare och vem har det? Det viktigaste är ju att få över så många chiops som möjligt i situationen enligt mitt sätt att se det. Har han AT eller TT är det ju som sagt bara otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...