Gå till innehåll

NLT - KK i reraisad pott möter superaction på flopp!

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00

Players:

Kissmy@ss (EUR 177,09 in seat 1)

1markka (EUR 259,45 in seat 2)

tolyas (EUR 96,63 in seat 3)

Bottvid1 (EUR 237,45 in seat 4)

Hero (EUR 207,30 in seat 6)

Dealer: Bottvid1

Small Blind: Hero (1,00)

Big Blind: Kissmy@ss (2,00)

Hero was dealt: Kc - Kd

1markka Raise (6,75)

tolyas Fold

Bottvid1 Call (6,75)

Hero Raise (20,00)

Kissmy@ss Fold

1markka Call (14,25)

Bottvid1 Call (14,25)

Flop 6c - 3c - 2c

Hero Bet (60,00)

1markka Raise (165,00)

Bottvid1 All-In (216,45)

Hero ?

1markka är denna sjuka kille:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=36327&highlight=nattens+sjukaste+hand

så hans raise kan vara vad som helst

men när den tredje går allin står KK då? jag är ju ganska committad stoppat in nästan halva stacken.

vilka händer synar Bottivd med som får färg? och synar han av nästan 10% av eff stack för att setta? kanske han har ej suttit så länge.

fold? eller blunda och dega in?

syna 120 för att vinna 480 om 1markka synar(vilket jag förutsätter).

Kc kan ju vara en out också fast markka1 kan mycket väl göra detta med Ac. well jag förutsätter det om han har det.

vad kan fi 2 ha?

Postad
Kastelikast

seriöst, du tycker det? bottvid kände jag inte till vid det här laget så det var han som gjorde mig osäker.

1markka är en supermaniac som sagt. spelar extrem powerpoker.

jag borde ju ligga under men...?

Postad

Skulle han kasta när så mycke ligger i pott?

Näe... skulle toktilta om snubben visade uppp TT eller lägre par !

Given syn här...

Hadde liknande situation inatt. Plockade upp KK i tidig situation på ett aggro bord... gick inte en enda runda utan någon raisade galet och satt i tidig pos. så jag baa synade BB... efter mej blev det rais, reraisad av FI nr 2... KK mot 2 st, jag funderade ett tag och skickade in all in, hoppades att båda satt på KA eller sämre par.

Vann 500 pott med KK mot TT och KA!

Allt beror på situation och motstånd, folk kan inte ge råd att lägga KK när dom inte suttit vid bordet.

Postad
Skulle han kasta när så mycke ligger i pott?

Näe... skulle toktilta om snubben visade uppp TT eller lägre par !

Given syn här...

Hadde liknande situation inatt. Plockade upp KK i tidig situation på ett aggro bord... gick inte en enda runda utan någon raisade galet och satt i tidig pos. så jag baa synade BB... efter mej blev det rais, reraisad av FI nr 2... KK mot 2 st, jag funderade ett tag och skickade in all in, hoppades att båda satt på KA eller sämre par.

Vann 500 pott med KK mot TT och KA!

Allt beror på situation och motstånd, folk kan inte ge råd att lägga KK när dom inte suttit vid bordet.

ja hade en nästan exakt likadan hand mot samma spelare senare. synar en raise med KK för jag vet button kommer potta om, första raisaren synar och jag trycker och får syn av A6o och AQs.

med de pottoddsen så borde jag synat.

jag tiltfoldade här vilket jag efter handen och inte på grund av resultatet insåg var tokfel om någon sa.

bottvid AcJx och maniacen 1markka Kd2h...

jag hade plockat hem potten också...

när bottvid som jag ej kände till då ställde så var jag säker på att jag låg under och inbillade mig att Kc ej var en out. nu var det ju det men jag ledde mot båda maniacsen.

jaja man lär sig nått nytt hela tiden.

Postad
Syn.

Och varför i h-e vrider du om så lite preflop? Det är ju en maniac med i bilden, in med mer deg där du kan!

jo det är helt sant. dåligt spelad hand rakt igenom. med 90 i potten och 170 i stacken blir det ju inget mongoloidaktigt överbett att ställa floppen heller då ju.