Gå till innehåll

Staahlas svårare fotbollsquiz


Staahla

Recommended Posts

Ok, efter att ha gjort Bluwajts fotbollsquiz och sen Alberts svåra quiz insåg jag att det var dags för en kombination av dessa två, ett svårt fotbollsquiz. Det räcker med spelarens namn, klubb osv behövs inte för att flera av dessa spelare har spelat i flertalet klubbar under sin karriär. Dock så krävs smeknamnet på 4 och 5 för att de ska ge full poäng, annars blir dessa två för lätta. I stället för att hitta en röd tråd så ska ni hitta vem av spelarna som ska bort, en av hjältarna skiljer sig från de andra fotbollsmässigt. Jag bestämmer självklart vad som är rätt och vad som är fel på både smeknamn och vem som ska bort och det finns in mina ögon bara ett rätt svar på var av de tre frågorna.

 

Kör igång, nu ska vi se vem som är den riktiga fotbollskungen här. Och fuska för helvete inte!

 

Tävlingen stänger när jag kommer hem från liveslasket i natt, säkert runt 2.

 

Skiljefråga: Hur många tomma snusdosor ligger på mitt skrivbord?

 

1.a3_300_300x300.jpg

2. player_babb.gif

3. Matt-Le-Tissier.jpg

4. hendry2.jpg

5. razor.jpg

6. bould19072006.jpg

7. pallisterg_vk_medium.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klara desssa gubbar måste man nog fått tipsextra istället för vällingen eller ha en sjuk fetish för engelsk fotboll a la tidigt 90-tal, även om några av de jag känner igen har harvat en bit in på detta årtusende.. Troligen önskar man sig en poster med Stefan Thylin att ha ovan för sängen i julklapp.

 

Jag kan 4:an, 3:an och 7:an hade jag kunnat gissa på en bra dag.

 

Sign me up for one point!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semipackad just nu så jag orkar inte skriva de rätta svaren nu. Att döma av PM-boxen så leder just nu Loveless på 0p. Chansen finns ännu Plinga... Så här katastrofal trodde jag inte fotbollskunskapen om 90-talets hjältar var här på forumet. Förlänger därför quizzen till jag vaknar, vilket b0rde vara runt 14. Forumet borde kunna skrapa ihop 1p i varje fall, det var ju itne direkt så att jag tog div 1 snubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men geeeez, när du skrev "Fotbollsquiz", så trodde jag du menade fotboll, inte såkker ffs... :?;)

 

När jag läser "fotboll" utgår jag inte från en sport där alla utom en använder enbart händerna.

 

Det är för att du är dåligt påläst. :) "Fotboll" härrör från "bollspel som utförs till fots". Inget annat.

 

Frugan och Myssion får 3.5 bonuspoäng.

 

Meh... full pott sa vi väl?? Men ok, en tredjeplats ska vi väl vara nöjda med, med tanke på omständigheterna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rugby football: Fotbollsregler som kommer ifrån en skola i Rugby, delas upp i league och union (olika antal spelare och lite regler).

Association football: Det som vi kallar fotboll, förkortas ofta till soccer av mindre vetande varelser.

Football: Någon form av vapenskrammel skapat i USA. Vad detta har med fotboll att göra vet ingen.

Aussie rules: Variant på rugby där några av de mer fjantiga reglerna tagits bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...