Gå till innehåll

Ladies Night of Poker 16:e December

Recommended Posts

Postad
Jag trodde att de flesta ville ha fler tjejer till pokern? Tror inte man åstadkommer det genom att medvetet särskilja tjejer från killar i ett spel där de har samma förutsättningar.

Så kul att män har så många åsikter om hur man ska kommunicera till kvinnor. Jag har jobbat och pluggat kommunikation längre än de flesta här har kunnat prata. Om du säger till kvinnor att de behöver en egen liga så känner de sig inte särskilt välkomna i den ordinarie. Ganska basic.

Just my opinion. Har inget med feminism att göra, jag är marknadsförare och tjej helt enkelt.

/HeFo

Finns säkert många kvinnor/tjejer som av olika anledningar gärna bara hade spelat med andra kvinnor dom första gångerna dom spelar live.

Inte behövs det en egen liga, men många kan vara lite blyga, lite osäkra på sig själva m.m och då av den anledningen känna sig mycket tryggare och bekvämma utan buffliga män vid bordet.

Skulle snarare säga att det är jättebra med lite turneringar för enbart tjejer, många av dom kommer säkert efter det gå vidare och spela mixat.

Dock är det inte så stor mening att haka upp sig på en turnering för enbart tjejer då turneringens aktuella datum var för x antal år sen.

Postad
Finns säkert många kvinnor/tjejer som av olika anledningar gärna bara hade spelat med andra kvinnor dom första gångerna dom spelar live.

Inte behövs det en egen liga, men många kan vara lite blyga, lite osäkra på sig själva m.m och då av den anledningen känna sig mycket tryggare och bekvämma utan buffliga män vid bordet.

Skulle snarare säga att det är jättebra med lite turneringar för enbart tjejer, många av dom kommer säkert efter det gå vidare och spela mixat.

Dock är det inte så stor mening att haka upp sig på en turnering för enbart tjejer då turneringens aktuella datum var för x antal år sen.

Hehe ok. Jag köper ditt argument om att nybörjartjejer är lite blyga och osäkra. Dessutom trodde jag faktiskt att detta var en turnering som skulle äga rum snart. My bad. :)

Får skylla på att jag ligger i feber och är sur för att jag inte kan spela live öht. :)

Postad

Ju mer jag tänker på det här i min feberyra så blir det bara roligare. Jag kommenterar ingenting på flera veckor, och sen irriterar jag mig på en tråd som dog för 3 år sedan. LOL!

Årets pudel. Ska kolla in lite aktuella trådar att reta mig på nu istället... ;)

Postad

Bra! Det var precis så här jag menade, men orkade inte förklara själv :mrgreen: