HenkeHero Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Har lite funderingar på hur man ska lägga upp strategin i följande läge. Vi har redan kommit till bubblan mitt i level 2. Läget är följande: Har nyss kommit tillbaka från ett toabesök när sista spelaren innan bubblan åker ut. Jag som inte spelat en hand utan bara lagt några blinds är självklart sist. Startstack 1000, blinds 25/50, avrundade stackar: Fi1 3900 Fi2 2950 Fi3 2200 Hero 950 Hade inte en aning om hur jag skulle bete mig här, ställa mediokra händer först in för att vinna 75 el 50 marker känns ju inte så kul samtidigt är vi ju en rejäl bit efter och behöver komma ikapp. Hur skulle ni spelat här? Vänta på riktigt bra händer / högre blinds och stjäla mer då som man brukar spela level 2 eller vara mer aggressiv med en bredare HD för att bygga stack? Citera
Jarnkamin Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 riktigt desperat är du väl inte förrän nästa blindnivå - som väl är 50/100? Nu har du iaf ett M på över 10 och behöver inte ställa med chansartade händer. jag skulle nog inte raisa utan riktigt bra händer, utom mot tajta spelare, på denna blindnivå - risken är annars att man blir reraisad när man sitter på shortstacken. men när det närmar sig nästa blindnivå måste man nog spela mer chansartat Citera
Gahlster Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Verkar som om spelet har varit väldigt löst. Skulle därför spelat tight ivf denna nivån ut. Synd att du var afk å missa om nån av dom faktiskt har spelat bra eller inte. Citera
DaPine87 Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Ta det lugnt bara, är ju ingen panik förs blindsen är 50/100 allafall... Citera
Skalman5 Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Verkar ju var rena lotteriet om så många åkt ut så fort. Ser ingen anledning till att de kvarvarande ska sakta ner på tempot. Spela tight och avvakta högre blinds innan du ställer på marginella händer. Citera
Recommended Posts