Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har lite funderingar på hur man ska lägga upp strategin i följande läge. Vi har redan kommit till bubblan mitt i level 2. Läget är följande:

Har nyss kommit tillbaka från ett toabesök :oops: när sista spelaren innan bubblan åker ut. Jag som inte spelat en hand utan bara lagt några blinds är självklart sist.

Startstack 1000, blinds 25/50, avrundade stackar:

Fi1 3900

Fi2 2950

Fi3 2200

Hero 950

Hade inte en aning om hur jag skulle bete mig här, ställa mediokra händer först in för att vinna 75 el 50 marker känns ju inte så kul samtidigt är vi ju en rejäl bit efter och behöver komma ikapp.

Hur skulle ni spelat här? Vänta på riktigt bra händer / högre blinds och stjäla mer då som man brukar spela level 2 eller vara mer aggressiv med en bredare HD för att bygga stack?

Postad

riktigt desperat är du väl inte förrän nästa blindnivå - som väl är 50/100? Nu har du iaf ett M på över 10 och behöver inte ställa med chansartade händer. jag skulle nog inte raisa utan riktigt bra händer, utom mot tajta spelare, på denna blindnivå - risken är annars att man blir reraisad när man sitter på shortstacken. men när det närmar sig nästa blindnivå måste man nog spela mer chansartat

Postad

Verkar ju var rena lotteriet om så många åkt ut så fort. Ser ingen anledning till att de kvarvarande ska sakta ner på tempot. Spela tight och avvakta högre blinds innan du ställer på marginella händer.