Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!

P-O

Recommended Posts

Får detta meddelande... Såg att det stog någonting om det på första sidan, men det stog ju inte vad man skulle göra åt saken... Kan man kanske bara ta bort någon hand så funkar det, men i så fall vilken?

System.Xml.XmlException: Name cannot begin with the '

' character, hexadecimal value 0x0A. Line 6792, position 220.

Hade det varit enkelt att åtgärda hade jag skrivit det. Det du kan göra är att ta bort alla händer från xml-filen där spelaren som pajjar det hela är med. Men då måste du först ta reda på vem han är - och för att göra det behöver du kunna xmlstandarden. Jag har tjatat massor av gånger att ni kan skicka in de filer som ger dessa fel så kan jag lägga in fixar till just den spelaren (och andra liknande).

Den som kan luska ut vilken spelare det rör sig om själv kan ju bara skriva här i tråden. Namnet på filen det blev fel i står i HHC_Exceptions.txt

Jag kan ge lite exempel så ni fattar varför det inträffar:

<PLAYER NAME="<GAIS>" </PLAYER> - namn får ej innehålla > <

<PLAYER NAME="-c",)-" </PLAYER> - namn får ej innehålla "

<PLAYER NAME="<*(((>-<" </PLAYER> namn får ej innehålla * < >

Det är inte så enkelt att man kan ersätta alla > och < i dokumentet eftersom själva xml bygger på användningen av dessa tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Problemet som iamivar hade är nu löst. Det visade sig att det var fel i hans history_0735.xml vilket reulterade i att autoconvert inte kunde läsa den filen.

En av raderna slutade med </HISTORY>< istället för </HISTORY>

Så om någon annan får liknande felmeddelanden utan att det står något filnamn i HHC_Exceptions.txt kan ju söka problemet där. Om man öppnar xmlfilerna i internet explorer ser man längst ner om det är något fel. IE har alltså samma problem som HHC om det är felaktig xml.

edit: Om det står ett filnamn i HHC_Exceptions.txt gäller mitt svar i posten ovan :)

Länk till kommentar

Skulle lira idag och fick detta felmeddelande i HHC_Exceptions:

Tuesday, Sep 11, 13:34:30 2007

System.FormatException: Input string was not in a correct format.

at System.Number.StringToNumber(String str, NumberStyles options, NumberBuffer& number, NumberFormatInfo info, Boolean parseDecimal)

at System.Number.ParseDouble(String value, NumberStyles options, NumberFormatInfo numfmt)

at System.Double.Parse(String s, NumberStyles style, NumberFormatInfo info)

at System.Convert.ToDouble(String value, IFormatProvider provider)

at HHC.xmlHand.process()

Tuesday, Sep 11, 13:35:08 2007

at System.Number.StringToNumber(String str, NumberStyles options, NumberBuffer& number, NumberFormatInfo info, Boolean parseDecimal)

at System.Number.ParseDouble(String value, NumberStyles options, NumberFormatInfo numfmt)

at HHC.xmlHand.process()

Jag får detta på alla händer! Vad kan det vara för fel?

Länk till kommentar

Försökte konvertera idag med den nya versionen, texas fungerar utmärkt men den vill inte importera en enda omaha hand :-(

Får detta felmeddelande

One of the files contains an xml error.

This often happens when a playername

contains illegal xml-characters such as * & < >

System.Xml.XmlException: '<', hexadecimal value 0x3C, is an invalid attribute character. Line 62, position 69.

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String[] args)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Int32 pos, String res, String[] args)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseAttributeValueSlow(Int32 curPos, Char quoteChar, NodeData attr)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseAttributes()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElement()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElementContent()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()

at System.Xml.XmlLoader.LoadNode(Boolean skipOverWhitespace)

at System.Xml.XmlLoader.LoadDocSequence(XmlDocument parentDoc)

at System.Xml.XmlLoader.Load(XmlDocument doc, XmlReader reader, Boolean preserveWhitespace)

at System.Xml.XmlDocument.Load(XmlReader reader)

at System.Xml.XmlDocument.LoadXml(String xml)

at HHC.Form1.DewBNDoLXKf(String , BackgroundWorker )

Kollat att ingen av spelarna heter något med * & etc..

Fungerat klockrent med förra versionen.

Länk till kommentar

Skulle lira idag och fick detta felmeddelande i HHC_Exceptions:

Tuesday, Sep 11, 13:34:30 2007

at HHC.xmlHand.process()

Tuesday, Sep 11, 13:35:08 2007

at HHC.xmlHand.process()

Jag får detta på alla händer! Vad kan det vara för fel?

Svara här eller maila följande info:

* Har det fungerat bra med tidigare versioner av HHC (har du använt dem?)

* Om så, fungerar det fortfarande bra med händer du spelat tidigare?

* Testat både autoconvert och att konvertera manuellt?

* Operativsystem?

* Nationella inställningar, språkinställningar? Någon annan "annorlunda" inställning på datorn?

Försökte konvertera idag med den nya versionen, texas fungerar utmärkt men den vill inte importera en enda omaha hand :-(

Får detta felmeddelande

Kollat att ingen av spelarna heter något med * & etc..

Fungerat klockrent med förra versionen.

Se där, de måste ha ändrat något med omaha hh's.. Fick samma vid ett snabbt test, kan inte se varför det händer nu. Skall kolla upp det.

EDIT: Det var en fix för spelarnamn jag lade in i 1.8 som pajjade det hela. Får släppa en ny version snart så skall det vara fixat.

Länk till kommentar

Svara här eller maila följande info:

* Har det fungerat bra med tidigare versioner av HHC (har du använt dem?)

* Om så, fungerar det fortfarande bra med händer du spelat tidigare?

* Testat både autoconvert och att konvertera manuellt?

* Operativsystem?

* Nationella inställningar, språkinställningar? Någon annan "annorlunda" inställning på datorn?.

*Det har alltid fungerat. Jag uppdaterade bara för att kolla om det hjälpte.

*Hmm... Minns inte om jag körde några gamla HH. Ska kolla detta när jag kommer hem.

*Varken auto eller manuell fungerar.

*Jag har precis kört diverse program för att rensa datorn mot spyware, trojaner etc. Annars inga nya inställningar.

Tack på förhand!

Länk till kommentar

*Det har alltid fungerat. Jag uppdaterade bara för att kolla om det hjälpte.

*Hmm... Minns inte om jag körde några gamla HH. Ska kolla detta när jag kommer hem.

*Varken auto eller manuell fungerar.

*Jag har precis kört diverse program för att rensa datorn mot spyware, trojaner etc. Annars inga nya inställningar.

Tack på förhand!

Du säger att du uppdaterade för att kolla om det hjälpte - det hände alltså med tidigare version med - efter att ha fungerat - helt plötsligt?

Spywarerensning skall nog inte kunna påverka det hela. Jag har ingen aning om vad det är för fel. Kör du ett annat operativsystem än windows XP? Har du installerat .NET 3.0? (jag har ej testat det)

Felmeddelandet tyder på att det är fel format på nuffrorna, dvs tex 1,10 ist för 1.10. Detta kan påverkas av vilket språk och nationella inställningar man har på datorn. Men det verkar ju skumt om endast du får detta problemet. Jag har lagt ner mycket kraft på att eliminera buggar som har med dessa inställningar att göra.

Länk till kommentar

Jag har ca 1500 session-filer (270MB) som jag tänkte konvertera. Först testade jag med alla på en gång men då tror jag programmet dog. :-) Istället testade jag månadsvis. Det är ca 300 filer. Efter ett tag spottar den ut felmeddelandet:

One of the files contains an xml error.

This often happens when a playername

contains illegal xml-characters such as * & < >

System.Xml.XmlException: '<', hexadecimal value 0x3C, is an invalid attribute character. Line 135231, position 15.

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String[] args)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Int32 pos, String res, String[] args)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseAttributeValueSlow(Int32 curPos, Char quoteChar, NodeData attr)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseAttributes()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElement()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElementContent()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()

at System.Xml.XmlLoader.LoadNode(Boolean skipOverWhitespace)

at System.Xml.XmlLoader.LoadDocSequence(XmlDocument parentDoc)

at System.Xml.XmlLoader.Load(XmlDocument doc, XmlReader reader, Boolean preserveWhitespace)

at System.Xml.XmlDocument.Load(XmlReader reader)

at System.Xml.XmlDocument.LoadXml(String xml)

Hur vet jag i vilken av dessa 300 filer felet ligger? Jag tänkte att det var smidigt att ha varje månads data i var sin fil så jag satte antal händer per fil till 50.000 (borde ligga under det). Är det dumt att göra på det sättet? Har du något tips hur jag ska hantera denna gigantiska datamängd? :-)

Länk till kommentar

Jag har ca 1500 session-filer (270MB) som jag tänkte konvertera. Först testade jag med alla på en gång men då tror jag programmet dog. :-) Istället testade jag månadsvis. Det är ca 300 filer. Efter ett tag spottar den ut felmeddelandet:

System.Xml.XmlException:

Hur vet jag i vilken av dessa 300 filer felet ligger? Jag tänkte att det var smidigt att ha varje månads data i var sin fil så jag satte antal händer per fil till 50.000 (borde ligga under det). Är det dumt att göra på det sättet? Har du något tips hur jag ska hantera denna gigantiska datamängd? :-)

Du bör ha fått en fil som heter HHC_Exceptions.txt, där ser du i vilken fil felet ligger. Skicka gärna in den filen/filerna till mig. Det kan också vara så att det är en omaha-fil som ger detta, läsa lite om det i tidigare inlägg.

Angående datamängden så vet jag inte riktigt vad som är bäst. Om du lägger 50k händer per fil blir det väldigt segt att importera till PT. Men om du konverterar varje fil för sig blir det många filer.. PT vill ju bara ta emot 50 i taget med..

Jag skulle konvertera alla filerna för sig, och sedan dela upp dem i olika mappar/zipfiler el dylikt efter att jag importerat. Alternativt lägga kanske 1-10000 händer/fil.

Du kan ju vänta tills jag släppt nästa version då en par buggar borde vara fixade då (och kanske tillkommer det nån :) )

Tänkte försöka få rätt på vad som orsakade Viridis problem och rätta till det om möjligt.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Har hållit mig borta från forumet och pokern en tid, ser att min guide ställt till vissa problem för ovana datoranvändare men förhoppningsvis har den även hjälpt ganska många.

Hursomhelst så har jag nu installerat allt efter FAQn på en ny dator och uppskattar verkligen att du vidareutvecklat detta program och beundrar ditt tålamod med alla frågor kring PT och GT+ som egentligen inte hör hemma här. Kanske lite länkar och finurlig text i din signatur skulle bespara dig en del frågor!

Allt funkar klockrent och jag uppmanar alla som anänder programmet att donera en slant till P-O!

"PS" Det är inte utan att jag funderar på hur vissa skall kunna använda PT och GT+ på ett vettigt sätt, när man i vissa fall verkar sakna den mest grundläggande kunskapen om hur datorn funkar."DS"

Länk till kommentar

Bluffstropp: tack!

Hej!

Har ett "Invalid player name in the file:" error, hur tar man reda på vilket

username som är knas? Går det att editera bort namnet/felet på något sätt?, gick ej att öppna filen i explorer.

Tack på förhand

Finns inget generellt svar.. Du kan editera filen i valfri textredigerare, tex notepad (Anteckningar) eller wordpad om du inte har någon bättre. Sök och ersätt om du hittar spelaren i fråga. Se nedanstående jag skrev förut. Om det är en omaha-fil så uppstår samma fel pga en bugg i 1.8. Använd v 1.7 el tidigare för omaha tills jag släppt nästa version.

Hade det varit enkelt att åtgärda hade jag skrivit det. Det du kan göra är att ta bort alla händer från xml-filen där spelaren som pajjar det hela är med. Men då måste du först ta reda på vem han är - och för att göra det behöver du kunna xmlstandarden. Jag har tjatat massor av gånger att ni kan skicka in de filer som ger dessa fel så kan jag lägga in fixar till just den spelaren (och andra liknande).

Den som kan luska ut vilken spelare det rör sig om själv kan ju bara skriva här i tråden. Namnet på filen det blev fel i står i HHC_Exceptions.txt

Det är inte så enkelt att man kan ersätta alla > och < i dokumentet eftersom själva xml bygger på användningen av dessa tecken.

Bara en snabbkoll:

Ska handhistorik för MTT-turneringar och Sit'n'Go:s på SvS som konverteras med HHC gå att importera i Pokertracker?

Jag frågar eftersom jag provar och PT vill inte acceptera de konverterade filerna. Säger att de inte är "Hold'em games (or unsupported tournament hands)".

Nej, det funkar inget vidare med turneringar. Kommer inte heller att göra det någonsin. Bara att vänta tills PT stöder Boss fullt ut. Problemet är skillnader i turneringsstruktur (blindsnivåer mm mm) mellan Party och Boss.

Länk till kommentar

Hej P-O,

Har du hunnit kolla nåt på importen till Holdem Manager?

Nä, inte ett dugg. Jag försöker få sparning av inställningar till fil att funka just nu, men det har strulat en del.. När jag löst det släpper jag 1.9, se kanske jag kan kika på HM (och PO).

Om du vill får du ju gärna hjälpa till med att identifiera varför det inte funkar och vad som skulle behöva ändras för att få det att funka.

Länk till kommentar

HM verkar inte gilla att månaden är förkortad. Det ser ut att funka om man ersätter exempelvis "Sep" med "September".

Japp, det verkar stämma. Iaf på de 50 händer jag testade med nu. Verkar också som att PT importerar "September" fint.

Måste testas ordentligt men jag kanske ändrar detta till nästa version om jag inte märker något problem med PT.

Länk till kommentar

Stötte på en "fisk" idag. HHn där han var med gick ej att konvertera.

<8))))))))< hette han.

.

Länk till kommentar

Stötte på en "fisk" idag. HHn där han var med gick ej att konvertera.

<8))))))))< hette han.

Bra att du postade! Nu kan jag lösa det till nästa version!

Edit: Det var redan löst i "current build" - Alla namn som inehåller > eller < borde funka nu.

Länk till kommentar