Beef__Cake Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Fi är ganska tight det jag sett än så länge och hållit sig ganska lugn, inte mkt väsen. Räsar tex inte en 55 UTG..förmdoligen inte alls pf. ***** Hand History for Game 5422452036 ***** $100 NL Texas Holdem - Tuesday, November 07, 18:51:36 ET 2006 Table Table 125542 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 2: pure_poker1 ( $100.50 ) Seat 3: fyrma ( $30.18 ) Seat 5: cromao1234 ( $172.08 ) Seat 6: cavaradossi ( $105.55 ) Seat 1: Beef__Cake_ ( $106.40 ) Seat 4: RuneGj ( $14.72 ) pure_poker1 posts small blind [$0.50]. fyrma posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Beef__Cake_ [ 5c 5h ] RuneGj calls [$1]. cromao1234 folds. cavaradossi calls [$1]. Beef__Cake_ calls [$1]. pure_poker1 calls [$0.50]. fyrma checks. ** Dealing Flop ** [ Jc, As, 5d ] pure_poker1 checks. fyrma checks. RuneGj checks. cavaradossi bets [$5]. Beef__Cake_ calls [$5]. pure_poker1 folds. fyrma folds. RuneGj folds. ** Dealing Turn ** [ 8d ] cavaradossi bets [$17]. Beef__Cake_ raises [$37]. cavaradossi is all-In [$82.55] Blir lite fundersam här då jag inte tycker en AJ skulle spelas så hårt på flop och turn av en hyffsat tight spelare, han vill väl ha lite värde och få med någon med sämre hand. Nu får han ju i princip bara med riktigt stark hand som 55 eller någon som tror han är på bluff då, men det är inte så troligt. Sen när han bombar turn som det vore hans sista dagar så gör den där 8an mig liite orolig ändå..typ lite extra pirr i tarmen sådär. Vad är en trolig hand här egentligen? Citera
cOP Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Spelar ingen roll vad han har, DU HAR SET SYNA! Citera
Lolle Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Han har AJ syna, går inte ens tänka på det... 88 betar han inte flop jj och aa betar de väl alltid preflop. Citera
Beef__Cake Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Spelar ingen roll vad han har, DU HAR SET SYNA! Säger Handanalys dig nåt? handlar inte om vad jag ska göra eller inte....tror det är ganska uppenbart vad man gör här, lr hur? Det är hans spel relativt till read och hur de flesta spelar vissa händer, som en AJ här, det som vi vill åt ...inget annat. Citera
Nisse Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Spelar ingen roll vad han har, DU HAR SET SYNA! Säger Handanalys dig nåt? handlar inte om vad jag ska göra eller inte....tror det är ganska uppenbart vad man gör här, lr hur? Det är hans spel relativt till read och hur de flesta spelar vissa händer, som en AJ här, det som vi vill åt ...inget annat. Varför postar du inga intressanta händer då, där du faktiskt behöver ta ett beslut? Den här handen är precis lika ointressant som din AK post. Handanalys, handlar inte om vad du ska göra? What? Citera
Lolle Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Jo nu ser jag precis som i din andra post, jag är visst ingen mytoman eller så =) båda sista delarna la du till efteråt i båda posterna och dissar folks kommentarer efter det. Detta fanns inte där innan för då skulle jag absolut ta med det i min analys. Ska hädanefter inte svara eller kommentera något du säger om du dissar kommentarer på saker du lägger till efter, dålig stil. Citera
cOP Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Spelar ingen roll vad han har, DU HAR SET SYNA! Säger Handanalys dig nåt? handlar inte om vad jag ska göra eller inte....tror det är ganska uppenbart vad man gör här, lr hur? Det är hans spel relativt till read och hur de flesta spelar vissa händer, som en AJ här, det som vi vill åt ...inget annat. Vad är det du vill åt? Han kan ha Ax, Jx, KK, QQ eller i princip vilka två kort som helst. Du är jättehungrig, framför dig har du en stor macka. Det finns inget som talar för att den skulle vara förgiftad men samtidigt kan du så klart inte veta det. Slänger du mackan också? Citera
Tiggr Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Du kan aldrig lägga för 50 till i denna handen resten spelar ingen roll. Citera
Beef__Cake Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Jo nu ser jag precis som i din andra post, jag är visst ingen mytoman eller så =) båda sista delarna la du till efteråt i båda posterna och dissar folks kommentarer efter det. Detta fanns inte där innan för då skulle jag absolut ta med det i min analys. Ska hädanefter inte svara eller kommentera något du säger om du dissar kommentarer på saker du lägger till efter, dålig stil. Öh vad är det jag lagt till efteråt som förstör så mkt? Vad jag vet har jag inte lagt till något extra eller ändrat min post alls. Jag vet väl att det är självklara beslut i bägge händerna. Men jag frågar inte om jag ska syna eller inte, handlar inte om det här. Helt enkelt bara ute efter det jag analyserade lite om och frågade, må hända att det för många bara är skit, syna liksom spela roll vad han har. Men den inställningen ger jag inte mkt för... Bara för att det är mattematiskt korrekt att syna så behöver inte handanalysen vara skit för det, man kan analysera utan den aspekten och se om tex ett visst bettingmönster är typiskt för en viss typ av hand etc etc. Vad andras erfarenheter av liknande situationer säger att fi har, det jag vill höra, om man nu anser att det är totalt värdelöst att ens tänka runt händerna bara för att en syn är självklar så är det bättre att inte svara alls då. Dissar ingen men försök svara på det som frågas över eller svara inte alls, anser man frågan är korkad så skiter man i den bara. Citera
Janoh Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 lätt fold, han har högre set. lol Citera
Recommended Posts