brainslicer Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Lite nytt som man behöver vara medveten om, när man surfar runt mållöst... 2006-11-07 16:37 - Computer Sweden http://www.idg.se/2.1085/1.81294 "Enligt Microsoft räcker ett besök på en speciellt utformad webbplats för att en utomstående ska få samma rättigheter till datorn som den inloggade användaren." Citera
jojje2k Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Om du använder Internet Explorer så går du in på: verktyg->Internet-alternativ.. -> säkerhet -> tryck på knappen "anpassad nivå.." -> Där kan du göra så att IE inaktiverar allt som har med ActiveX att göra eller så att den frågar varje gång ActiveX ska köras. Använder du FireFox version 1.5 kan du gå in på Verktyg -> Inställningar.. -> Innehåll -> Varna när webbplaster vill installera program. Har du version 2.0 går du in på verktyg -> inställingar -> säkerhet -> .... Citera
cheunce Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Eller så kör man FF och NoScript så slipper man rätt mycket skit Dock så slipper man inte personliga påhopp på forum Edit: Active X är ju som en schweizerost. Ser god ut men är fortfarande full med hål Citera
Myssion Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Använder du FireFox kan du gå in på Verktyg -> Inställningar.. -> Innehåll -> Varna när webbplaster vill installera program Hittar inte... Tools > Options > Content > sen hittar jag inget om att varna vid programinstallation... Eller så kör man FF och NoScript så slipper man rätt mycket skit NoScript=? Edit: Active X är ju som en schweizerost. Ser god ut men är fortfarande full med hål OT: När vi skulle göra tacos så insisterade en kompis på att vi skulle köpa ost som det inte var så mycket hål i, eftersom det då blev billigare. Hans resonemang var något i stil med att man fick betala för hålen också eller nåt... Hallå, kilopris!? Han gick Hotell & Restaurang... Citera
gnuffe Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Använder du FireFox kan du gå in på Verktyg -> Inställningar.. -> Innehåll -> Varna när webbplaster vill installera program Hittar inte... Tools > Options > Content > sen hittar jag inget om att varna vid programinstallation... Eller så kör man FF och NoScript så slipper man rätt mycket skit NoScript=? Edit: Active X är ju som en schweizerost. Ser god ut men är fortfarande full med hål OT: När vi skulle göra tacos så insisterade en kompis på att vi skulle köpa ost som det inte var så mycket hål i, eftersom det då blev billigare. Hans resonemang var något i stil med att man fick betala för hålen också eller nåt... Hallå, kilopris!? Han gick Hotell & Restaurang... HR=IQnöten. Citera
cheunce Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 NoScript=? Det är en firefox plug-in som stoppar alla javaskript som man inte godkänt från att köra dvs en sk white list NoScript Citera
jojje2k Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Använder du FireFox kan du gå in på Verktyg -> Inställningar.. -> Innehåll -> Varna när webbplaster vill installera program Hittar inte... Tools > Options > Content > sen hittar jag inget om att varna vid programinstallation... Testa ladda ner nya versionen. Firefox Sen gå in på verktyg -> Inställlningar -> Säkerhet -> Där finns det lite inställningar... Citera
Myssion Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det är den versionen jag har. EDIT: Nu hittade jag. Citera
The Law Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 OT: När vi skulle göra tacos så insisterade en kompis på att vi skulle köpa ost som det inte var så mycket hål i, eftersom det då blev billigare. Hans resonemang var något i stil med att man fick betala för hålen också eller nåt... Hallå, kilopris!? Han gick Hotell & Restaurang... Haha, så jävla bra! Jag hoppas han gav sig in i ett resonemang att syre faktiskt är tyngre än ost Citera
Recommended Posts