mgps Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 spelar lite 2/4 nu som shortstack för att känna på. känns som så mycket pengar så har inte modet att spela där än. bra sätt att lära känna spelarna där också. hatar egentligen shortstacks själv men... iaf, tycker de är väldigt lösa och superaggro och väldigt dåliga på att spela mot shortstacks. typ 3- bettar suited connetors mot ig som shortie när jag höjt. jag slår om allin preflop med QQ och får syn av 88. jag höjer 5bb preflop, får syn av 55 som synar mitt floppställ. folk synar med K6 på brädet A88 när man ställer Ax. ställer AQ på flopp A-J-x och får syn av 8T färgdaget. taktiken verkar vara syna shortstackarna med any 2 och hoppas på klonken och skit i potodds. Citera
mariani Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Japp, så det är! Sen när man syna den för andra gången drar man ut den, om man nu skulle ha haft väldigt otur i första handen! Citera
Alexander_____ Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Brukar syna shortstacks med det mesta eftersom jag inte vill ha kvar dem på bordet. Tanken är att antingen så drar man ut eller så får man tillbaks pengarna om några givar av fisken som shortstackar ändå. Dubblade shortstackspelare brukar inte direkt ta lång tid på sig att busta... Citera
brut Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Dubblade shortstackspelare brukar inte direkt ta lång tid på sig att busta... Visst men då är de ju inte riktigt shortstackar längre? Beror ju på hur man definerar shortstackar i och för sig. Citera
mgps Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 För hur mycket köper du in? köpte in för 100. om de bustar snabbt beror det väl på att de flesta shortstackar är dåliga spelare. jag menar bara att om man vet vad man gör verkar det väldigt profitabelt då man ofta får väldigt lösa syner. Citera
killerwolf Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 shortstacks är ett skämt, inte sett en som verkar vinna på det i längden... jag brukar bjuda på en dubbling rätt ofta, tar gärna 50/50 mot dem,.. ofta blir dem ju uppdubblade.. men dem lyckas aldrig dra med stålarna utan stannar tills dem är gul, synar bort för mkt o klarar inte av att ställa på flop, dem som klarar av att ställa öht postflop lyckas alltid springa in i nåt. inte direkt lucypucy. Citera
hampulito Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Jag har vunnit massvis på på shortsstack lir. 5/10 på everest. brukar gå in med 100 lite då och då när jag vill ha lite action. Känns som att större delen av rulle faktiskt kommer från dessa skottningar. Losar man 2 inköp är det ju bara att gå ner på 1/2 igen plussa några hundra och kanske chansa för hälften. Jag tycker det är ett lysande sätt att bosta rullen på. Citera
egg Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 shortstacks är ett skämt, inte sett en som verkar vinna på det i längden... jag brukar bjuda på en dubbling rätt ofta... Verkar som de flesta tänker så - easy money om man har diciplinen att kliva när man dubblat. Flera av shortstackspelarna på party 25-50 gick ganska bra. Har du sett barryg1 spela omaha på pokerstars? Fisk? Citera
killerwolf Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 omaha e ju dock betydligt bättre spel att spela shortstack på? jämför helst inte med andra spel. hint: omaha springer du nästan aldrig i rejäla oddsdödare som pocket vs higher pocket. Därmed får du nästan alltid +EV på att dega som shortie om en eller två redan lagt in ett bet. Citera
egg Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 omaha e ju dock betydligt bättre spel att spela shortstack på?jämför helst inte med andra spel. hint: omaha springer du nästan aldrig i rejäla oddsdödare som pocket vs higher pocket. Därmed får du nästan alltid +EV på att dega som shortie om en eller två redan lagt in ett bet. Tack för lektionen. Skulle dock påstå att det är helt tvärtom, det är mycket enklare att spela textas shortstack just för att du är mycket större favorit i snitt när pengarna åker in. Citera
Recommended Posts