Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena alla SnG kungar!

Tänkte höra lite om hur det är angående spelarnivån på olika siter. Lirar på Prima nu och deras 10+1$ SnG's Hur står sig Prima mot exempelvis Partypoker eller PokerStars. Har hört att Prima är tight och tuffare motstånd om man jämför med andra siter stämmer detta?

Kan man kanske jämföra Primas 10+1 med Partys 20+2? nivåmässigt?

Vilken nivå är mest lönsam egentligen? och är det någon som har längre erfarenhet av Primas 50+5$??

kom med Tips och ideer om vilken site ni tycker känns bäst och varför. ligger förtillfäller på 41% ITM vilken måste vara ganska bra eller....?

Postad

Det bör inte skilja så mycket mellan sajterna på så pass låga nivåer. Jag har kört en handfull SNG's på Primas $55 och det var bland det sämsta motstånd jag upplevt, antagligen sämre än Partys $11. Kanske var det bara en tillfällighet för så pass kassa kan folk inte vara.

Folk är nog i allmänhet lika dåliga på låga nivåer, dock på olika sätt. Exempelvis på Party är folk toklösa jättetidigt och skickar gärna in degen med AT pre på level 1. På Full Tilt upplevde jag dock folk tightare och på tok för tighta runt bubbland exempelvis.

Om detta är tillfälligheter vet jag inte, bara den känsla jag fått. Lägg även märke till att detta var innan den nya lagen i USA, nu efteråt har jag inte en aning.

Postad

Ingen expert men här är mina erfarenheter från SnGs med 6 och 5 spelare, primärt 22 och 33 men även en del 55:or;

Prima: Många som höjer för mkt och för ofta preflop på låga blinds nivåer. 8xBB eller en all in/ett t400 bet efter två limpers redan på första nivån är inte helt ovanligt. Dock går blindsen upp snabbt och man måste få en hand tämligen snabbt för att kunna utnyttja Fi:s svagheter för med höga blinds spelar många(majoriteten?) tämligen hyffsat (dvs spelar inte för tight och höjer när de spelar).

Party: Få som anpassar sig till blindsstrukturen. Finns gått om folk som antingen är överaggro eller för tighta. (Hyffsat) långsam struktur gör att man får goda möjligheter att ta chipsen från båda kategorier.

B2B: Var ett tag sedan jag spela där frekvent (6 månader sedan) men då var motståndet tämligen kompetent. Fanns dock nästan alltid ngn tomte som gav lite värde till det hela.

Pardise: Lite som party. Rätt långsam struktur, halvusla motståndare.

På 22-nivån skulle nästan vilja säga att motståndarna på prima är sämst pokerspelare men att Primas struktur (6 personers har lite bättre struktur) kombinarat med att Fi är aggresiva gör det till den site där det är svårast att upp nå en hög ROI. Dock hinner man med hur många som helst (~ 5 min för extreme, 8 min för super, 20-25 min för vanlig). Jag gillar motståndet/strukturen på party bättre men bananerna på prima är goda.

Postad

jag spelar 5$ regular på stars, tror inte de skiljer så mycket mot 10$

men iaf så är motståndet oftast väldigt vek-tajt, är du haj på att stjäla blinds så kan du bygga stack huuur enkelt som helst och bubbelspelet får du väldigt stor edge mot de andra om du vet hur du ska spela/tänka...