AAisking Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Jag vill moderera, hör av er!!! Citera
jm_j Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 No mikä ettei, jos nyt ei joka päivä tarvitse olla täälä 8 tuntia SmilePikku juttujen hoidossa voisin auttaa. Äh fan, han ovan hann före -.- samma ord och allt.. otroligt No mikä ettei, jos nyt ei joka päivä tarvitse olla täälä 8 tuntia Pikku juttujen hoidossa voisin auttaa. Kirjoitusvirhe molemmilta. Ban them. Citera
jm_j Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det skulle vara trevligt med någon som blixtbannar andra moderatorer som röjer lite här & där på mycket olämpligt sätt. Är själv varken så värst intresserad eller lämplig pga mycket sådant här (tyvärr finns det även överlevande vittnen från forumet): http://www.kerrolisaa.com/kuvat/def-nazimod.jpg http://www.kerrolisaa.com/kuvat/now_banned.jpg Jag lägger en röst var för a_o_s & cheunce. XoteR får en minus däremot.. det ska vara ok att rövknulla (svenska) språket så länge man gör det på ett bra sätt. Citera
Hjort Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 http://www.kerrolisaa.com/kuvat/def-nazimod.jpg Det där får mig att vilja gå tillbaka i tiden så att jag kunnat lägga till det efter alla mina moddningar. Citera
jm_j Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 http://www.kerrolisaa.com/kuvat/def-nazimod.jpg Det där får mig att vilja gå tillbaka i tiden så att jag kunnat lägga till det efter alla mina moddningar. Det var den stilen vi körde i Finland i mitten av 90-talet på min "gamla goda" SysOp-tid.. Det med hälsningar av Stalin/Ryzjkov och kommentarer likande det här brukade lugna ner de flesta... http://www.kerrolisaa.com/kuvat/finishhim!.jpg Citera
fl0w Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Uhh... jag sade inget förra gången, men nog vore det tänkbart att hjälpa till med modererandet, om det är ont om intresserade. Vilket iofs inte verkar vara fallet. Nåväl, jag får väl särskilja mig genom meriten att jag talar och skriver japanska, hjälpligt åtminstone. Det lär ehh... bli användbart. Citera
Donner Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag kan ett ord på tagalog, borde väl räcka för att bli moderator va? Citera
TotalFarsa Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 [OT] Boohoo, vuxenmobbning! [/OT] Behöver de fortfarande fler hobbymoderatorer alltså? Min röst går på Cheuncyboy isåf. Han måste fylla ut sitt liv med mer än scifi-litteratur och boardgames /TF Citera
Cyntax Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Finnar eller finskor, snälla... Kanske Cyntax? Han lär väl kunna finska och verkar väldigt vettig i huvudet att döma av vad jag läst av honom..... För det första så heter det finländare eller finländskor. För det andra så hänger det knappast speciellt många finländare/finländskor här, men dock finlandssvenskar. Fast_Teddy är finlandssvensk och pratar/skriver finska utan anmärkning. Om det behövs en moderator som kan finska så är han mitt val.Skogis: Jag är svensk, 100% svensk. Jag kan inte ens be någon dra åt helvete på finska eller ens beställa en öl på finska. Jag är lika mycke/lite finsk som du är marsian. (När Sverige vann OS- och VM-finalerna i ishockey jagade man mig till gränsen. Sen fick jag smugglas in i Finland igen, via Haparandra/Torneå.) Jag moderator? För länge-länge-länge sedan frågade jag vad en moderator hade för lön. Fick som svar att det kostade (mutor) att bli moderator. Då tackade jag nej... men nu kan jag tänka mig att vara moderator. (bara inte avgiften är för hög) /C Citera
Waggho Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 För det första så heter det finländare eller finländskor. För det andra så hänger det knappast speciellt många finländare/finländskor här, men dock finlandssvenskar. Fel på båda punkterna om man ska tro på Nationalencyklopedin: finländare, invånare i Finland. Finländarna utgörs i huvudsak av finnar och finlandssvenskar. Citera
Pokemonn Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 finländare, invånare i Finland. Finländarna utgörs i huvudsak av finnar och finlandssvenskar. Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi. Jag pratar finska flytande (mitt modersmål). Har dock inte helt astok-övermycket tid till moderering. Men det beror väl på vad man kan få betalt? Eller kan man få bli en vinnande spelare på poker för att man är moderator så räcker det. (jobbar på det, tror jag är för agressiv och CB och synar för mycket... ) Citera
Gyre Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 http://www.kerrolisaa.com/kuvat/def-nazimod.jpg Det där får mig att vilja gå tillbaka i tiden så att jag kunnat lägga till det efter alla mina moddningar. Är du inte moderator längre? Citera
devalanteriel Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Inte särskilt aktiv sådan. Han är kvar för att vi tycker synd om honom. Citera
Matteprof Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Har dock inte helt astok-övermycket tid till moderering. Men det beror väl på vad man kan få betalt? Som det sades tidigare är modereringen idéellt arbete. Ja vi har fått lite giveaways men räkna inte med att få någon fast ersättning som moderator... Men vill du ha ersättning i form av någon pokertischa eller kanske framförallt pokerkepsar så lär du få mer än vad du behöver (eller vill ha ) som Pokerforum.nu moderator Citera
brainslicer Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi. Varmaan löytyy, pitäis vaan löytää joku jolla olis kova kiinostus, ei mullakaan oikeen ole aikaa, eikä oikein kiinosta noita delete ja ip nappeja painella mitkä tulee moderaatori statusken mukana. Mutta ainahan sitä voi yrittää auttaa muilla tavoilla. Tuntuu vähän siltä että suurin osa täälä vaan haluaa päästä käsiks noihin edellä manittuihin nappeihin (kirjoitus virheitä varmaan tulee, kun ei oo suomen kieltä moneen vuoteen käyttänyt, ruotsi kumminkin on mun äidinkieli) Citera
Sansrom Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi. Varmaan löytyy, pitäis vaan löytää joku jolla olis kova kiinostus, ei mullakaan oikeen ole aikaa, eikä oikein kiinosta noita delete ja ip nappeja painella mitkä tulee moderaatori statusken mukana. Mutta ainahan sitä voi yrittää auttaa muilla tavoilla. Tuntuu vähän siltä että suurin osa täälä vaan haluaa päästä käsiks noihin edellä manittuihin nappeihin (kirjoitus virheitä varmaan tulee, kun ei oo suomen kieltä moneen vuoteen käyttänyt, ruotsi kumminkin on mun äidinkieli) Я не понимаю ничего. Почему вы не говорите по-шведски? Citera
jm_j Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 finländare, invånare i Finland. Finländarna utgörs i huvudsak av finnar och finlandssvenskar. Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi. Jag pratar finska flytande (mitt modersmål). Har dock inte helt astok-övermycket tid till moderering. Men det beror väl på vad man kan få betalt? Eller kan man få bli en vinnande spelare på poker för att man är moderator så räcker det. (jobbar på det, tror jag är för agressiv och CB och synar för mycket... ) Samahan tuo jos joksikin näppyläksi kutsutaan.. Tuskin siitä kukaan suomalainen rupeaa kenenkään naamalle hyppimään Att efterlysa folk som kan finska känns lite bortkastat. Det finns gott om engelskspråkiga forum och några finska med. Det kanske finns 500000 som kan svenska (hyffsat bra) och en hel del har stor motvilja för allt med Sverige och svenska språk att göra. Har tillräckligt med personliga erfarenheter när jag spelat på nätet. Samma sak på finska pokerforum. Alltid kul att tysta ner på "rätta" språket. Bättre hålla fokus på "hemmamarknaden" tycker jag. Norge & Danmark känns lite vettigare språk att kunna om man ska moderera om man nu ska ha någon språkkunskap överhuvudtaget. Citera
gdaily Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det har dykt upp lite finskapropåer angående kryssningarna, speciellt någon som kan klödda ihop lite infosnack för dessa gäster. Citera
jm_j Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det har dykt upp lite finskapropåer angående kryssningarna, speciellt någon som kan klödda ihop lite infosnack för dessa gäster. Ska göra ett försök att fixa ihop ngt, är dock inte blixtsnabbt med sådant så om någon annan tar det här så kan jag göra en insats på pokeritieto.fi (Aki Pyysing & co:s sajt) istället. Skrev där inför förra kryssningen & länkade kors & tvärs mellan sajterna men har inte varit så himla aktiv senaste månaden. Citera
Pokemonn Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Som det sades tidigare är modereringen idéellt arbete. Ja vi har fått lite giveaways men räkna inte med att få någon fast ersättning som moderator... Jaså? Nä, när forumet håvar in miljoner på affiliate deals känner jag ingen lust att arbeta för forumet mot lön i form av en keps. Det känns liiite lustigt! Citera
Matteprof Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jaså? Nä, när forumet håvar in miljoner på affiliate deals känner jag ingen lust att arbeta för forumet mot lön i form av en keps. Nä, är det så passar du som sagt inte heller som moderator. Citera
brainslicer Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Typ, nåt som skall översättas bara? Som jag skrev på finska innan: inte direkt pigg på att sitta o leta elaka inlägg o svordomar o banna folk på ett forum... så några del o ip knappar behöver jag inte... Men nån översättning kan jag väl kanske göra. Sedan kan tex jm_j kika igenom det på stavfel osv(länge sedan man skrivit finska ju), och nån moderator kan posta det sedan, eller vart det nu ska... Citera
jm_j Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Typ, nåt som skall översättas bara?Som jag skrev på finska innan: inte direkt pigg på att sitta o leta elaka inlägg o svordomar o banna folk på ett forum... så några del o ip knappar behöver jag inte... Men nån översättning kan jag väl kanske göra. Sedan kan tex jm_j kika igenom det på stavfel osv(länge sedan man skrivit finska ju), och nån moderator kan posta det sedan, eller vart det nu ska... Att korrekturläsa låter som schysst deal för mig. Är ganska van vid korrekturläsning och letande av språkliga konstigheter bara jag får koncentrera mig en liten stund. Skriver t.ex sådana här inlägg lite slarvigt och rättar inte alla småfel men huvudsaken är att jag blir förstått. Försöker också hålla mina meningar korta då Citera
fredde80 Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Anmäler mig också som frivillig... min finska är obefintlig däremot så är norska inget problem (nåja.. skrivandet på norska behöver finputsas lite.. inte använd på 4 år ca)... Danska är bara grötigt däremot =) Dessutom är jag en utmärkt bounty då jag aldrig vinner något och då betalas ju alltid bountyn ut Citera
Linnea123 Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 suomalaista poista Hur felstavat blev det? En av de få fraser jag behärskar. Citera
Recommended Posts