VikingSW Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Höj fler andra händer istället. Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Som ni vet tycker jag man ska vara försiktig med att ha för många alltid och aldrig i sitt spel ..mix är naturligtvis bättre poss och tableimage spelar ju in. OM man säger ALLTID höj med AA..då VET Fi att du inte har AA om du limpar...Man ska inte( min uppfattning obs)ha för många Principer alls utan mera RIKTMÄRKEN...Bättre då tex att Limpa 10% och höja90% eller nåt...in my humble oppinion...Bombapott Citera
bossbaver Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 När jag får AA lägger sig i princip alltid hela fältet ändå innan jag ens har höjt. riggat? Citera
Gäst Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Visst kan det ibland finnas tillfällen att limpa in med AA men jag skulle aldrig vilja göra det till standard. Visst, ibland kommer alla lägga sig om du gör en standardhöjning men du kommer tjäna mer pengar i det långa loppet genom att höja. En situation där jag ofta limpar AA är i slutskedet av en SNG när blindsen är snorhöga. Särskilt effektivt är det när man sitter i SB och man vet att BB är aggro. I CG känns det dock inte lika attraktivt. Citera
Bombapott Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Ok... Visst du har rätt..tycker bara inte om orden Aldrig och alltid..då man lätt kan bli "förutsägbar" men visst AA limp som någon regel är ju kocko,det normala och OFTAST bästa spelet är ju race... ABCpoker80%...20%??..... Bonbapott Citera
Recommended Posts