Sargon Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Denna fråga tar egentligen upp två skillda frågor. Dels hur man spelar AK, AQ samt triss. Hur hårt ska man spela AK, AQ när man spelar med ganska ok spelare säg på 0,5-1 ? Min taktik har varit att raisa upp till 4-5 sen göra ett nästan pott bet, vad som än kommer ut om man inte är fler än tre på potten. Problemet är att det känns som jag förlorar mycket på AK AQ, när man träffar och man bettar två gånger, först flopp sen turn, vad ska göra om man blir reraisad på turnen? bara att slänga direkt? Vet att det är väldigt mycket från situation till situation, men det känns som de är väldigt farliga händer eftersom man ofta blir callad med par eller tex 89s. AK , AQ är ju starka händer så man borde ju kunna gå plus på dem, hur ska man bemöta triss risken samt suitade connectors? Frågan kanske är lite rörig. Sen undrar jag, är det nånsin rätt att slänga näst högsta trissen för rädsla för den högsta?, händer inte ofta men ibland "vet" man att han måste sitta på den högre trissen om han inte tiltar total, slänger inte och får se jj slå min TT på en flopp JT4, * RP - QoS * Citera
ades_va Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Vad jag gör med dem beror på situationen, men jag placerar absolut inte AQo bredvid AKo. Citera
King_ingo Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Jag skrev en tråd om AQo för ett tag sen där jag försökte berätta hur jag spelade. Men den blev inte populär. Det var ingen som svarade . Jag har skit svårt med just den handen. Jag får ångest när jag ser den handen i hålet för jag vet inte vad jag ska göra. Iof så kan man ju bara slänga bort den men det är nog ingen bra affär. Du kan ju ta en titt. Och höra av dig med några synpunkter. Som sakt jag har ingen aning om hur man spelar den handen på ett vinnande sätt. Jag tror att man måste vara ganska duktig på att sätta motspelarna på en relativt snäv handdistrubution. hur spela AQ Citera
bullebyn Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Är det inte Doyle som skriver i SuperSydtem att han tycker AKs är bättre än AA eftersom det är så lätt att lägga AK mot en dålig flop då det blir action, men AA är ju betydligt svårare att lägga om inte floppen ser farlig ut... Det är väl helt rätt att betta ett potbet nästan oberoende flop med AK, men jag skull personligen inte följa upp detta om inte turnen förbättrar min hand, blir lätt stora pengar om fi sitter på tvåpar/triss och man själv drar dött.. Citera
Recommended Posts