Gå till innehåll

WPT World Poker Open 24-27 januari!

Recommended Posts

Postad

Det finns en ganska bra sida där de ger uppdateringar om WPT-event dvs intressanta händer under slutfasen av turneringen.

Daniel Negreanu är återigen vid finalbordet med mycket chips vilket börjar bli rätt tjatigt. Hur fan gör han för att hamna där så ofta ?

Skönt att se att en av "sköningarna" (enligt mig): Scotty Nguyen lyckades ta sig dit.

Mot slutet av handkommentarerna dök det här referatet upp:

Not much is happening. Most raises win the pot right away. Scotty Nguyen is drinking the Michelobe and talking the smack.

The blinds will increase in 45 minutes.

8-)

Anyway, här är länken:

http://www.wptinsider.com/wizforum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

* RP - QoS *

Postad

Därför skrev jag både "WPT" och "6 spelare kvar" så att man skulle fatta av rubriken om man inte ville veta något.

Men det som går att läsa nu är hur de tog sig till finalbordet sen kan man blunda i ett halvår tills det kommer på tv :).

Själv tycker jag också om att inte veta något men det är sjukt svårt att hålla sig ifrån det om man kontinuerligt läser olika WorldWideforum.

Postad

Lite småskön hand också. Hyfsat preflopslask !!

HUGE POT.

Negreanu opens for 45,000 in middle position. All fold to Liras. Liras makes it 95,000. Negreanu, playing like his old self, makes the call. The flop is Q62 with two diamonds. They both check. The turn is a 4. Check-check. River is a 5. Liras reaches, thinks, and fires 140,000. Negreanu can't believe his actions. He talks aloud and says this might be a stupid call. He finally works up the courage, calls, and asks if he has a pair. Liras doesn't move. He can't speak. Liras finally says no pair and Danny turns over 96s. The 6's win the pot.

Postad
Lite småskön hand också. Hyfsat preflopslask !!

Jag utgår från att Negreanu hade position på Liras. Då känns den ju inte så konstigt spelad.

Börjar som steal, får en prisvärt försök på floppen. Floppar oinstressant. Turn vet jag inte riktigt hur man ska se, och på river så har han ju provocerat fram en bluff så då måste ju synen ligga nära till hands.

Postad

Synen på river är tung(pga pengarna om man läst fel) men nog rätt. Han hade nog svårt att se sig själv slagen. Vad skulle Liras reraisa med preflop som han inte bettade ut med ? Knappast AQ och knappast A3. Förmodligen satte väl Negreaunu honom på AK eller ett par lägre en Q som han inte träffat.

Vad det gäller preflopslasket så verkar DN gilla de där händerna mycket mer än de klassiska starka händerna. Eftersom folk vet det så borde det vara vanligt att han ändå blir reriasad och då borde det kunna bli dyrt i längden att raisa upp med de där slaskhänderna från början.

Med tanke på att DN går så himla bra i många turneringar trots att han verkar spela väldigt stor rang av händer tror jag att han är grymt bra på att läsa händer och situationer.

Så jag håller med egentligen var inte handen speciellt konstig men lite småskön ändå på något sätt. :)