gdaily Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Som sagt, webben är förbjudet, PMa svaren senast fredag lunch. Frågorna kan nog vara lite lätta. Eftersom jag får många PM, snälla sätt rubrik Leif så jag kan sortera dom lättare. 1. Mansnamnet Leif är ett nordiskt, främst norskt, namn med betydelsen .. vad? 2: Vilken konstnärs-Leif har målat detta "konstverk" 3: Vi hade en kortväxt Leif i förra regeringen. Efternamn och ministerpost? Enbart rättstavade efternamn godkännes! 4: Vem var hagamannens advokat. Även här rättstavat efternamn 5: Vilken Leif upptäckte Amerika? 6: Vilken författare har skrivit Linda – som i Lindamordet 7: Vilken känd "handbollsintresserad" Leif har också varit programledare för ett populärt TV-program? 8: Från vilket land kommer ölen Leffe? 9. I vilket europeiskt land ligger orten Leffe? 10: Vad föreställer min avatar? Utslagsfråga: Hur många dansband räknar Dansa.se upp som har Leif som förstanamn (typ Leif Lennartz) osv... Citera
Jennez Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Men kan du uppdatera med leaderboard snart kanske, va va va? Citera
Skadast Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Måste erkänna att jag googlade fram de flesta svaren, så du behöver inte ha med mig på leaderboarden Citera
Bein Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Ohh, här är äntligen en frågesport jag kan svaren på! BOOOM! Skickar snart in svaren, LEIF is the shit Citera
gdaily Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Om 7 minuter tar det stopp. Sedan meddelar jag svaren efter lunch Citera
Bein Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hoppas det är klart före 1230 för då ska jag dra, haha Citera
Nusseman Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hur många rätt får jag om jag svarar Leif Klingemo på alla frågor? Citera
Bein Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hur många rätt får jag om jag svarar Leif Klingemo på alla frågor? 4 Citera
Nusseman Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hur många rätt får jag om jag svarar Leif Klingemo på alla frågor? 4 Va? Jag hade räknat med minst fem. Fast det kanske inte var han som upptäckte Amerika? Citera
Bein Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hur många rätt får jag om jag svarar Leif Klingemo på alla frågor? 4 Va? Jag hade räknat med minst fem. Fast det kanske inte var han som upptäckte Amerika? jo, fast Gdailys bild föreställer inte Klingemo Jag gissade på de men insåg sen att de var hans tvilingbror. Citera
gdaily Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 1:Arvinge 2: Leif Matsson 3: Leif Pagrotsky 4: Leif Silbersky 5: Leif Ericson (ger rätt för stavningsvarianter) 6: Leif GW Persson 7: Leif Loket Olsson 8: Belgien 9: Italien 10: Bayerns stadsvapen Utslagsfrågan: 10 Leif Billyz Leif Bloms Leif Engvalls Gävle H Leif Hagbergs Leif Henriks Lidköping Leif Hermanssons Sigtuna H S Leif Kronlund Stockholm Leif Lennartz H Leif Linderoth Swing Trio Leif Norbergs Trio Hudiksvall Vem som vann kommer efter lunch. Citera
Nusseman Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 7: Leif Loket Olsson Ah, du valde den svåra ledtråden "handbollsintresserad" "pedofil" hade nog fler klarat det på Citera
gdaily Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Eftersom bara två svarat på fråga 3a, och dessutom var frågan felställd (eftersom han hade flera ministerposter=, så har jag strukit kravet att ministerposten skall vara rätt Citera
gdaily Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Bein: 5.5 Skadast: 1 (kul att han gissade Silbersky på fråga 7 och inte på fråga 4) Eurythmech: 5 Brumpa: 6 Jennez: 6 (svarade rätt på fråga 10!) Bluwajt: 2 Gerhard: 8 Waggho: 6 Devalantiel: 7 Gerhard, PMa din adress så kommer eb fin-fin Betwaykeps i posten någon gång... Citera
Myssion Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Räcker det om man svarar rätt på förnamnet men bommar efternamnet? EDIT: Äsch, jag är ju helt för sent ute... Citera
Jennez Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 7: Leif Loket Olsson Ah, du valde den svåra ledtråden "handbollsintresserad" "pedofil" hade nog fler klarat det på WTF? Please explain... Citera
Nusseman Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 7: Leif Loket Olsson Ah, du valde den svåra ledtråden "handbollsintresserad" "pedofil" hade nog fler klarat det på WTF? Please explain... Det var ju det stående ryktet under hela nittiotalet; att Loket gillar småpojkar. Citera
Jennez Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Det var ju det stående ryktet under hela nittiotalet; att Loket gillar småpojkar. Oh no! Hade jag ingen aning om! Min barndoms idol ar en pedofil! Ahhhh!!! Citera
Skadast Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Skadast: 1 (kul att han gissade Silbersky på fråga 7 och inte på fråga 4) Det var inte lika kul att jag gissade på Pagrotsky på fråga 2 då? By the way... jag ska ha 0 poäng om jag räknat rätt. Citera
Gahlster Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 3: Leif Pagrotsky Denna herre kunde ses på Bishops Arms i Borås i tisdags. Såg ut som han småraggade på två tämligen unga kvinnor i 25-årsåldern. Dessutom så var han väl utbildningsminister? Citera
Rille Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Äsch han inte denna man det är ju tufft att ha ett fotbollslag som heter Albinoleffe. Citera
Othello Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Det var ju det stående ryktet under hela nittiotalet; att Loket gillar småpojkar. Oh no! Hade jag ingen aning om! Min barndoms idol ar en pedofil! Ahhhh!!! I manegen med Glen Killing, sketchen Apache Indian (gaypolisen), har ju en blixtsnabb Loket-referens: "Jag vill ju leka handbollsdomare, det är det jag vill!" Citera
Recommended Posts