MacDaddy Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Vad tycker ni om tex AK57 i omaha. Raisat som oraisat. Raisar ni med den? Vad spelar man för när man spelar denna hand? Vill man träffa Aet lr Kungen? Jämför sen med AKQ6. vilken är bäst Citera
jezaja Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Vad tycker ni om tex AK57 i omaha. Raisat som oraisat. Raisar ni med den?Vad spelar man för när man spelar denna hand? Vill man träffa Aet lr Kungen? Jämför sen med AKQ6. vilken är bäst Tycker båda händerna är rätt skräp om man inte iaf har nötfärgdraget, helst ska det double suited där. Gillar helt klart den andra bättre pga bättre nötsteg-möjligheter, den första ska du nog inte spela om du inte sitter i riktigt sen pos och du är först in. Raisa givetvis för att ta ner blindsen. Andra med färgdrag spelar jag iaf i position mot raise och raisar först in i hyffsad pos. Du vill inte träffa A eller K, möjligen top2 men du spelar ju mot nötterna och då är det stegarna som gäller och dom är ju inte direkt heta. Citera
Emilio Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 tänk lite logiskt. AK57 med någon A färg kan väl duga gott HU men inte så mycket mer än så. Handen är ju halvt miss-synkad. Citera
greywolf Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Man träffar ingeting vettigt med den speciellt inte om den är offsuit, spelar man den före floppen så är man antingen fisk eller haj! Citera
ulaf Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Man kan ju tänka i texashänder, och man spelar varken K7, K5, A7 eller A5. Bara AK och 57 som är halvbra. Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Man kan ju tänka i texashänder, och man spelar varken K7, K5, A7 eller A5. Bara AK och 57 som är halvbra. Nackdelen med det är att det blir fel. Omaha är omaha och texas är texas. Man blir bara förvirrad om man försöker överföra det ena till det andra. Citera
berrabb Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Jag fisk synar gärna ett nötfärgsdrag. Men båda händer är dock enkla att vika mot en raise. Citera
two_aces Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Man kan ju tänka i texashänder, och man spelar varken K7, K5, A7 eller A5. Bara AK och 57 som är halvbra. Kan inte vi spela lite omaha ulaf? Nej men givetvis fungerar inte det resonemanget. AKQ5ds är ju fullt spelbar, speciellt i positin, då raisar man ju alltid med den. Citera
ulaf Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Okej då, fiskigt sagt av mig. Dock har du ju i AKQ5ds fler bra texashänder än i AK57 (offsuit). Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Dock har du ju i AKQ5ds fler bra texashänder än i AK57 (offsuit). Den stora skillnaden är att det ska jäkligt mycket till för att omahahänder ska ligga särskilt mycket efter preflopp. 4:1 är jäkligt ovanligt i 2-vägspotter. Skulle man spela limit omaha HU skulle jag tro att man väldigt sällan ska folda innan turn. Det är lite kul att PLO och limit hold'em har mer gemensamt tempomässigt än NL när man spelar short. Som limitspelare tycker jag det är mycket enklare att anpassa mig till PLO än NL. Citera
MacDaddy Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Vad ska man spela då? Är det KK händer och AA och sen draghänder som TJ87 Citera
Recommended Posts