Gå till innehåll

Poker i Kalmar?


_tilter_

Recommended Posts

Hej!

 

Visst är det så att Kalmar behöver en pokerklubb!

 

Söker därför personer som har lust att hjälpa till med skapandet av en klubb. Har ni nån bra lokal eller kunskaper som behövs så ta gärna kontakt med mig. Tycker det skulle kul att få ihop ett gäng som spelar lite då och då. Ni kanske har förslag på hur det ska gå till eller nån annan lösning, lämna gärna dem här.

 

Hör av er till mig om ni kan tänka er att hjälpa till eftersom att det är svårt att fixa allt själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av sånt här innan så det är däför som jag behöver hjälp. Som sagt 2 pokerbord och 2 pokerset är fixat från parbet och står hemma hos mig redo att användas. Någon bra lokal skulle vara fint att ha. Behövs flera bord så går det eventuellt att ordna också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte själv höra med parbet om sponsring men det hadde du visst själv redan fixat :) Men fler bord lär behövas, så det täcker iaf en 50 pers om man ska kunna köra några turneringar med lite fler än 10-20 pers.

 

Ute vid flyget ligger det väll en ganska stor lokal som man kan hyra? Tror många skolklasser med mera brukar hyra där ute vid fester och dylikt...

 

Kan kolla upp lite närmare hur tillgänligheten är och vad lokalhyran ligger på.

 

 

Var nere på en turnering i Karlskrona för ganska länge sedan, där hadde dom med sig en bärbar dator med ett programm som höll koll på priser,blinds och tider m.m..sen körde dom med en overhead projektor så alla kunde se blindsperioderna m.m på ena väggen...var riktigt smidigt...kan kolla upp om jag kan fixa det programmet åxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter kanon ju. Jag har nummer och så där till parbet så att det är bara att jag ringer till han om det behövs fler bord. En tillfällig lösning får väl vara att man kör med 2 pokerbord och några vanliga bord så att man kan ha en lite större turnering.

 

Sen så ska vi värva folk till parbet som spelar ihop fpp. Ett visst antal fpp ger klubben pengar. Har en powerpoint presentation om hur mkt det ger. Har för mig att om man når 10 000 fpp så får man 3600 kr. Spelar alla bara tillräckligt mkt så klarar man ju av hyran lätt.

 

Hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nere på en turnering i Karlskrona för ganska länge sedan, där hadde dom med sig en bärbar dator med ett programm som höll koll på priser,blinds och tider m.m..sen körde dom med en overhead projektor så alla kunde se blindsperioderna m.m på ena väggen...var riktigt smidigt...kan kolla upp om jag kan fixa det programmet åxå...

 

Så du har varit nere I Kalrskrona och lirat. Då kanske vi lirat redan där? :).

 

 

Kul att någon försöker styra upp en klubb här i trakten. Spelare finns det gott om. Bara att vi alla är för slöa ;).

 

 

_tilter_: Om du är spelsugen så är vi ett gäng som ibland spelar flera kvällar i veckan i centrala Kalmar. Jimmy är en av deltagarna. Adda mig på msn om du är intresserad, karlarnesson@hotmail.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt vi har, var en riktigt trevlig klubb...synd allt lades på is.

 

Helt klart skulle många uppskatta en klubb i Kalmar, att få deltagare är det minsta problemet. Det jobbiga har väll varit att få någon med ett brinnande intresse som orkar styra upp allt och som även har lite erfarenhet av det.

 

Ett tips är att du iaf lyssnar på Karl (Scream) och är med någon kväll, är ett väldigt glatt gäng med blandade skills :) Och så kommer du även i kontakt med lite fler spelare från Kalmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...