Gå till innehåll

Liveturneringsbetalning via nätet?


mikaela

Recommended Posts

Om vi inte tar ut avgiften, finns ju inga pengar i lokalen, vad ska de då göra? Gratis poker är väl inte förbjudet?

 

Är det pengarna i lokalen som är olagliga? Nä, det är vinsterna och att man spelar om pengar. Oavsett om man får pengarna i cash i handen eller om de kommer till ens bankkonto via postgiro, bankgiro eller ett nätpokerbolag.

 

Polisen får såklart mindra handfasta bevis, men det blir inte laligt av att pengarna inte finns i lokalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är både nyvaken och juridiskt okunnig men jag skriver ändå.

 

Skulle turneringen bli laglig om man gör det till en frirulle där kravet för deltagan är att samtliga deltagare placerar en bet (ekvivalent med den summa inköpet var planerat till) på sig själva?

 

Det skulle bara gå att beta på sig själv och inte mer eller mindre än summan för inköpet. Några prispengar kommer alltså inte att betalas ut för turneringen utan pengarna får deltagarna för att de oddsat på sig själva.

 

En tokig idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det kan vara en bra idè att man sköter anmälan och utbetalningar från en klubbturnering via nätet och en pokersite.

 

Har man en sponsor så kan man föra pengar från sitt konto till klubbens, vilket skulle räknas som en anmälan till turnering. Sedan spelas turneringen och klubben för efter denna över pengar motsvarande prispengarna till den/de som vunnit pengar.

 

Funkar väl ino b2b tror jag.

Fördelen är att i lokalen förekommer spel om plast/keramik, och man kan knappast koppla detta till de konton på nätsajten som är inblandade.

 

Känns helt vattentätt.

 

 

PS

 

Kolla in detta

 

http://www.prosharks.se/member/fishopen2006/

 

 

Blir ju inte mindre olagligt bara för att en kändis ligger bakom turneringen, men upplägget där är ju som det står NO CASH. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle turneringen bli laglig om man gör det till en frirulle där kravet för deltagan är att samtliga deltagare placerar en bet (ekvivalent med den summa inköpet var planerat till) på sig själva?

 

De köper bara en lott, och då blir lotteriet lagligt?

Jag tror inte det.

 

Bettingen sköts ju givetvis av något företag som redan har tillstånd för betting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettingen sköts ju givetvis av något företag som redan har tillstånd för betting.

 

Har de tillstånd för att anordna lotteri i form av en pokerturnering i sverige?

 

Stan James har ju kört freerolls i hela Sverige. Prispengarna in på vinnarnas konto ihos Stan James.

Inga poliser när jag varit med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nä. Men det är skillnad på om det är lagligt och om det har kommit poliser. ;)

 

Det blir inte lagligt, men det blir svårare för polisen att bevisa ATT något olagligt har ägt rum.

 

Om det sedan är tillräckligt besvärligt för polisen att de struntar i att ens försöka är en annan fråga. Men det blir nog inte lagligt bara av att man sköter utbetalningarna via konton i utlandet.

 

EDIT: Men det beror ju på om de får in högar med vittnesmål om att man får betalt via sina pokerkonton, har man det behöver man nog inte pengarna som bevis. Men det där med att vittna eller inte vittna mot arrangören har ju redan diskuterats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...