brut Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Hej kan vi diskutera följande påstående. NLT med ca 1,5xpott kvar i stacken. - När man talar först på river betta halvbra händer på river typ att man tror att de är bäst 50-60% av gångerna i stället för att check/syna dem. Att ha detta som nästan en generell regel. Fördelar och nackdelar? Citera
rickie Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Beror ju helt o hållet på hur handen utspelats i övrigt samt vilka kort man har o vem man möter bla bla. Citera
Baloos Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Beta bort slantsinglingar är ju bra men det är ju inte alltid dom spelar så genomskinligt tyvärr. Jag tror inte man kan säga något generelt utan det beror ju helt på hur ofta han har luft/stål kontra "svagare/starkare ess 50/50". Dessutom måste du ju vara rätt klar över att han kommer spela den starkare delen av den halvbra HDn någorlunda lika som den dåliga, dvs alltid fold eller syn men checka ner om han erbjuds den möjligheten t ex. Citera
brut Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Kommer att utveckla mig om det här i helgen. Om jag inte lyckas ragga upp en tjackhora förståss . Är gräsänkling i helgen . Det jag tror i alla fall är att många spelare har en obalans i sin syn,raise,fold HD på river rent generellt. I alla fall har jag haft det. Det jag gjorde var att checksyna väldigt ofta men en relativt stark hand ex AQ på Axxxx bräda där det varit en del action men fortfarande misstänker jag att handen är bäst. Enligt resonemanget att jag behöver slå> 50% av de händer som synar valde jag ofta att checka handen. Oftast blir det då check från fi och jag upptäckte att vid rundcheck på river så vann jag nästan alltid potten. Oftast visade fi upp en marginell hand som han garanterat hade synat med om jag hade bettat. Det jag tror är att fi generellt har en väldigt stor del av sin HD som han checkar bakom med eller synar en bet med på river. Och att han mycket sällan raisar. Med en hand som bara är något bättre än vår bettar i sista hand men höjer bara med en riktigt stark. Det här betyder att man tjänar väldigt mycket mot den största delen av hans HD, nämligen den han skulle check/synat med. Ytterligare en fördel med att betta(men det händer ju per definition väldigt sällan): att fi lägger en bättre hand.Om fi har en lite starkare hand så varken tjänar eller förlorar man något. Har fi ett monster förlorar man oftast bara lite. Har fi en bluff/värdebettar för hårt förlorar man också hur mycket beror på fis bluff frekvens/värdebettnings frekvens. Jag ska försöka utveckla ytterligare senare. Citera
cluelessrookie Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Är det inte en fråga om att "sätta priset" också? Om jag anser att min hand (i uppkommen situation) "är värd" 10kr på river och jag talar först, då kan jag sätta priset. Spektrat blir då för FI: Fold, Call, fjanthöj, rejäl höjning. Och det är sällan jag ser fjanthöjningar så detta gör beslutet enkelt för oss, dvs höjer FI rejält så vill vi inte betala en syn. För blir man inte lite frestad till en cry-call om man checkar och får ett motbet på 20kr. Cluelessrookie Citera
Recommended Posts