Gå till innehåll

9-LIVES - Fick sin första Royal Flush 17/1-06


9-LIVES

Recommended Posts

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är du nöjd med Primas NL50?

Jag tycker det finns många sidor med så mycket sämre spelare än på Prima.

Kombinera det med väldigt bra bonusar så skulle jag starkt rekommendera ett sajtbyte. Tex Everest Poker är ju nästan ett måste för NL50. Om du startar upp bord, samt kör tre SH bord åt gången så drar du in minst $10 per timme i bonusar.

 

Annars har du ju Sportingbet, Tribeca nätverket, mm.... Jag spelar inte mycket på Prima längre. Det är den enda sajt som jag ligger back på i år spelmässigt. Inte så mycket, men ändå. ALLA andra sajterna ligger jag på plus på. Kan det bero på något?

 

Kul med en Umeåbo också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag det. Spelade ytterligare 45min. Slaskade bort ytterligare $110. Veckans klart sämsta dag. Spelade dåligt, fick dåliga kort, kombinera sedan det med några utdragningar och toppar VS toppar med sämre kicker. Får ta nya tag på måndag. Efter söndagens spel försvann en stor del av veckans vinst. Tur man har ett arbete som dessutom är roligt :D

 

Tot v.1: $58 (innan söndag $220)

 

Bra att du analyserar vad minusdagarna beror på! Posta gärna fler händer där du tycker du spelar bra resp. dåligt i. Kör hårt! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du spela på betonbet, men tycker du borde göra det om du inte redan gör det. Dom har en bonus som motsvarar 75% RB sedan kan du signa för ytterliga RB utan att behöva gå via nån affe-sida. Juste, betonbet tillhör prima...

 

Tack för förslaget. Jag kör redan på BetOnBet överlägsen bonus i kombination med RB!

 

Är du nöjd med Primas NL50?

 

Nja nöjd och nöjd, just nu är det nog bonus kombinera med RB som motiverar att jag spelar där, sedan gillar jag spelet på nätverket.

 

På vilket nätverk ligger Everest Poker? Jag har hört mycket om den siten men aldrig spelat där själv. Inom en snar framtid tänkte jag bygga rulle på två siter så kanske denna kan vara passande som kompliment till BetOnBet

 

Posta gärna fler händer där du tycker du spelar bra resp. dåligt i. Kör hårt! 8-)

 

Det kommer mera HH. Jag var bara så sur på mig själv igår pga att jag spelat så dåligt vilket ledde till att jag inte orkade gå igenom handanalysen. Självklart ska jag köra hårt, denna vecka skall gå till historien som min mest framgångsrika :twisted:. Känns så bara jag hittar tillbaka till mit A-game. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade två sessioner a 20min styck idag (2 bord åt gången) Prima NL50. Sammanlagt 40min spel +$61. Får vara nöjd för dagen, fick egentligen aldrig några bra händer men jag bluffade/semibluffade till mig en del potter ändå vilket resulterade i en inte allt för dålig dag. Kände att jag var riktigt het så hade jag bara haft tid att spela längre tid hade nog detta blivit en riktigt bra dag.

 

En rätt intressant hand för analys kan jag bjuda på:

 

** Game ID 1023368824 starting - 2006-11-07 00:07:07

** Bournemouth [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- mepagirl sitting in seat 1 with $90.39

- cottonbud sitting in seat 3 with $35.50

- idget1973 sitting in seat 4 with $50.00

- 9-LIVES sitting in seat 5 with $46.25 [Dealer]

- kvednas sitting in seat 6 with $17.27

 

kvednas posted the small blind - $0.25

mepagirl posted the big blind - $0.50

cottonbud posted to play - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :Qc:, :6c:

cottonbud checked

idget1973 called - $0.50

9-LIVES called - $0.50

kvednas called - $0.50

mepagirl checked

 

** Dealing the flop: :9s:, :5c:, :Qd:

kvednas checked

mepagirl bet - $0.50

cottonbud called - $0.50

idget1973 folded

9-LIVES raised - $3.40

kvednas folded

mepagirl called - $3.40

cottonbud folded

 

** Dealing the turn: :6d: Klonk!

mepagirl checked

9-LIVES bet - $9.35

mepagirl called - $9.35 Eller?!?

 

** Dealing the river: :3c:

mepagirl checked

9-LIVES bet - $27.10 Ok vi får väl se!

mepagirl folded

9-LIVES mucks:

9-LIVES wins $54.20 from the main pot

 

End of game 1023368824

 

Efter potten skriver danskan att hon är säker att jag satt på set så hon foldar sin Q6 :shock: Tur att man sitter i position och att man har nerverna att undvika en split. Det vill säga om hon pratar sanning :)

 

Alla komentarer uppskattas!

 

Mellan mina två korta sessioner hann jag även med att bjuda upp till ett homegame med polarna så det blev + hundra spänn till liverullen också :D Stora pengar vi spelar om :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag nr 3 i november. Då flickvännen är i Umeå skall jag ju egentligen inte spela men jag passar på medan hon är på besök hos sin mor. Spelar 2 bord på Prima's NL50. Efter 20min slutar jag då jag absolut inte känner för att spela, kändes tråkigt och omotiverande.

 

I alla fall pluss $21 på dessa 20min. Ingen särskilt rolig hand att analysera, eller det kanske det var men med dagens inställning till pokern så kändes ingen rolig. Får nog vara glad att jag inte Tiltade bort massa dollars med tanke på inställningen. Känns i alla fall som ett bra tecken för disciplinen som jag vill jobba med att kunna sluta direkt en sådan känsla tränger sig på.

 

Hopp hopp, trevlig helg på er alla, det ska jag i alla fall ha. Sprit och dans med klackarna i taket på lördag!

 

Ligga plus och inte ha någon lust att spela poker?! :shock:

 

Wow, så har jag nog aldrig känt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det blev en förmiddagsession i alla fall. Ledig från jobbet för att slutföra mitt exjobb lixom, snyggt jobbat med det :?

 

Började med tre bord, efter 10 min låg jag kanske $5 back när internet plötsligt slutar fungera. TILT! Snickarna som bygger nya lägenheter i källaren i vårt hyreshus har en tendens att dra ur sladden till routern för hela huset när dem behöver en kontakt. Trots att det finns 8 lediga, TILT!

 

Går nertill källaren och skäller ut dem efter noter TILT! men märker att det inte är deras fel. Det var tydligen en rörmockar som dragit vidare. Ok då, nu har jag i alla fall fixat routern.

 

Sätter mig ner på 3st NL50 Prima bord. Efter ca. 10min har jag tappat $30 + $10 i allin preflop situationer mot shortstackar, i båda fallen hade jag mycket bättre händer men jag har själv varit shortstackspelare tidigare så jag vet hur glad dem är idag över detta :) Sedan spelar jag ytterligare 30min och ligger plötsligt +$84 efter kanonspel på två av borden och lite halvtur på ett annat. De e fan najs.

 

Postar en lite intressant hand här neda:

 

** Game ID 1025521577 starting - 2006-11-08 11:35:08

** Fribourg [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Guzzin sitting in seat 1 with $22.67

- boredbored sitting in seat 2 with $5.92

- knockerone sitting in seat 3 with $49.75 [Dealer]

- Floyd_ sitting in seat 4 with $67.68

- 9-LIVES sitting in seat 5 with $72.71

- eastown sitting in seat 6 with $57.25

 

Floyd_ posted the small blind - $0.25

9-LIVES posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :Ah:, :Td:

eastown folded

Guzzin folded

boredbored called - $0.50

knockerone called - $0.50

Floyd_ folded

9-LIVES bet - $2.00 Måste ju se om dem har något!

boredbored folded

knockerone called - $2.00

 

** Dealing the flop: :Qd:, :Ac:, :8c:

9-LIVES bet - $4.55 Träff! Han kan väl inte slowspelat AQ på floppen va?

knockerone called - $4.55 Kanske drag? Han skulle väl inte fortsätta slowspela stål?

 

** Dealing the turn: :Jd:

9-LIVES bet - $13.20 Nu får vi se! Synar han denna får jag nog hoppas på en 9'a som räddar mig mot tvåpar eller set

knockerone called - $13.20 Men va fan har han, ska han aldrig kontringshöja?

 

** Dealing the river: :9d:

9-LIVES bet - $38.25 Najs stegen, får chansa att han inte gått så långt med två ruter va?

knockerone went all-in - $30.00

9-LIVES shows: Ace of Hearts, 10 of Diamonds

knockerone mucks:

9-LIVES wins $97.25 from the main pot

 

End of game 1025521577

 

Vad tror ni han hade? Så här i efterhand känns det som hans sämsta hand borde varit AJ vad tror ni?

 

Hur skulle ni spelat? Flop, turn, river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte kört lika hårt på turn, vågar nog säga att du har tur som får 9an på river, dock hade du även kungen att hoppas på och kunde väll kosta på att fortsätta beta då färgdraget ser ut som en möjlig hand för honom... Jag blir lite konfunderad över hans syn på river bara... Han har förmodligen något annat Ax än AT och spelar esset passivt...

 

Härlig pott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte kört lika hårt på turn, vågar nog säga att du har tur som får 9an på river, dock hade du även kungen att hoppas på och kunde väll kosta på att fortsätta beta då färgdraget ser ut som en möjlig hand för honom... Jag blir lite konfunderad över hans syn på river bara... Han har förmodligen något annat Ax än AT och spelar esset passivt...

 

Härlig pott!

 

Ja om han inte slowspelade ett set rejält så måste han väl nästan haft Ax där x-->tvåpar, eller är han bara en tomte som synar från floppen med par i damer eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte kört lika hårt på turn, vågar nog säga att du har tur som får 9an på river, dock hade du även kungen att hoppas på och kunde väll kosta på att fortsätta beta då färgdraget ser ut som en möjlig hand för honom... Jag blir lite konfunderad över hans syn på river bara... Han har förmodligen något annat Ax än AT och spelar esset passivt...

 

Härlig pott!

 

Ja om han inte slowspelade ett set rejält så måste han väl nästan haft Ax där x-->tvåpar, eller är han bara en tomte som synar från floppen med par i damer eller liknande

 

Tja, möjligt med QK kanske, men jag skulle nog tippa mer på Ax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en till kort session innan middag. 30min på Prima NL50 (4 bord) +$35. Det vankas rekorddag sedan jag startade dagboken :)

 

Har ingen hand direkt att visa, kommer ihåg en som jag skäms rejält över. Sitter på knappen med 99, väljer att bara syna $2 höjning av mellanposition. Flop 7,3,2 regnbåge, han betar pot jag foldar, va fan är det för spel!!! Jag som brukar spela aggresivt. Här smeker jag FI medhårs både preflop och på floppen. Ahh dags för middag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ännu en session på dryg timme 3 bord Prima NL50. Började med att tappa nästan ett inköp på ett av borden, synade ner vad jag trodde var en bluff med mitt tvåpar mot en kåk, jaja sådant händer. Efter denna surdeg fortsatte jag dagens triumfspel och spelade jag riktigt bra på alla 3 borden. När sessionen var slut satt jag med $90 på en bordet $62 på andra och $78 på sista. Slutade + $40 efter jag dragit av återköpet på bord nr 1.

 

Hittar inte tvåparet mot kåk i HH'n så ni får nöja er med min halvkassa beskrivning här innan.

 

Så summa denna vackra dag +$159!!! Topnotering hittills i dagboken. Hoppas månaden fortsätter så här. Nu är det Lost på tv som jag tänkte se på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ännu en session på dryg timme 3 bord Prima NL50. Började med att tappa nästan ett inköp på ett av borden, synade ner vad jag trodde var en bluff med mitt tvåpar mot en kåk, jaja sådant händer. Efter denna surdeg fortsatte jag dagens triumfspel och spelade jag riktigt bra på alla 3 borden. När sessionen var slut satt jag med $90 på en bordet $62 på andra och $78 på sista. Slutade + $40 efter jag dragit av återköpet på bord nr 1.

 

Hittar inte tvåparet mot kåk i HH'n så ni får nöja er med min halvkassa beskrivning här innan.

 

Så summa denna vackra dag +$159!!! Topnotering hittills i dagboken. Hoppas månaden fortsätter så här. Nu är det Lost på tv som jag tänkte se på!

 

Kul att det går bra :) Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag nummer 9 i november. Mormor och morfar var förbi på middag ikväll, gott vin, mat och sådant. Det var riktigt trevligt och 9-LIVES känner sig i topform. När M&M gått hem känner jag suget att spela krypa på mig så jag beger mig in. Hittar relativt snabbt 4 bord på Prima NL50. Spelar 40min +$27! Hade jag inte tappat ett inköp på grund av AJ-handen här nedan hade jag mest troligt visat ännu bättre resultat!

 

Vi börjar med den rätt tunga handen att redovisa, återföljt av två riktigt sköna ena i enormt tiltat tillstånd(kommentera gärna mina händer om ni har förslag på hur ni skulle spelat dem):

 

** Game ID 1027970625 starting - 2006-11-09 22:11:47

** Freising [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- lund111 sitting in seat 1 with $0.00 [Dealer]

- GirlyStyle sitting in seat 2 with $81.56

- xxTheStarxx sitting in seat 3 with $49.50

- Tommy1234 sitting in seat 4 with $58.05

- rooamin sitting in seat 5 with $47.25

- 9-LIVES sitting in seat 6 with $57.32

 

GirlyStyle posted the small blind - $0.25

xxTheStarxx posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :Jc:, :Ad:

Tommy1234 folded

rooamin called - $0.50

9-LIVES raised - $2.00 Då så har ni något?

GirlyStyle folded

xxTheStarxx folded

rooamin called - $2.00

 

** Dealing the flop: :9c:, :Th:, :Jh:

rooamin checked

9-LIVES bet - $4.55

rooamin raised - $9.10 Denna kille har jag sett förr, aldrig imponerat denna raise betyder svaghet enligt mig, troligen färgdrag!

9-LIVES raised - $22.75 Du ska fan få smaka!

rooamin went all-in - $36.15

9-LIVES called - $45.25

 

** Dealing the turn: :9s:

 

** Dealing the river: :6s:

rooamin shows: :9h:, :6h: Men va faan, är det sant. Jaja det är bara att köpa in igen och vara glad att jag i alla fall läste rätt. Hans hand hade ju i alla fall lite potential! Lol både här och i chatten!

9-LIVES mucks: Jack of Clubs, Ace of Diamonds

rooamin wins $93.25 from the main pot

 

End of game 1027970625

 

Ganska precis efter denna bestämmer jag mig för att pröva en taktik jag såg i en dagbok här på pf, minns bara inte vilken. Helt otroligt att man får syn i dessa lägen ibland :)

 

** Game ID 1027977485 starting - 2006-11-09 22:15:52

** Fly Daze [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- silver1210 sitting in seat 1 with $39.61

- TheLucky1-_- sitting in seat 2 with $48.50 [Dealer]

- 9-LIVES sitting in seat 4 with $57.00

- Haugsmin sitting in seat 5 with $38.65

- Speer sitting in seat 6 with $217.99

 

9-LIVES posted the small blind - $0.25

Haugsmin posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :Js:, :Ts:

Speer called - $0.50

silver1210 folded

TheLucky1-_- folded

9-LIVES called - $0.50

Haugsmin checked

 

** Dealing the flop: :6s:, :2c:, :9d:

9-LIVES checked

Haugsmin checked

Speer checked

 

** Dealing the turn: :3s:

9-LIVES checked

Haugsmin checked

Speer checked

 

** Dealing the river: :Ks:

9-LIVES went all-in - $56.75 Hoppas detta ser ut som en bluff och att Haugsmin slowspelat stål eller fick in något med kungen, tämligen säker att Speer är tom, han skulle aldrig släppt fram två gratiskort med stål!

Haugsmin went all-in - $38.65

Speer folded

9-LIVES shows: :Js:, :Ts:

Haugsmin mucks:

9-LIVES wins $76.80 from the main pot

 

End of game 1027977485

 

Här nedan kommer sista handen, jag är ordentligt tiltad och behöver en vinst för att komma in i spelet igen. Jag bara måste syna! Inget bra tecken så här i efterhand men det är lätt att vara efterklok.

 

** Game ID 1028028014 starting - 2006-11-09 22:44:00

** Freising [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- haekoon sitting in seat 1 with $27.91 [Dealer]

- GirlyStyle sitting in seat 2 with $100.98

- xxTheStarxx sitting in seat 3 with $46.89

- Gustavk sitting in seat 4 with $55.25

- rooamin sitting in seat 5 with $72.73

- 9-LIVES sitting in seat 6 with $26.80 Fortfarande lite tiltad efter beaten av roomin bestämmer jag mig för att ge mig ut och fiska efter hans skalp!

 

GirlyStyle posted the small blind - $0.25

xxTheStarxx posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :7s:, :6h:

Gustavk folded

rooamin called - $0.50

9-LIVES called - $0.50

haekoon folded

GirlyStyle raised - $1.75

xxTheStarxx folded

rooamin called - $1.75

9-LIVES called - $1.75 Nu faan ska du få tillbaka rooamin!

 

** Dealing the flop: :Kc:, :5s:, :8d: Inte helt fel, 8 outs och en potentiell storpott!

GirlyStyle checked

rooamin bet - $2.75

9-LIVES called - $2.75

GirlyStyle raised - $5.50

rooamin called - $5.50

9-LIVES called - $5.50 Nu är det för sent att ge upp, antingen tiltar jag bort även detta inköp eller klonkar jag rejält, tror det kan vara rätt svårt att sätta mig på denna hand också då jag spelat rätt tajt sedan förra förlusten!

 

** Dealing the turn: :4s: Klonk, i dess fall måste ju den enda sanna glädjen vara skadeglädjen!

GirlyStyle bet - $10.57

rooamin folded Det var synd ville ju egentligen spöa honom!

9-LIVES went all-in - $19.55

GirlyStyle called - $19.55 Jag tycker lite synd om GirlyStyle som spelat riktigt bra på detta bord men åker på en tiltad fisk på jakt efter en annan spelares skalp!

 

** Dealing the river: :7h: Den här hade ju mycket väl kunnat döda min hand om hon haft set men allting vill sig väl, inköpet tillbaka och jag kryper snabbt ut från bordet innan jag dumspelar bort allt!

9-LIVES shows: :7s:, :6h:

GirlyStyle mucks:

9-LIVES wins $58.35 from the main pot

 

End of game 1028028014

 

*Edit*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 november:

Lirar 30min på 4 bord Prima NL50, polaren ringer och stressar på mig så jag blir tvungen att sluta för att fixa käk. +$35 Helt ok resultat efter så kort session. Inte ofta man sitter så kort session på 4:a bord men inte ligger back mer än $1 på något av dem. Hade lite tur med ett par AK och sedan satte jag 55 mot AK på en för honom död bräda. Tänkte posta den handen här nere för kommentarer:

 

** Game ID 1029072599 starting - 2006-11-10 17:25:55

** Debrecen [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- 9-LIVES sitting in seat 1 with $59.05

- maddeal sitting in seat 2 with $74.84 [Dealer]

- BAKERS-FLASH sitting in seat 3 with $40.63

- Quenelle_32 sitting in seat 4 with $66.90

- Evil-Maniac sitting in seat 5 with $45.50

 

BAKERS-FLASH posted the small blind - $0.25

Quenelle_32 posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :5d:, :5s:

Evil-Maniac folded

9-LIVES called - $0.50

maddeal folded

BAKERS-FLASH called - $0.50

Quenelle_32 bet - $2.00

9-LIVES called - $2.00

BAKERS-FLASH folded

 

** Dealing the flop: :2s:, :6c:, :6h:

Quenelle_32 bet - $2.15 Jag sätter honom på två överkort efter denna halvpot bet!

9-LIVES raised - $6.45

Quenelle_32 called - $6.45

 

** Dealing the turn: :2h:

Quenelle_32 checked Tesen verkar stämma

9-LIVES bet - $16.55

Quenelle_32 called - $16.55

 

** Dealing the river: :4d:

Quenelle_32 checked

9-LIVES checked

Quenelle_32 shows: :Kh:, :Ad:

9-LIVES shows: :5d:, :5s:

9-LIVES wins $48.50 from the main pot

 

End of game 1029072599

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 November:

 

Lirar totalt 4 sessioner (4 bord Prima NL50) idag på mellan 30 och 70min (tjejen i Sthlm och jag är gräsänkling i Umeå). Endast en av dessa spelar jag helt nykter då jag börjar dagen 01:00 med ett spel efter 4 bärs med en polare. Lyckas slutligen plussa $10 så jag är tydligen nöjd och går till kojs. Sedan spelar jag en session just innan middan vid 18:00, denna helt nykter men med bedrövligt resultat -$99. Senare på aftonen spelar jag två relativt korta sessioner med resultaten +$87 samt +$8, båda med måttlig mängd vin i kroppen efter en trevlig middag hos min syster. Resultat denna svängiga dag blir ändå på plussidan, helt otroligt egentligen med tanke på hur kasst jag spelade och brädade sessionen innan middan. Idag +$7!!

 

Kontentan av dagens spel blir att med en lagom mängd alkohol i kroppen spelar jag bättre än när jag är helt nykter. Säkerligen en tes som alla Prima's NL50grinder's tycker låter underbar :D

 

En hand skall jag posta där jag är lite osäker på hur jag skulle spelat (kom gärna med förslag):

** Game ID 1031357807 starting - 2006-11-12 00:11:41

** Sloppy Sulee [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- MortenB sitting in seat 1 with $41.39

- gudjon sitting in seat 2 with $24.88

- tomros sitting in seat 3 with $63.16

- kungsven sitting in seat 4 with $64.29

- xxTheStarxx sitting in seat 5 with $92.07

- 9-LIVES sitting in seat 6 with $38.24 [Dealer]

 

MortenB posted the small blind - $0.25

gudjon posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :3c:, :3s:

tomros folded

kungsven called - $0.50

xxTheStarxx folded

9-LIVES called - $0.50

MortenB raised - $2.50

gudjon called - $2.50

kungsven folded

9-LIVES called - $2.50

 

** Dealing the flop: :4s:, :8c:, :5d:

MortenB bet - $3.80

gudjon folded

9-LIVES raised - $11.40

MortenB raised - $19.00

9-LIVES folded

MortenB mucks:

MortenB wins $36.90 from the main pot

 

End of game 1031357807

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel idag. Varken tid eller någon särskild lust. Kanske för att jag spelade en liveturnering drygt att jag hamnade på 2:a plats efter riktigt bra spel genom hela, redovisar sista handen i turneringen nedan.

 

Tot v.2: +$289

 

Så till handen i liveturren:

 

Heads up, blinds 1000, 2000. Båda sitter med ca. 20000 marker. Jag har fått riktigt bra kortsnitt sen headsup började händer som AQ, KQ, 66 inom loppet av 8 händer därför spelat rätt aggresivt och hämtat upp ett underläge på ca 14000 VS 26000

 

FI postar SB 1000

Jag postar BB 2000, får handen :Tc:, :3c:

 

Han raisar till 5000

Jag synar

 

Flop :2h:, :3d:, :5s:

 

Jag tittar rätt länge på honom, han såg skitsvag ut på sin preflopbet och jag bestämde mig för att samtliga träffar och färgdrag skulle spelas aggresivt. Därav trycker jag direkt in mina resterande 15000 i potten!

 

Efter hur lång tid som helst synar han och visar upp :4s:, :8s:

 

Turn: :Kc:

 

River: :4c:

 

Va faan!

 

Hur hade ni spelat denna? Alla ideer uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel idag. Varken tid eller någon särskild lust. Kanske för att jag spelade en liveturnering drygt att jag hamnade på 2:a plats efter riktigt bra spel genom hela, redovisar sista handen i turneringen nedan.

 

Tot v.2: +$289

 

Så till handen i liveturren:

 

Heads up, blinds 1000, 2000. Båda sitter med ca. 20000 marker. Jag har fått riktigt bra kortsnitt sen headsup började händer som AQ, KQ, 66 inom loppet av 8 händer därför spelat rätt aggresivt och hämtat upp ett underläge på ca 14000 VS 26000

 

FI postar SB 1000

Jag postar BB 2000, får handen :Tc:, :3c:

 

Han raisar till 5000

Jag synar

 

Flop :2h:, :3d:, :5s:

 

Jag tittar rätt länge på honom, han såg skitsvag ut på sin preflopbet och jag bestämde mig för att samtliga träffar och färgdrag skulle spelas aggresivt. Därav trycker jag direkt in mina resterande 15000 i potten!

 

Efter hur lång tid som helst synar han och visar upp :4s:, :8s:

 

Turn: :Kc:

 

River: :4c:

 

Va faan!

 

Hur hade ni spelat denna? Alla ideer uppskattas!

 

Tja, kan nog bara berömma er båda i handen. Du gör ett bra spel som ser hans svaghet och trycker in vid rätt tillfälle. Men han har en bild av dig som antingen lös om du inte visat dina tidigare händer utan bara spelat hårt på många, då kan han se de som en bluff och har mycke väl fina outs (upp emot 11 stycken som är värda att ta i en HU-situation) eller så har du visat många höga händer och har återigen ingenting speciellt... Du kanske har högre pp och då har han 8 outs som klonkar vinsten.

 

Jag hade nog spelat som ni i båda era fall, bara att va sur på korten och inte på honom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...