Gå till innehåll

9-LIVES - Fick sin första Royal Flush 17/1-06


9-LIVES

Recommended Posts

Bakgrund:

Nu skall jag starta min pokerdagbok. Har spelat poker på Internet i lite drygt 1.5 år mestadels på nivåer 0.05/0.10 till 0.25/0.50. Då jag varit student och har ett stort intresse för att resa har jag inte tidigare försökt bygga bankrulle utan sporadiskt tagit ut mina vinster för att finansiera resor och ÖL "Sofiero”.

 

Nu har möjligheten att bygga en liten rulle och tänkte börja med $750 dollar och sedan sätta in $100 varje månad till rullen. Pokerdagboken startar jag dels för att inte Tilta lika lätt när andra kan se mina resultat men jag hoppas även kunnafå hjälp genom kommentarer på händer som jag fortlöpande postar.

 

Jag kommer till en början att spela på Prima då jag fått en bra deal kombinerad med startbonus på ett av deras skinn men med respekt för forumet regler nämner jag varken när, var eller hur jag fick denna deal. Framöver vill jag även prova andra intressanta nätverk som B2B och Partypoker. Har sett att en del grinders här på pf ofta har splittad bankrulle på fler än en site men i nuläget är det långt ifrån aktuellt för mig.

 

Ambition:

Ambitionen var från början att spela NL $100 och sedan klättra i en rasande fart. Men det började dock inte så bra, och redan efter ett par veckor hade jag backat $500 av mina $750. Därför bestämde jag mig för att lugna ner mig lite och spela NL $50 som jag tycker mig behärska, i alla fall tills det att jag spelat upp rullen inför NL100. Mitt nya mål är att inom ett halvår spelat och fyllt på bankrullen till $3000 så jag kan börja spela NL100. Sedan vänta in $6000 innan jag ger mig på nästa nivå o.s.v.

 

Krav på bankrulle:

Såg att punkrock_kid kör med bankrullekrav på 3000xBB, ser vettigt ut och så fort jag spelat upp mina $750 till denna nivå på NL50 skall jag följa den regeln.

 

Resultat oktober:

Resultatet efter första månadens spel (inkluderar den tråkiga starten med -$500 så en liten upphämtning har jag i alla fall gjort sedan dess)

 

Bonusar: +$337.4

Spel: -$156.0

Turneringsavg. -$154.0

 

Tot: +$27.4

 

I detta resultat ingår att jag gått miste om ca. $150 på grund av dålig uppkoppling i flickvännens lägenhet. I dessa fall har jag blivit autofoldad i potter som jag hade nötter i eller vet att jag hade vinnande handen i (såg showdown). Måste jobba på disciplinen att aldrig spela Internet i stockholmslägenheten även när damen är på jobbet då Internet är så fruktansvärt ostabilt där och sedan är jag ju inte i Stockholm för att spela poker :D

 

Åtgärder:

Sammanfattning av åtgärder inför spel kommande månad: Arbeta med disciplin framför allt att spela vid rätt tillfälle och sinnesstämning. Inte spela långa perioder då Tilten nästan alltid kryper på mig efter 3h+ även om det gått bra. Läsa Super system en gång till under denna månad. Läsa så måna av de avancerades inlägg här på pf som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postar en hand från dagens spel då jag funderat ganska mycket på denna hand sedan jag slutade spela.

 

** Game ID 1012024807 starting - 2006-10-30 21:59:55

** Sloppy Sulee [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- 9-LIVES sitting in seat 1 with $91.49

- breality sitting in seat 2 with $29.90

- fidde_heke sitting in seat 5 with $42.48 [Dealer]

- CorQ sitting in seat 6 with $21.15

 

CorQ posted the small blind - $0.25

9-LIVES posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: King of Spades, 5 of Spades

breality folded

fidde_heke folded

CorQ called - $0.50

9-LIVES checked

 

** Dealing the flop: King of Hearts, 5 of Hearts, Queen of Diamonds

CorQ bet - $0.95

9-LIVES raised - $4.90

CorQ called - $4.90

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

CorQ checked

9-LIVES ?

 

Har satt moståndaren i denna pot som tämligen safe, absolut ingen callstation därför lite brydd efter hans call på min relativt aggresiva reraise på floppen. Damen på turn luktar ritigt surt då hon i princip helt dödar mitt tvåpar ifall han/hon callat med Kx där x>5. Sedan finns ju möjlig triss och färg ute.

 

Hur reagerar jag på detta turnkort? Check? Saftig raise? eller liten raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checkat turn, och försökt komma till showdown så billigt som möjligt. Kommer det ett stort bet på rivern viker jag oftast, om jag inte har read på FI att han gärna bluffar om jag visar svaghet på turn. Om betet inte känns så starkt, väljer jag att syna rivern.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att punkrock_kid kör med bankrullekrav på 3000xBB, ser vettigt ut och så fort jag spelat upp mina $750 till denna nivå på NL50 skall jag följa den regeln.

Hehe, Jag kör nog snarare med 6-7000xBB nu för tiden men det känns som att du kommer klara dig bra med 3000xBB nu på NL50.

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checkat turn, och försökt komma till showdown så billigt som möjligt. Kommer det ett stort bet på rivern viker jag oftast, om jag inte har read på FI att han gärna bluffar om jag visar svaghet på turn. Om betet inte känns så starkt, väljer jag att syna rivern.

 

//Myt4z

 

Jo jag checkade turn och sedan kom en svart 9:a på river varpå FI trycker in all deg direkt rakt framför mig. $16 dollar hade det kostat att syna och jag muckade direkt mina kort utan fundering på syn. Hade det kommit ett högt kort som A eller liknande kanske jag synat för eventuell splitpot men dock med rätt stor osäkerhet då både stegen, färgen och triss/kåken ligger på bordet och han mycket väl kan sitta på någon av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att punkrock_kid kör med bankrullekrav på 3000xBB, ser vettigt ut och så fort jag spelat upp mina $750 till denna nivå på NL50 skall jag följa den regeln.

Hehe, Jag kör nog snarare med 6-7000xBB nu för tiden men det känns som att du kommer klara dig bra med 3000xBB nu på NL50.

 

Lycka till med spelet!

 

Tack så mycket!

 

Ja jag hoppas 3000xBB skall räcka, men om jag lyckas klättra lite högre tål det klart att tänkas på att höja det kravet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska med börja spela NL50, har dock tjuvstartat lite idag på b2b, gått riktigt bra! =)

 

Roligt att det gått bra, hoppas det fortsätter i den stilen!

 

Viktigaste är att ta det lungt bara Inte gå upp på för hög nivå. även fast du känner att du är bättre än spelarna där så finns det så klart sväningar där med..

 

Lycka till!

 

Nej jag ska verkligen inte försöka avancera för fort, hoppas dock 6 månader skall räcka för att avancera en nivå men det får framtiden utvisa.

 

Tack för lyckönskningarna, kan ju inte vara sämre själv så jag gör en "Fork" som den gammla Magicräv man är och lyckönskar dig tillbaka! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att hädanefter skänka 10% av varje månads överskott (om jag får något) till hjälporganisationer. Då förra månaden endast slutade på knappt $30 upp ungefär 200kr har jag köpt "Rosa-bandet" för 20kr och skänkt 10kr i en räddabarnendosa på stan. Får hoppas på högre vinster framöver så jag kan skänka mer pengar. Kommer inte ta ut dessa 10% av månadsvinsterna från rullen utan betala med mina egna pengar så rullen kan växa fritt. Hoppas fler tar efter mitt initiativ, och förhoppningsvis är det säkert flera som redan gör det.

 

 

Så till första dagen av Nov. Spelade NL50 i ungefär 2h totalt, tre bord åt gången. Plus $86 känns som en bra start på månaden, hoppas det håller i sig så blir det mycket cash till min rulle och till hjälporganisationer.

 

Så en hand från idag som jag gärna skulle vilja ha respons på:

 

** Game ID 1014820283 starting - 2006-11-01 18:58:36

** Dushanbe [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- kunglimpan sitting in seat 1 with $92.15

- WebbJ sitting in seat 2 with $26.40

- Vieira4 sitting in seat 3 with $40.85

- 9-LIVES sitting in seat 5 with $48.24 [Dealer]

- fenomenet sitting in seat 6 with $52.93

 

fenomenet posted the small blind - $0.25

kunglimpan posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :Ah:, :Js:

WebbJ folded

Vieira4 called - $0.50

9-LIVES raised - $2.00

fenomenet called - $2.00

kunglimpan called - $2.00

Vieira4 called - $2.00

 

** Dealing the flop: :Jd:, :6h:, :9c:

fenomenet checked

kunglimpan checked

Vieira4 checked

9-LIVES bet - $3.80

fenomenet folded

kunglimpan called - $3.80

Vieira4 folded

 

** Dealing the turn: :Td:

kunglimpan checked

9-LIVES checked

 

** Dealing the river: :6s:

kunglimpan bet - $7.42

9-LIVES called - $7.42

kunglimpan shows: :Qc:, :Jc:

9-LIVES shows: :Ah:, :Js:

9-LIVES wins $28.94 from the main pot

 

End of game 1014820283

 

Visst jag vinner den, men efteråt känns det inte alls som jag spelade den rätt varken på flop, turn eller river. Jag har satt FI på synnerligen konservativ som inte skulle spela drag utan bra odds och detta gör att hans call på floppen nästan måste betyda toppar, slowspelad triss eller liknande. Kom gärna med förslag på spel och ideer om hur ni skulle agera i samma situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför betar du knapp halvpot med TPTK med så många kvar i leken?

 

Ja det var riktigt dumt. Jag brukar vanligen beta hårt på TPTK men denna gång smög jag runt och öppnade helt för en jobbig reraise. Hur hade du/ni spelat på turn om du/ni betat säg pot eller lite mer än pot och ändå fått syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag nr 2 i november ännu en glädjens dag på Prima's NL50. Spelade bara 47min då tjejen kommer hem från Sthlm över helgen, måste städa lägenheten så man börjar på plus även med henne. Under mina 47min grinding fick jag in 2st AA, 1st KK, 1st QQ, 2st JTs, 99 och JJ på ett och samma bord, det är ju faan sjukt. Så det var inte så konstigt att jag plussade 80 dollar på endast 2 bord efter 47min. Borde kanske ha vunnit lite mer med tanke på handsnittet men fick ju inte syn på riktigt alla och sen är man ju inte den mest slipade NL50 spelaren heller :D

 

Så till en av dagens händer att analysera:

 

** Game ID 1016269435 starting - 2006-11-02 17:40:09

** Bootylicious Vinyl [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- larplarplarp sitting in seat 1 with $63.77

- tomh66 sitting in seat 2 with $39.35

- SirMcTavish sitting in seat 3 with $35.35

- Bambi84 sitting in seat 4 with $54.10 [sitting out]

- xxTheStarxx sitting in seat 5 with $49.50

- 9-LIVES sitting in seat 6 with $59.01 [Dealer]

 

larplarplarp posted the small blind - $0.25

tomh66 posted the big blind - $0.50

xxTheStarxx posted to play - $0.50

 

** Dealing card to 9-LIVES: :8s:, :7s:

SirMcTavish folded

xxTheStarxx bet - $2.00

9-LIVES called - $2.00

larplarplarp folded

tomh66 folded

 

** Dealing the flop: :7c:, :6s:, :Ts:

xxTheStarxx bet - $4.55

9-LIVES called - $4.55

 

** Dealing the turn: :9d:

xxTheStarxx checked

9-LIVES bet - $13.20

xxTheStarxx folded

9-LIVES mucks:

9-LIVES wins $26.40 from the main pot

 

End of game 1016269435

 

Kanske skulle jag reraisat på floppen, min syn stinker ju stegdrag eller? Sen är det väl redan för sent på turn, hade jag mothuggit på floppen och han synat skulle jag kanske fått ut mer på turn?

 

Någon som reraisat redan preflopp?

 

Alla ideer om denna hand uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle jag reraisat på floppen, min syn stinker ju stegdrag eller? Sen är det väl redan för sent på turn, hade jag mothuggit på floppen och han synat skulle jag kanske fått ut mer på turn?

Du har mellanpar, gutshotdrag och färgdrag, vilket ger dig typ en otroligt massa outs. Få in så mycket deg som möjligt på floppen. Exempelvis har du 60% mot AT.

Någon som reraisat redan preflopp?

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att hädanefter skänka 10% av varje månads överskott (om jag får något) till hjälporganisationer. Då förra månaden endast slutade på knappt $30 upp ungefär 200kr har jag köpt "Rosa-bandet" för 20kr och skänkt 10kr i en räddabarnendosa på stan. Får hoppas på högre vinster framöver så jag kan skänka mer pengar. Kommer inte ta ut dessa 10% av månadsvinsterna från rullen utan betala med mina egna pengar så rullen kan växa fritt. Hoppas fler tar efter mitt initiativ, och förhoppningsvis är det säkert flera som redan gör det.

 

En liten besvikelse att du väljer att köpa det rosa bandet istället för det blåa när det är väldigt många män som just drabbas av prostata cancer, detta glömmer många och jag tycker stödet för detta är alldeles för dåligt, så köp åtminstonde båda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten besvikelse att du väljer att köpa det rosa bandet istället för det blåa när det är väldigt många män som just drabbas av prostata cancer, detta glömmer många och jag tycker stödet för detta är alldeles för dåligt, så köp åtminstonde båda :)

 

Done! Det hade jag köpt i sommras när jag var i Gbg, men man kan ju köpa flera. Om plussdagarna fortsätter hålla i sig kan jag köpa riktigt många band ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag nr 3 i november. Då flickvännen är i Umeå skall jag ju egentligen inte spela men jag passar på medan hon är på besök hos sin mor. Spelar 2 bord på Prima's NL50. Efter 20min slutar jag då jag absolut inte känner för att spela, kändes tråkigt och omotiverande.

 

I alla fall pluss $21 på dessa 20min. Ingen särskilt rolig hand att analysera, eller det kanske det var men med dagens inställning till pokern så kändes ingen rolig. Får nog vara glad att jag inte Tiltade bort massa dollars med tanke på inställningen. Känns i alla fall som ett bra tecken för disciplinen som jag vill jobba med att kunna sluta direkt en sådan känsla tränger sig på.

 

Hopp hopp, trevlig helg på er alla, det ska jag i alla fall ha. Sprit och dans med klackarna i taket på lördag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en runda idag. Tjejen skulle duscha och sminka sig så jag fick tillåtelse att slå igång datorn :) Blev 36 minuters spel på Prima NL50 (2 bord). +$33 trots att jag i en av mina sista potter stötte på en fisk som nappade in färg på rivern, jag hade floppat nöt-stegen. Men med tanke på att jag raisade preflop med skitkort som fixade stegen åt mig kunde han ju aldrig sätta mig på den handen. Han floppade par och straighflushdrag så jag kan ju inte klandra honom att han följde med, särskilt inte när jag bettade så löst som jag gjorde.

 

Redovisar den handen här nedan. Ni får gärna komma med förslag hur ni hade spelat på flop, turn, river.

 

 

** Game ID 1019425395 starting - 2006-11-04 16:22:45

** Dominator [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- jonppa sitting in seat 1 with $55.70

- Mossan sitting in seat 2 with $17.18 [Dealer]

- lanse sitting in seat 3 with $17.40

- 9-LIVES sitting in seat 4 with $51.25

- h3nry sitting in seat 5 with $37.19

- pickledog5 sitting in seat 6 with $49.95

 

lanse posted the small blind - $0.25

9-LIVES posted the big blind - $0.50

** Dealing card to 9-LIVES: :5c:, :8d:

h3nry folded

pickledog5 folded

jonppa folded

Mossan folded

lanse called - $0.50

9-LIVES bet - $2.00

lanse called - $2.00

 

** Dealing the flop: :6h:, :7d:, :4d:

lanse checked

9-LIVES bet - $3.80

lanse called - $3.80

 

** Dealing the turn: :Kh:

lanse checked

9-LIVES bet - $5.52

lanse called - $5.52

 

** Dealing the river: :Qd:

lanse went all-in - $6.33

9-LIVES called - $6.33

lanse shows: 6 of Diamonds, 5 of Diamonds

9-LIVES mucks: 5 of Clubs, 8 of Diamonds

lanse wins $33.55 from the main pot

 

End of game 1019425395

 

Att jag callar på river är ju rätt dumt, jag vet att jag är slagen i 9 fall av 10 men ändå callar jag. Lite tilt kanske!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså det är du som är känd som AAnotKK, där ser man!

 

Hehe, jag har spelat en del på det nicket men så har även andra gjort. Om din read är från ca. 1 år sedan och spelaren ifråga dumspelade en hel del på tain så var det nog jag ;)

 

Om det istället var på B2B är det nog en plolare, men kan vara jag som gjorde några hyfsat lyckosamma skottningar där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagens spel. Totalt spelat 2h på 4 bord åt gången Prima NL50. Först gick det rätt bra och jag låg på plusssidan men sedan sprang jag in i ett fyrtal när jag var ute och fiskad in en färg på turn med en hand jag egentligen inte skulle spelat preflop. Dagen slutade -$62, allt på samma bord eftersom jag köpt upp mig efter att jag tappade $12 i en tidigare pot.

 

Har egentligen ingen riktigt intressant hand att redovisa så det får vänta till efter nästa session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag det. Spelade ytterligare 45min. Slaskade bort ytterligare $110. Veckans klart sämsta dag. Spelade dåligt, fick dåliga kort, kombinera sedan det med några utdragningar och toppar VS toppar med sämre kicker. Får ta nya tag på måndag. Efter söndagens spel försvann en stor del av veckans vinst. Tur man har ett arbete som dessutom är roligt :D

 

Tot v.1: $58 (innan söndag $220)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...