Gå till innehåll

Trojansk häst i SvS nya uppdatering?


Prot

Recommended Posts

Satte mig för att spela lite på svenska spel och den vill tydligen hämta någon ny uppdatering. Datorn reagerar på denna nya update.exe och säger att det är en trojansk häst som satts i karantän. Nu går det inte att öppna klienten och jag har provat ominstallera flera gånger.

 

Någon som har haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norman Antivirus använder benämningen "trojansk häst".

 

Samma problem uppstod för mig idag. Installerade om Svenska Spel men problemet kom tillbaka nästa gång jag startade klienten. Tillsvidare är det enda tips jag kan ge att alltid stänga av Norman vid uppstart av klienten.

 

Jag ska skicka ett mail till Svenska Spel om saken.

 

Hittade detta:

 

länk till svenskaspel.se

 

(Hur gör jag länken lite kortare?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag hade samma problem en vända med olika klienter och mailade Norman och spelbolaget.

 

Norman har en bra support som löste det ganska fort, det ordnade sig dagen efter att jag haft mail och telekontakt.

 

Maila till rickard.johansson@norman.no och beskriv problemet och vad filen/filerna heter, så kanske han kan hjälpa er.

 

Hälsningar Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att mitt antivirus program ville bråka med Everest när jag testade hur den klienten var (länge sedan). Den ville radera .exe filen för att den var misstänkt virus-aktig eller något.

 

Man undrar vad de har lagt in för funktioner i sina pokerklienter egentligen, eftersom antivirus programmen slår larm. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar vad de har lagt in för funktioner i sina pokerklienter egentligen, eftersom antivirus programmen slår larm.

 

Vissa AV-program tror helt enkelt de är en trojan för den beter sig som en sådan, kontaktar Boss servern för uppdateringar, utan att fråga användaren. + att det vanligt med riktiga virusar som finns i filer som just heter samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...