Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har märkt en sak och det är att på helgerna så går jag oftast minus medan på vardagarna går jag plus. Jag tycker inte att jag spelar annorlunda på helgerna men ändå går jag oftast minus. Så min fråga till er är i fall ni själva märkt något liknande? Vad kan i så fall detta bero på?

PS. Jag spelar inte poker när jag är berusad eller har baksmälla ;)

Postad

-> Franzin

Det är nog just detta som är problemet när du säger det! På vardagarna lägger sig folk oftare medan på helgerna spelar de mer aggressivt och löst. Är lösningen att spela väldigt tajt aggressivt då?

Postad
-> Franzin

Det är nog just detta som är problemet när du säger det! På vardagarna lägger sig folk oftare medan på helgerna spelar de mer aggressivt och löst. Är lösningen att spela väldigt tajt aggressivt då?

Svårt att ge generella råd, men sätt dig och raila ett bord läs av några händer och välj sedan strategi.

Postad

Jag trivs på kvällarna/nätterna på helgerna. Spelet är så mkt lösare än vad det är på vardagarna, men söndagarna tycker jag att spelet blir lite tuffare.

Men det löser man med att gå ut och festa på lördagen och sen har man en regel att man aldrig spelar bakfull :D

Men jag brukar tighta till mig på helgerna och på vardagar är det lättare att äga borden, eftersom det är många tighta grinders då.