Gå till innehåll

SnG - Party kontra Svenska Spel.


CFJLarsson

Recommended Posts

Har spelat ett antal SnG's på Svenska Spel och tycker att nivån där är ganska låg...speciellt då jag lirar på micro-nivå (30+3 och 50+5). Sen testade jag å spela på Party...och jag tycker att de är ännu sämre där...mkt sämre. Spelat 6-manna, $11+1, på Party och folk verkar inte bry sig om att komma till ITM...de spelar som det vore vanligt cashgame... Någon som har samma eller andra reflektioner? Kan ju självklart också bara vara att jag än så länge haft tur på party och bara fåt möta fiskarna...

 

OT. En fråga till er SnG-grinders: När ni spelar flera SnG-bord samtidigt, startar ni upp dem ungefär samtidigt så blindsen är ungefär på samma nivå på alla bord eller bryr ni er inte om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju bara säga att vad gäller 11 dollarsnivån på Party (är nog inte jätteskillnad på 30 eller 50 heller) så är den sjukt fiskig (körde 10 manna regulars). Detta var dock innan USA-lagen, har inte spelat där sen dess så jag kan tyvärr inte säga mer än så. Svenska Spel å andra sidan är ju bra kass. Ses väl som den fiskigaste sidan av dom alla. Känns som cointoss för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om skillnaden mellan å köra speed eller regulars då? Spelar ni speed bara pga att de går snabbare å kan spela fler eller hur tänker ni? Vore roligt å höra lite om hur ni ändrar erat spel beroende på hur snabbt blindsen ökar i storlek...

 

Jag kör bara speeds eftersom den stora majoriteten på nivåerna upp till $55 inte har en susning om hur man spelar shortstacked. Det i kombination med att speeds går fortare (=högre timlön) gör att jag aldrig intresserat mig för regulars.

 

Jag tycker du ska testa dig fram för att känna vad du trivs bäst med. Ett ypperligt hjälpmedel för att få fram stats är Tourney Manager (funkar dock inte på SvS). Där kan du se om din ROI påverkas av vad du spelar och framförallt det mest relevanta = $/h!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om skillnaden mellan å köra speed eller regulars då? Spelar ni speed bara pga att de går snabbare å kan spela fler eller hur tänker ni? Vore roligt å höra lite om hur ni ändrar erat spel beroende på hur snabbt blindsen ökar i storlek...

 

Jag tycker du ska testa dig fram för att känna vad du trivs bäst med. Ett ypperligt hjälpmedel för att få fram stats är Tourney Manager (funkar dock inte på SvS). Där kan du se om din ROI påverkas av vad du spelar och framförallt det mest relevanta = $/h!

 

Lycka till!

 

Jag har gjort en jätteenkel Excelfil som håller reda på ROI, % ITM, % på bubblan. Detta eftersom jag spelar på Svs. Om det finns intresse kan jag rensa den från mina siffror och skriva en liten instruktion. Det är absolut inget fancy, så den som vill ha något avancerat lär bli besviken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en jätteenkel Excelfil som håller reda på ROI, % ITM, % på bubblan. Detta eftersom jag spelar på Svs. Om det finns intresse kan jag rensa den från mina siffror och skriva en liten instruktion. Det är absolut inget fancy, så den som vill ha något avancerat lär bli besviken..

 

Här är en länk till 2p2 SnG Speadsheet som är trevligt för att hålla kolla på sina SnG. Kan importera SnG från pokerstracker såsom party, stars m.fl. men inte SvS. Då får man mata in resultaten själv. En hel del statistik presenteras därefter...

Fina grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara påpeka att om du vill köra 6-manna speed på party så sitter du bara och väntar en stund på 10-manna så blir det snabbt 6-manna. ;) Gott om Brazil och jag har nu sett Viet-Nam mm och dom kör som om det vore krig i början. Har byggt rulle från 50 till 350 på några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en jätteenkel Excelfil som håller reda på ROI, % ITM, % på bubblan. Detta eftersom jag spelar på Svs. Om det finns intresse kan jag rensa den från mina siffror och skriva en liten instruktion. Det är absolut inget fancy, så den som vill ha något avancerat lär bli besviken..

 

Här är en länk till 2p2 SnG Speadsheet som är trevligt för att hålla kolla på sina SnG. Kan importera SnG från pokerstracker såsom party, stars m.fl. men inte SvS. Då får man mata in resultaten själv. En hel del statistik presenteras därefter...

Fina grejer...

 

Detta var flashigt. Jag har redan börjat använda den..

Tack för tipset förresten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...