Gå till innehåll

MrAnton NL50 optimalt


MrAnton

Recommended Posts

Nå får vi slutet på handen ?

 

Så här enkelt torskar jag mina inköp på 25NL nu för tiden :)

 

$25 NL Texas Hold'em Table Table 125545 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: DrLaban ( $22.78 )

Seat 5: Basti_007 ( $39.88 )

Seat 1: toorakrobber ( $9.05 )

Seat 3: King_Rayo ( $23.12 )

Seat 6: PAPADUM ( $28.80 )

Seat 4: Harp_Dog ( $28 )

Basti_007 posts small blind [$0.10].

PAPADUM posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to DrLaban [ Kc Kh ]

toorakrobber calls [$0.25]

DrLaban raises [$1.25]

King_Rayo folds.

Harp_Dog folds.

>You have options at Jackpot #1304980 Table!.

Basti_007 folds.

PAPADUM calls [$1]

toorakrobber raises [$4.25]

DrLaban is all-In.

PAPADUM calls [$21.53]

toorakrobber is all-In.

** Dealing Flop ** [ 7d, 2d, 5s ]

** Dealing Turn ** [ As ]

** Dealing River ** [ 9d ]

toorakrobber shows [ Qd, Ac ]a pair of Aces.

DrLaban shows [ Kc, Kh ]a pair of Kings.

PAPADUM shows [ 2c, 2h ]three of a kind, Twos.

PAPADUM wins $26.11 from side pot #1 with three of a kind, Twos.

PAPADUM wins $25.90 from the main pot with three of a kind, Twos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här kommer slutet på handen (ursäkta att det tagit sån tid)!

 

MrAnton: calls $10.50

kako76: folds

----- SHOW DOWN -----

MrBret: shows [5c 7c] (High Card Ace)

MrAnton: shows [Tc Ah] (Two Pairs, Aces and Tens, Eight high)

 

Jag gillade inte synen jättemycket men tog den ändå.

Anledningen till att jag inte skrivit på ett antal dagar är att jag har varit på konferens i Stockholm onsdag och torsdag. Man kan ibland inbilla sig att konferenser är rena semestern men denna gången var det fullspäckat schema, plus att vi var ute och svirade på natten :mrgreen:

 

Lirade precis ett kortare pass på Crypto, okoncentrerat och ganska slarvigt spel men tack vare svaga motspelare hittade jag $24-plusset. Nu blir det sängen, men garanterat mer spel under helgen!

 

Resultat Januari: +$480

BR: $2081

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: kako76 ($52.73 in chips)

Seat 2: MrBret ($61.95 in chips)

Seat 3: Lenny100 ($141.42 in chips)

Seat 4: MrAnton ($49.25 in chips)

Seat 5: fredrichc ($50 in chips)

Seat 6: fisunen ($49.25 in chips)

kako76: posts small blind $0.25

MrBret: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to MrAnton [Tc Ah]

Lenny100: calls $0.50

MrAnton: raises to $2.35

fisunen: calls $2.35

kako76: calls $2.10

MrBret: calls $1.85

Lenny100: calls $1.85

----- FLOP ----- [Th 8h 6c]

kako76: checks

MrBret: checks

Lenny100: checks

MrAnton: bets $5

fisunen: folds

kako76: calls $5

MrBret: calls $5

Lenny100: folds

----- TURN ----- [Th 8h 6c][3h]

kako76: checks

MrBret: checks

MrAnton: ?????

Varför bettar du så lite på flop? Minst 3/4 potbet är givet imho. Nu vet du inte alls vad du har fått syn av. Mellanpar, hålpipor, överkort, pocketpar, ja de kan fan ha allt möjligt. Så som du har spelat handen så känns det rätt givet att checka bakom på turn och hoppas du förbättrar handen på rivern eller kan få den nercheckad helt.

 

Edit: Såg inte att du postat hur handen slutade. Men hoppas du tog åt dig ändå. Vad har du för stats när du spelar? Av vad jag sett i dina HH's så verkar du på tok för vek. Bomba på hårdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bettar du så lite på flop? Minst 3/4 potbet är givet imho. Nu vet du inte alls vad du har fått syn av. Mellanpar, hålpipor, överkort, pocketpar, ja de kan fan ha allt möjligt. Så som du har spelat handen så känns det rätt givet att checka bakom på turn och hoppas du förbättrar handen på rivern eller kan få den nercheckad helt.

 

Edit: Såg inte att du postat hur handen slutade. Men hoppas du tog åt dig ändå. Vad har du för stats när du spelar? Av vad jag sett i dina HH's så verkar du på tok för vek. Bomba på hårdare.

 

Tack för input! Spelar 21/12/3 vilket får anses vara tight och jag kan absolut vara vek emellanåt men jag jobbar på det. Sen har man olika spelstilar och jag vet att du är mkt aggro. Jag vinner en hel del på att locka fram bluffar genom att checka i rätt lägen och då kan det se vekt ut emellanåt. Men å andra sidan känner jag mig vek emellanåt. Vad är dina stats förresten?

 

Gällande AT-handen så håller jag med om att flopbeten borde vara större, runt 8 hade varit lagom. Spelet på turn anser jag som självklart och likaså synen på river även om det kändes som 50/50 mellan värdebet och bluff från FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input! Spelar 21/12/3 vilket får anses vara tight och jag kan absolut vara vek emellanåt men jag jobbar på det. Sen har man olika spelstilar och jag vet att du är mkt aggro. Jag vinner en hel del på att locka fram bluffar genom att checka i rätt lägen och då kan det se vekt ut emellanåt. Men å andra sidan känner jag mig vek emellanåt. Vad är dina stats förresten?

 

Gällande AT-handen så håller jag med om att flopbeten borde vara större, runt 8 hade varit lagom. Spelet på turn anser jag som självklart och likaså synen på river även om det kändes som 50/50 mellan värdebet och bluff från FI.

Okej!

 

Jag tycker man får sämre värde ju större andel av händerna man limpar. Själv spelar jag typ 25/21/5 på NL50. Då höjer jag de flesta händer jag spelar preflop och reraisar även en hel del med händer som TT, 99, AJs och KQs. Sen cbettar jag även de flesta floppar. Men detta beror ju även på vart man spelar. Mot superfiskigt motstånd tycker jag det är givet att man spelar riktigt löst men som på t.ex. Prima eller PokerStars kanske man kan spela ungefär som du gör. Även ifall jag tycker att man så gott som aldrig ska limpa i ett SH-game. Runt 23/15/3 har jag spelat på "tightare" sidor.

 

Så här är typiskt fisktänk om man spelar ett lösare spel. Du kan gissa om det betalar av ;). Jag är "Gordie" så klart.

 

jwkemna: gordie, ur a f.. blfufer

jwkemna: he's extremely bluffing guys

jwkemna: thats how he gets his money

jwkemna: dont buy it

jwkemna: just overbluff

jwkemna: seen him play loads of times

jwkemna: ppl just scared by his extreme bets on just 1 pair

jwkemna: see?

jwkemna: 4 dollar on nothing

Solchus: :P

Solchus: he is a loser

jwkemna: i overbluffed him 2 mins ago with nothing myself

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!

 

Jag tycker man får sämre värde ju större andel av händerna man limpar. Själv spelar jag typ 25/21/5 på NL50. Då höjer jag de flesta händer jag spelar preflop och reraisar även en hel del med händer som TT, 99, AJs och KQs. Sen cbettar jag även de flesta floppar. Men detta beror ju även på vart man spelar. Mot superfiskigt motstånd tycker jag det är givet att man spelar riktigt löst men som på t.ex. Prima eller PokerStars kanske man kan spela ungefär som du gör. Även ifall jag tycker att man så gott som aldrig ska limpa i ett SH-game. Runt 23/15/3 har jag spelat på "tightare" sidor.

 

Jag limpar mkt sällan, men synar man en höjning preflop så ökar ju VPIP medan PFR förblir oförändrad. Varför är det givet att spela superlöst mot fiskigt motstånd? Det tycker jag beror på vilken typ av fisk man möter. Jag tycker ditt resonemang är felaktigt emellanåt, du vill väl egentligen spela mer LAG på en tight sida där du har möjlighet att beta bort motståndare från marginella händer!?

 

Som jag skrev när januari inleddes så kommer jag att avsätta $200-250 för att inplementera en lite annorlunda spelstil än den jag har i dag. Skulle vilja spela 25/17 eller något åt det hållet, reraisa mer och även använda bluffmomentet i större utsträckning än jag gör för tillfället (därmed inte sagt att jag aldrig bluffar nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag limpar mkt sällan, men synar man en höjning preflop så ökar ju VPIP medan PFR förblir oförändrad. Varför är det givet att spela superlöst mot fiskigt motstånd? Det tycker jag beror på vilken typ av fisk man möter. Jag tycker ditt resonemang är felaktigt emellanåt, du vill väl egentligen spela mer LAG på en tight sida där du har möjlighet att beta bort motståndare från marginella händer!?

Spelar du LAG mot fiskigt motstånd så får dom för sig grejer precis som chatexemplet jag nämnde tidigare.

 

På en tightare sida så ballar dom inte ur lika lätt och börja syna med marginella händer. Jag har spelat runt 300K händer på Primas NL50 och provat alla möjliga spelstilar. TAG är det som fungerar bäst där. Där tror dom inte man bluffar och börjar syna ner lika lätt vilket dom gör på andra sidor som Everest Poker t.ex.

 

Jag anser i alla fall att fiskigt motstånd går före bonusar och rakeback på lowstake. För ens bb/100 kan bli sjukt mycket högre om man kan spela ett bra LAG-spel där än ett TAG-spel med sjyst rakeback på Prima t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon vänlig själ berätta för mig om det går att lösa in en "Sunday Million biljett" till vanliga pengar på Pokerstars? Hur går man i så fall tillväga? Kvalade just in nämligen, men är inte säker på om jag skall/kan spela.

Avregga dig i turneringslobbyn så får du T$ att köpa in dig för i andra turneringar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit något cashgame i dag, men jag lyckades klonka en plats till Sunday Million på Pokerstars. Sålde platsen, vilket innebär att jag för dagen är +$203. Kanske dumt att inte spela, det är ju en storklonk man vill åt en gång i livet :mrgreen: Men förhoppningsvis kan man kanske börja lira lite högre nivåer under året och köpa sig in i stället.

 

Resultat Januari: +$683

BR: $2284

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis lirat en knapp timme, öppnade med en sjuk kortrush, på 15 min floppade jag tre set och ett fyrtal. Fick hyfsat betalt och var +$90 direkt. Sen spelade jag ganska kass poker, weak-tight i vissa potter där Fi visade bluff och överaggro i några där jag egentligen borde fattat att FI hade en hand han inte ville släppa. Sessionen slutade i alla fall +$30. Ska se om jag hittar någon intressant hand att lägga upp senare.

 

Har börjat läsa Sklansky´s och Miller´s No Limit Hold Em-bok, intressant läsning. Hoppas att jag kan komma till lite nya insikter.

 

Resultat Januari: +$713

BR: $2314

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade miniplusset under en 1-timmes session. Var grymt tighta bord på Crypto så det hände inte mkt alls.

 

Här kommer dock en hand jag undrar över. Har väldigt litet sample på FI, men han är 39/17/1,8, dvs ganska lös-aggressiv pre men passiv postflop. Hur hade du spelat?

 

Table "Seasonfour" Seat 6 is the button.

Seat 1: MrAnton ($76.35 in chips)

Seat 2: Davey66 ($79.23 in chips)

Seat 3: Tunku ($47.95 in chips)

Seat 4: fmerlimbr ($50 in chips)

Seat 5: Denine ($13.10 in chips)

Seat 6: MBalling ($41.40 in chips)

MrAnton: posts small blind $0.25

Davey66: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to MrAnton [Qd Qh]

Tunku: raises to $1

Denine: calls $1

MBalling: folds

MrAnton: raises to $3.95

Davey66: folds

Tunku: calls $2.95

Denine: folds

----- FLOP ----- [7s 2c Js]

MrAnton: bets $6

Tunku: raises to $12

MrAnton: calls $6

----- TURN ----- [7s 2c Js][8h]

MrAnton: checks

Tunku: checks

----- RIVER ----- [7s 2c Js 8h][Ah]

MrAnton: checks

Tunku: bets $32 and is all-in

 

Resultat Januari: +$733

BR: $2334

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade miniplusset under en 1-timmes session. Var grymt tighta bord på Crypto så det hände inte mkt alls.

 

Här kommer dock en hand jag undrar över. Har väldigt litet sample på FI, men han är 39/17/1,8, dvs ganska lös-aggressiv pre men passiv postflop. Hur hade du spelat?

 

Table "Seasonfour" Seat 6 is the button.

Seat 1: MrAnton ($76.35 in chips)

Seat 2: Davey66 ($79.23 in chips)

Seat 3: Tunku ($47.95 in chips)

Seat 4: fmerlimbr ($50 in chips)

Seat 5: Denine ($13.10 in chips)

Seat 6: MBalling ($41.40 in chips)

MrAnton: posts small blind $0.25

Davey66: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to MrAnton [Qd Qh]

Tunku: raises to $1

Denine: calls $1

MBalling: folds

MrAnton: raises to $3.95

Davey66: folds

Tunku: calls $2.95

Denine: folds

----- FLOP ----- [7s 2c Js]

MrAnton: bets $6

Tunku: raises to $12

MrAnton: calls $6

----- TURN ----- [7s 2c Js][8h]

MrAnton: checks

Tunku: checks

----- RIVER ----- [7s 2c Js 8h][Ah]

MrAnton: checks

Tunku: bets $32 and is all-in

 

Resultat Januari: +$733

BR: $2334

Hans min-raise på flop kan betyda lite vad som helst.. Folk gör sånt med luft, TP, set och draghänder (här till färg får vi anta). Det du gör är att låter han få dra på både turn och river gratis vilket troligtvis var tanken med hans minbet på flop. Han kan ha dragit med Axs eller Axo så har du förlorat handen.

 

Jag hade nog re-raisat hans min-raise för att inte låta han dra gratis. Visst kan han ha set 2 eller set 7 men vi får nog tro att vi leder och då ska det höjas. Givetvis har även reads på killen betydelse men nu var sampeln liten och kan därmed vara opålitlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans min-raise på flop kan betyda lite vad som helst.. Folk gör sånt med luft, TP, set och draghänder (här till färg får vi anta). Det du gör är att låter han få dra på både turn och river gratis vilket troligtvis var tanken med hans minbet på flop. Han kan ha dragit med Axs eller Axo så har du förlorat handen.

 

Jag hade nog re-raisat hans min-raise för att inte låta han dra gratis. Visst kan han ha set 2 eller set 7 men vi får nog tro att vi leder och då ska det höjas. Givetvis har även reads på killen betydelse men nu var sampeln liten och kan därmed vara opålitlig.

 

Jag är inte så rädd för 22, 77 utan JJ+, AK och med tanke på att FI är väldigt passiv postflop så tror jag AK kan uteslutas. På rivern slår jag ingenting. Alternativet till hur jag spelade handen är att slå om på floppen igen men då committar jag mig mer eller mindre. Hade gärna haft position, då hade jag betat turn om FI checkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer dock en hand jag undrar över. Har väldigt litet sample på FI, men han är 39/17/1,8, dvs ganska lös-aggressiv pre men passiv postflop. Hur hade du spelat?

 

Table "Seasonfour" Seat 6 is the button.

Seat 1: MrAnton ($76.35 in chips)

Seat 2: Davey66 ($79.23 in chips)

Seat 3: Tunku ($47.95 in chips)

Seat 4: fmerlimbr ($50 in chips)

Seat 5: Denine ($13.10 in chips)

Seat 6: MBalling ($41.40 in chips)

MrAnton: posts small blind $0.25

Davey66: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to MrAnton [Qd Qh]

Tunku: raises to $1

Denine: calls $1

MBalling: folds

MrAnton: raises to $3.95

Davey66: folds

Tunku: calls $2.95

Denine: folds

----- FLOP ----- [7s 2c Js]

MrAnton: bets $6

Tunku: raises to $12

MrAnton: calls $6

----- TURN ----- [7s 2c Js][8h]

MrAnton: checks

Tunku: checks

----- RIVER ----- [7s 2c Js 8h][Ah]

MrAnton: checks

Tunku: bets $32 and is all-in

Push/fold på flop. Hur har fi spelat överparen? Tror han höjer alla J där, sen om han kan spela så med 88-99-TT vettofan, det är upp till dig att ta reda på innan. Jag ställer nog rakt av där 75% av gångerna och lägger resten. Syn på flop tycker jag är helt fel OOP. Som sagt, ställ eller lägg dig på floppen beroende på read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han spelat såhär med draghand i position tidigare? Även händer som Axs borde han ju kunna spela såhär även om han är passiv postflop. Han kanske har träff på sin kicker... Reads hade underlättat.

 

River är fold iallafall.

 

Som jag skrev är Fi passiv postflop och skulle alltså aldrig miniraisa färgdraget, det sämsta han har på den brädan är KJ eller AJ, kanske 99,1010. Min enda read är att han är passiv postflop. När jag checkade turn hoppades jag på en blank river, checka och sedan syna de flesta bets. River är klar fold ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push/fold på flop. Hur har fi spelat överparen? Tror han höjer alla J där, sen om han kan spela så med 88-99-TT vettofan, det är upp till dig att ta reda på innan. Jag ställer nog rakt av där 75% av gångerna och lägger resten. Syn på flop tycker jag är helt fel OOP. Som sagt, ställ eller lägg dig på floppen beroende på read.

 

Är inte glad över att pusha rakt av på flop, vad kan jag få syn av som jag slår? Den enda handen jag kan tänka mig är AJ, 88-1010 lägger FI. Tror inte jag varit tillräckligt aggro för att få syn av AJ. Tycker i efterhand att borde slå om till $27-$30 och folda om FI pushar. Finns det någon möjlighet i världen att syna flop och beta $15-20 in i FI på turn, eller är det kasst spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade PF-turneringen på Stars, låg hyfsat till med 7200 och blinds 100-200, sen höjer jag 3 händer av 5 händer, tredje gången när jag har 66 slår Bodinarn om och jag foldar. Ett par händer senare raisar jag till 600 (stack 6000) med QJo två steg från knappen, Bodinarna slår om till 1600 på knappen (stack 8000). Jag tror/antar/hoppas att han är trött på mitt raisande och går allin, syn av AA :-D Säkert kasst spelat, trodde dock han kunde folda 77-1010, AJ, AQ.

 

Minus $27 på PF-turren och en annan turre.

 

Resultat Januari: +$706

BR: $2307

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte glad över att pusha rakt av på flop, vad kan jag få syn av som jag slår? Den enda handen jag kan tänka mig är AJ, 88-1010 lägger FI. Tror inte jag varit tillräckligt aggro för att få syn av AJ. Tycker i efterhand att borde slå om till $27-$30 och folda om FI pushar. Finns det någon möjlighet i världen att syna flop och beta $15-20 in i FI på turn, eller är det kasst spel?

Man behöver inte vara ute efter syn om man ställer i det läget :). Du kan INTE slå om till 27-30$ och lägga dig. Antingen spelar du för hela stacken och ställer honom rakt av på flop eller synar och ställer in på turn, eller så viker du direkt på floppen. Ställer du på turn så kan du få med dig fler händer. Det beror på vart du har din Fi i den här handen och om du nöjer dig med att plocka upp potten på floppen. Jag själv skulle inte göra ett sånt spel på en så dragig bräda. Ställ flop är mitt standardspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde After Work på Grand i går med ett antal arbetskamrater, mycket folk, god tjeckisk öl och mycket skitsnack...trevligt värre! Körde ett 45 minuters pass i morse på Crypto. Spelade hyfsat aggro och med bra selektion, vilket resulterade i +$50. Blir inget mer spel i kväll då det är restaurang och utgång som gäller :mrgreen:

 

Resultat Januari: +$756

BR: $2357

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...