PeO Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Troligtvis bäst hand men om vi får syn är vi nog kraftigt slagna mot par eller bättre ess-kicker. Hur gör ni? Players: Fisk1 (1450,00) HERO (1800,00) Fisk2 (2275,00) Fisk3 (1775,00) Fisk4 (2700,00) Dealer: Fisk2 Small Blind: Fisk3 (100,00) Big Blind: Fisk4 (200,00) HERO was dealt: Ah - 2d Fisk1 Fold HERO ?? Citera
bachelor Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Vill du spela handen finns det två val beroende på motståndarna, 1 pushar du allin och snor förhoppningsvis blindsen 2 höjer 2-3ggr BB och hoppas på att det räcker för fold, viker för omslag, cbettar på flopp vid syn Jag gillar nr 1 oftast men ibland gör faktiskt 2 större nytta i fom av att få dem att folda. Dock skulle jag nog avvakta med att spela händer och steala tills det mer är utkristalliserat vem som är short och big stack. Jag menar du spelar om stapeln i varje hand mot varje FI och trots detta är du ju inte direkt short. Citera
PeO Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Vill du spela handen finns det två val beroende på motståndarna, 1 pushar du allin och snor förhoppningsvis blindsen 2 höjer 2-3ggr BB och hoppas på att det räcker för fold, viker för omslag, cbettar på flopp vid syn Jag gillar nr 1 oftast men ibland gör faktiskt 2 större nytta i fom av att få dem att folda. Dock skulle jag nog avvakta med att spela händer och steala tills det mer är utkristalliserat vem som är short och big stack. Jag menar du spelar om stapeln i varje hand mot varje FI och trots detta är du ju inte direkt short. Intressanta synpunkter. Detta exempel är nog standardfold för de flesta, även undertecknad. Ace-rag suger. Det man kan diskutera är vilka ess man ställer med i detta läge. Citera
eurythmech Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Brukar bli vik. Men är blindarna i just den här handen väldigt tighta, men bordet i övrigt väldigt löst (vi får nästan aldrig vara först in från knappen), kan ju push vara aktuellt. Citera
Recommended Posts