Gå till innehåll

NLT - SnG, A2o först in på CO med 9bb

Recommended Posts

Postad

Troligtvis bäst hand men om vi får syn är vi nog kraftigt slagna mot par eller bättre ess-kicker. Hur gör ni?

Players:

Fisk1 (1450,00)

HERO (1800,00)

Fisk2 (2275,00)

Fisk3 (1775,00)

Fisk4 (2700,00)

Dealer: Fisk2

Small Blind: Fisk3 (100,00)

Big Blind: Fisk4 (200,00)

HERO was dealt: Ah - 2d

Fisk1 Fold

HERO ??

Postad

Vill du spela handen finns det två val beroende på motståndarna,

1 pushar du allin och snor förhoppningsvis blindsen

2 höjer 2-3ggr BB och hoppas på att det räcker för fold, viker för omslag, cbettar på flopp vid syn

Jag gillar nr 1 oftast men ibland gör faktiskt 2 större nytta i fom av att få dem att folda.

Dock skulle jag nog avvakta med att spela händer och steala tills det mer är utkristalliserat vem som är short och big stack. Jag menar du spelar om stapeln i varje hand mot varje FI och trots detta är du ju inte direkt short.

Postad
Vill du spela handen finns det två val beroende på motståndarna,

1 pushar du allin och snor förhoppningsvis blindsen

2 höjer 2-3ggr BB och hoppas på att det räcker för fold, viker för omslag, cbettar på flopp vid syn

Jag gillar nr 1 oftast men ibland gör faktiskt 2 större nytta i fom av att få dem att folda.

Dock skulle jag nog avvakta med att spela händer och steala tills det mer är utkristalliserat vem som är short och big stack. Jag menar du spelar om stapeln i varje hand mot varje FI och trots detta är du ju inte direkt short.

Intressanta synpunkter.

Detta exempel är nog standardfold för de flesta, även undertecknad. Ace-rag suger. :D

Det man kan diskutera är vilka ess man ställer med i detta läge.