Mel Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Om det bara är en som har limpat vilka händer brukar ni isolera med från hijack till button? Tar ni även hänsyn till vilka som sitter på blindsen eller om det är en solid spelare i early som har limpat eller kör ni jämt samma händer? Tror nämligen att jag isolerar med för många händer och måsta tighta till mig Citera
PokerFreddie Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Min tanke var/är att bedöma limperns karaktär, är det en kille som spelar allt? Hur spelar han efter floppen? släpper han händer eller tillhörhan kategorin so inte släpper nånting innan rivern? Sen absolut hur är spelarna på blinds? Krävs ju en tight snubbe för att folda BB med en limper+du som raisar (5xdegen). men räknar du med att blindsen foldar, så väljer jag att isolera ofta, för att se hur ligger du till. Om sen spelaren (vilket jag upplevde under senare delen av sommaren nä jag lirade FL 2-4/3-6 (på party)) är av typen som släpper, så leder jag "alltid" ut. Men är det en callingstation så tar jag det lugnt, vill träffa innan jag gödslar in med marker. vet du att du får syn.... Om spelaren som limpat är tight/solid/tag så brukar jag oftast raisa på många Ax, då en "vettig" spelare, eller nån som spelar efter boken, då en solid spelare limpar (jag vet att denna tanke inte stämmer alltid) för att bjuda in till familjepott, på händer som suited connectors eller långa/mellanpar. Vet inte om mina tankar delas eller om jag är helt försupen (hade en stor dipp och har inte spelat FL på länge) Mvh Freddie Citera
Mel Postad 26 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Tänker i samma banor som du. Men i bland kan det bli för mycket autopilot när jag spelar många bord tar inte så stor hänsyn till dom som sitter efter mig som jag borde göra. Kan även trycka i väg något bet för mycket på någon som kommer calla ner mig fast det är en farlig flop och han har bara ett lågt par. Citera
Recommended Posts