Gå till innehåll

Wallinho vill utvecklas som spelare!


Wallinho

Recommended Posts

Tack för lyckönskningarna!

 

Håller helt med dig Kfluffie om att spela med träff. Samtidigt blir det så enkelt när man har en ganska lös image på bordet. De synar med marginella händer och raisar de får man värdera sin hand. Gäller ju bara att komma ifrån vissa händer i rätt tid.

 

Första sessionen är iaf avklarad och slutade +47 efter en timmas spel. Den kunde slutat bättre då jag hade en överspelad AK som de sista händerna jag spelade. Annars tog jag inte många händer till showdown utan chippade loss med en aggresiv spelstil.

 

En all-in mot en shortstack (99 vs 55) som jag vann. Hela bordet limpade fram till mig i BB, jag raisade till 5. Fick syn från knappen och SB instapushade för 25. Jag synade och var ganska säker på att knappen skulle folda, vilket han gjorde. Floppen kom Q hög och mina nior stod hela vägen.

 

Handen som följer symboliserar mitt sätt att spela och som jag finner är väldigt lönsamt.

 

4 spelare

UTG postar BB out of turn. Detta och limpare försöker jag straffa så mkt som det bara går. K10 räcker för ändamålet att ta ner blindsen och döda pengar. Jag raisar från knappen till 5, SB och BB synar

 

Floppen kommer 948 rainbow. Bettar 75% av pott efter rundcheck till mig, tar ner potten. Skulle någon syna har jag fortfarande två överkort och kan ev skjuta double barrel. Men annars saktar jag ner på turn och spelar handen efter hans agerande. Perfekt att oftast spela i position :)

 

Just position är nog det viktigaste i mitt spel. Jag försöker ofta isolera mig mot limpare och veka höjningar med rimliga händer. Men när jag sitter i blindsen lr i sämre position spelar jag väldigt konservativt. Tidigare har jag förlorat mkt pengar på att tänka att jag redan har pengar investerade i potten. Typ "okej jag får 3:1, så ofta kan jag nog ta ner handen". Men just mina något bättre pottodds vägs upp av att fi har position på mig.

 

När jag väl spelar en hand oop, så leder jag nästan alltid vid träff. Gör det även med hyfsade drag för att inte vara allt för genomskinlig. Jag tror iofs inte spelarna på den här nivån tänker så djupt. Kommer jag gå upp i nivå måste jag nog balansera mitt spel att även leda ut med mellanpar och luft.

 

Nu till AK handen som gjorde att resultatet av den här sessionen inte blev så jättebra.

 

5 spelare

 

Fi i denna hand är djupstackad (ca 200 bb). Han har spelat tight hitills, själv har jag varit "table bully" och förlorade en pott precis innan, så han ger mig nog inte credit för en hand.

 

Jag är BB med AcKc. Fi raisar till 3 efter en limpare. Alla foldar till mig som höjer till 9. Fi mini-raisar mig till 18. Här ringer varningsklockor i mitt huvud, sätter honom på AK, TT+. Jag blir lite tveksam vad jag ska göra här, men jag kanske borde slagit om igen. Vill dock inte investera allt för mkt preflop mot en tight fi. Vad tycker ni? Jag synade.

 

Flop 7h, 10h, 8d

 

Dålig flop för min hand och checkar över till fi. Kanske borde gjort en stab men kände att fi var stark. Fi bettar 8 in i potten, riktigt vekt bett! Gör han det med AK? Överpar för att jag ska slå om? Jag höjer till 25 och han slår om till 67. Han måste ju ha ett överpar här, ge gärna feedback och alternativa sätt att spela handen!

 

Nickar Wallinho på de flesta sajter btw!

 

Ha det gött!

 

//Wallinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ytterligare två sessioner på ca en timme var. Har blivit ganska korta speltider då jag är hos flickvännen. Första timman idag började med ganska kalla kort och blev nersynad väldigt light. Låg ca en hundring back när jag satt med 4 andra synmaskiner på ett bord.

 

Kom sedan tillbaka och fick mkt value av min image och slutade +98.

 

En intressant iakttagelse jag har gjort är hur ofta spelare leder ut från tidig position på flopp med väldigt svaga händer eller drag som lätt foldas för omslag.

 

5 spelare

 

Jag sitter på knappen med 10 :heart: 6 :spade: . En spelare limpar UTG och jag vill naturligtvis straffa detta! Höjer till 5 och får syn av SB o UTG. Stackarna på fi är ca 180 bb, jag täcker med 200 då jag alltid reloadar till max buy-in. SB är lite av en semi-calling station men kan lägga en hand. UTG hade jag ingen direkt read på då han var ny vid bordet.

I det här läget sätter jag UTG på lågt pocketpar eller höga kort. (Dock kan det ju vara en av de många fiskarna som lika gärna har 23o) SB har jag ingen aning om vad han kallsynar oop med :?

 

Floppen kommer 9 :club: J :club: 5 :heart: (Pott 16 kr)

 

SB checkar, UTG satsar 3. Hero next to act :)

 

Small blind har förmodligen missat floppen då jag inte sett honom check-raisa någon gång ännu. Limparens hd tycker jag inte stämmer överrens med floppen, möjligtvis Jx med nåt facecard. Pocketpar över tio hade han förmodligen re-raisat pre. Ett set lr tvåpar hade han nog inte spelat såhär. Färgdraget hade han säkert check-synat. Starkt topp-par hade inte betat så lite.

Hans bet läser jag som pocket som blev "under pair", svagt topp-par lr random high card och försöker skydda sin hand samt ge information hur han står. Två av dessa kan jag nog få honom att lägga och är han något sådär kompetent lägger han även topp-paret. Varför inte övertyga honom om att hans hand inte är den bästa?

 

Wallinho: Höj 12.00

SB: Lägger mig

UTG: Lägger mig

 

Wallinho vinner potten...

 

Jag gör nästan alltid det här spelet och höjer pott. Det tar hem väldigt många av det här potterna.

 

Andra timmen blev nu lite senare på kvällen och fick en bra start med bra träffar. Inga direkt intressanta händer utan spelade ganska standard LAG och valuebetta rätt bra tycker jag. +120 blev slutresultatet. Ska försöka få in lite längre sessioner när jag väl är hemma på min egen dator.

 

26/10: +47

28/10: +218

 

Total bankrulle: 3265 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar pf från min 3G-telefon. Fungerar över förväntan! Är på väg till jobbet och känner mig sugen på att lira en riktig lång session ikväll :) för övrigt så var det tur att jag ställde om klockan igår! Chefen hade förmodligen inte blivit glad om jag droppade in en timme sent... Hörs lite senare efter kvällens bravader på SvS! Ha det gott

//Wallinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat v 43

 

Har inte blivit så många sessioner under veckan som gått, tre st korta för att vara exakt. Ikväll blir det inte lir förrän senare, förmodligen efter tolv då jag har lite o styra med. Därför kan jag summera veckan redan nu!

 

+265, varav 75% ska återinvesteras i bankrullen och resten tas ut till ett konto. Alltså blir lönen den här veckan hela 66 kr! ;)

 

Total bankrulle: 3199 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ca 1 timme igen då SvS stängde halv två, nån som vet varför?? Jag som var sugen på o nattgrinda till 3-hugget! Aja hursomhelst denna session var lite mer lönande än föregående :)

 

Det började inte bra trots allt, på de första borden tajmades jag ut och i den sng som jag spelade satt jag ut långa stunder utan att kunna göra något... Tilt! Åkte som 6:a efter att varit shortstackad pga anslutningen. Ställde med A2s och mötte AK = -55

Cashgamet tappade jag lite blinds när jag hela tiden blev utkastad och backade -4

 

Till slut fick jag nog och bytte dator. Undra om riggen är bättre på morsans laptop? Äntligen funka anslutningen och jag började "chip away". Spelade 3 bord väldigt LAG, men jag kom undan med det väldigt bra och dom gångerna jag väl fick motstånd hade jag disciplinen att lägga mig (även fast jag blev sugen på att försöka bluffa hem potten).

 

3 spelare

Innan den här handen inträffar har jag blivit nersynad några ggr ganska light och är nere på 200 bb. Just på detta bord hade jag raisat det mesta och från knappen varje varv runt bordet och tagit ner de flesta potterna utan flopp. Efter ett tag började BB mini-raisa mig och jag märkte hur han blev frustrerad över mitt spel. Vi var tre spelare med djupa stackar han täcker mig med ca 270 bb.

 

Jag höjer till 4 från knappen med 3 :diamond: 4 :club: . SB lägger sig och BB minihöjer till 7. Hans mini-raisar har jag foldat mot tidigare då jag aldrig haft en hand. Jag låter dock inte detta minska min aggresivitet! Jag vill styra bordet och synar för att visa att han inte kan fortsätta mini-raisa mig. Här spelar jag bara spelaren och BB kan ha i princip vad som helst.

 

Floppen kommer A :club: 3 :club: J :heart:

 

BB leder ut med 5 kr och som ni alla vet ser jag ett sånt bet som svaghet och höjer till 25. Min förhoppning är att han ger mig credit för en hand då jag lagt mig tidigare när han spelat tillbaka. Han steksynar dock. I det här läget sätter jag honom på ett svagt ess lr möjligtvis knekten.

 

Turn är 6 :club: och han checkar över till mig. Ett bra scarecard för mig att bluffa på. Är nästan säker på att han inte har färgen här! Satsar 30 in i en 53 pott och han instafoldar.

Det jag tidigare sett av den här spelaren är att han verkar hyfsat kompetent (=kan folda) och jag kände att spelet var rätt mot honom.

 

 

Nästa varv på knappen plockar jag upp K :club: Q :club: och höjer till 4. SB foldar igen och BB synar. Jag har 225.42 i stacken och han täcker mig fortfarande.

 

6 :club: 9 :diamond: A :club:

 

BB check... Det här är en riktigt bra flopp för mig, men jag känner att ett CB förmodligen inte skulle få så mkt respekt så jag tar frikortet till nötdraget. Invändningarna mot det här spelet kan väl vara att jag inte bygger pott, men han verkar vara lite på tilt så jag ville verkligen ha en hand mot honom innan jag spelade en stor pott.

 

8 :club: <-- KLONK! BB minibettar och jag höjer pott. Han instasynar mitt bett. Mina tankegångar här är att han förmodligen har nån slags hand. Han vet att jag är en aggresiv spelare och ett minibet raisar jag i princip jämt. När han sedan synar så fort ger jag honom credit för en bra hand. Möjligtvis att han träffade tvåparet med A8 lr lägre färg.

 

6 :diamond: Aj aj aj.. aldrig kul att se att bordet parar sig när man har nötfärgen. Dock så har jag svårt att se hur 6:an har kunnat hjälpt honom. Tvåparet på flopp hade han med stor sannolikhet raisat, samma sak för set. Möjligtvis om han synade med 8x6x. (Edit: Jag sitter ju i position och checkar bakom på floppen. Blir svårt för honom att raisa mig :oops: Sena timmen måste spelat mig ett spratt när jag skrev det där. Men jag hade svårt att se honom spela ett tvåpar lr set som han gjorde. Han borde ju iaf fundera över att klöverkortet kommit och hans hand kanske ligger efter.)

När han sedan checkar över till mig så är jag säker på att jag har bäst hand. Jag tror inte han skulle checka kåken och isåfall grattis till honom! Jag bettar pott och är ganska säker på att få syn. Men istället blir jag mini-raisad till 50. Det här är ett säkert tecken att han har en stark hand! Jag funderar några sekunder och känner mig ganska säker på att även han har färgen. Jag ställer in keramiken och han synar efter lite betänketid. Jag vinner potten på 440.09 kr och han visar upp 5 :club: 9 :club:

 

Det vore intressant att höra vad ni andra tycker om min check på floppen? Hur spelar ni själva såna här händer? Just i det här fallet hade det ju inte spelat någon roll då han förmodligen hade synat mitt CB och färgen landade. Hade förmodligen varit all-in redan på turn iofs. Men jag kände att checken var ett sätt att variera mitt spel. Jag visar mina motspelare att jag inte alltid behöver betta mina starka drag trots att jag e lösaggro.

 

Hade sedan två all-in pre med AA mot QQ och vann båda. Den första mot en shortstack och den andra mot en semishort. Annars tog jag ner väldigt många potter utan showdown och kände att jag verkligen spelade mitt A-game. Slutade +513 efter datorbytet. Totalt +454 för kvällen.

Lösaggrostilen är verkligen lönade när man sätter sina händer och drag! Händerna mot killen i BB kände jag mig verkligen nöjd med då jag gick på min read i båda händerna och spelade metagame. Nöjd med denna session och hoppas på feedback.

Som ni märker tycker jag om att skriva uppsatser i varje post ;) så säg till om jag ska skära ner på orden och ta det mer väsentliga lr om det är kul o läsa lite mer ingående. Vill inte att den här dagboken ska vara en HH-lista dock. Skriv kommentarer, säg hej, allt välkomnas!

 

Total bankrulle: 3653 SEK

 

Ha det gott!

//Wallinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av dem långsiktiga målen som jag satte upp i den här dagboken har jag inte rikigt börjat följa än.

 

:diamond: Inte låta pokern konsumera allt för mkt tid och gå ut över jobbet (läs sena nätter)

Gått upp och är skittrött efter spelandet och uppdateringen av dagboken igår! Det blev inte så sent som 04.00 för klockan på pf verkade fortfarande vara inställd på sommartid men somnade väl där någonstans. Som tur är klarar jag mig på några timmars sömn. Dock måste jag nog sova i skaplig tid ikväll eftersom vi har inventering imorn på jobbet till 23.15! Ska försöka klämma in en session efter jobbet trots allt... känner mig sugen på det.

 

Nu ska jag äta frukost!

 

Ha det gott

 

//Wallinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag mötte dig på SS idag när jag var inne å slaska av mig lite(2,5/5) uppe och skottar? :) tror du tog en hit n run också :D. Det vill säga om du nickar samma här som på SS.

 

Hehe nee det måste varit en copycat! :) Jag harvar 0.5/1 fortfarande och har hållt mig ifrån skottning. Lirar du alltid 2.5/5 lr slaskar du på mina nivåer oxå? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ledig idag och fått in ca två timmar poker än så länge. Började riktigt dåligt och låg en hundring back ganska snabbt. Blev nersynad som vanligt och fick sällan credit för en hand. Blev även utdragen med QQ mot 55 och 99 mot 33 som båda träffade set på turn. Checkade dock bakom på river i båda fallen och minimerade förlusterna rätt bra. Sen hade även jag lite tur träffade esset när jag va all-in mot en shortstack på x x T 7 bräde. Gjorde en dålig syn med A7 mot T9. Vann TT mot JJ även den all-in mot shortstack.

Kände verkligen att jag inte alls spelade bra!

 

Jag tajtade till mig lite och sen kom världens kortrush! Fick QQ x 3, AA mot 55 på A :heart: 5 :heart: 6x. Han synade hela fram till river utan att några :heart: kom och jag open-pushade på river. Blev lite förvånad när han oxå hade set då jag hade honom på AK. Låg bra till på alla borden och kunde köra över spelarna rätt bra. Fick mkt respekt för mina CB.

 

Sen gick det sämre, tappade koncentrationen och gjorde några dåliga syner. Det kostade mig och slutade på +231.

 

Här är en hand där jag blev utbluffad.

 

5 spelare

 

Wallinho sitter UTG med 525.50

FI sitter knappen med 163.05

 

Jag är UTG med 99 och gör min standard-raise till 4. Fold till knappen som re-raisar till 14. BB foldar och jag synar. Träffar jag setet är jag golden och jag kan kanske ta ner potten i vilket fall. Han var ganska ny vid bordet och jag hade honom som ganska tight. Inte gjort så mkt väsen av sig. Hans hd känns ganska smal här och jag tror att jag kan vinna en stor pott av honom.

 

Flop 7s :spade: T :heart: 8 :diamond: (Pott: 30)

 

Hygglig flopp för min hand, låg jag efter på pre gör jag det fortfarande, men har upp till 10 outs.

 

Wallinho: Passa

Fi: Passa

 

Han checkar bakom och jag tror inte han har en allt för stark hand längre. Han skulle nog inte våga passa JJ+ här. Förmodligen skulle jag ha lett ut här. Kanske ger folk för mkt credit efter re-raise pre, men med mitt lösa spel så drar jag åt öronen när de ibland spelar tillbaka.

 

Turn: 7 :spade: T :heart: 8 :diamond: 2 :heart: (Pott: 30)

 

Här känner jag mig i ingenmansland, vad är rätt här? Jag valde att betta halvpott då de flesta inte slår om allt för ofta med luft. Nu höjer han till 44. Problemet med att spela ur position! Okej, dags för lite matte!

 

I stridens hetta tänkte jag som såhär att ligger jag efter så har jag en open-ender och eventuellt 2 nior men det ger ju en fyrstraights-bräda så dom kan jag nog rimligen räkna bort. Han kan ju även ha TT för högre set. Så ca 5:1. Potten ligger på 74 och jag måste syna 30 till. Givet att han har en stark hand och mina outs lever så kan jag förmodligen stacka honom. Vad säger ni om mina implicita odds? Antagligen för marginella för dom gångerna jag missar. Hur mkt ska man räkna med i ett sånt här läge? Här är en del av mitt postflopspel som jag måste förbättra. Bli bättre på att bedömma såna här saker under spelets gång.

Såhär efteråt känns det som ett raise-or-fold-läge. Gör en svag syn och river dimper ner och parar bordet.

 

River 7 :spade: 10 :heart: 8 :diamond: 2 :heart: 7 :heart: (Pott: 105)

 

Jag passar beredd att ge upp potten till ett förmodat stort bet. Till min förvåning bettar han 40 kr. Där sitter jag lite apatiskt och vet inte om det är ett mjölkbet lr en bluff. Givet readen på turn bör jag lägga mig här, men han satsar så otroligt lite. Jag går igenom handen i huvudet, men kommer inte fram till något och hinner tajmas ut. Han visar sedan AQo och känner mig som en weaktight skolgosse :oops: Undra om valutan gör stor skillnad 40 kr känns mkt mer än 6 dollar! Aja, ge gärna kritik på mitt spel och svara gärna på frågeställningarna! :)

 

Btw så hörde jag att i HoH så säger Dan att man nästan alltid ska räkna med ca 10% chans att motståndaren bluffar även om det är en väldigt tajt spelare. Vad säger ni om det?? Har själv inte läst böckerna, men ska önska mig dom i julklapp!

 

Total bankrulle: 3884 SEK

 

Ha det gott!

 

//Wallinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så undrar jag varför SvS har 20 bb som miniköp? Jobbigt o lira mot folk med 15-20 kr framför sig. En raise och ett cb o dom är comittade. Kan inte alla mejla o fråga snällt om dem skulle kunna höja :D

 

EDIT: Eftersom maxinköpet ligger på det dubbla jämfört med andra sajter så förstår jag inte hur det går ihop :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött! :D Har du tips på några bra turrar? Har inte riktigt utforskat deras utbud.

 

Jag brukar lira Sverigerankingen 100+10 & 300+30. Deras snabbis turneringer är mer som ett lotteri så brukar låta bli dem.

 

Gillar väl inte direkt strukturen på någon av deras turneringar men lirar mest för att alla är så kassa. Får man en storstack direkt så är det typ omöjligt att missa finalbord. Men att få storstack kan vara ett problem då dom kan klonka ordenligt iaf , men jag kanske haft lite mkt otur bara ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat en snabbis-turnering och jag gillade det verkligen inte! Verkligen ett lotteri som du säger, plockade inte upp en enda hand och var nerblindad och fick ställa. Ska testa någon ikväll, blir förmodligen ingen av de dyrare då mtt inte riktigt är min nisch! :)

 

Hur ser strukturen ut jämfört med andra sidor? Nivåer, ante, payouts o liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en dagbok på samma nivå som jag själv spelar på just nu.

Jag började också med 3000 kr på svenska spel för ett tag sen, och det verkar ju inte vara allt för svårt att vinna lite där.

 

Lycka till

 

Vad nickar du på ss?

edit: sökte på wallinho, det är du eller?

 

Kul med svar! :) Jajamän nickar Wallinho. Du då?

 

Naee det e inte så svårt att vinna så länge man spelar smart. Hade en tuff session nu senast iaf och backade ett inköp mot en lös-aggresiv calling station när jag bluffade med 56s med par+färgdrag. Inte smart! ;) Hade honom precis till höger så jag reloadade och tog tillbaka det lite senare med AK när han synade ner med A8 all-in för fullt inköp på turn. Gött mos! :D

 

Ska inte posta bad-beat händer i den här dagboken, men de var anledningarna att jag slutade -60. Köpte in mig i en 20 kr MTT oxå så -40 på cashgame.

 

Ska sova nu!

 

Total bankrulle: 3824 SEK

 

Ha det gott!

//Wallinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer skrivning från dig nu tycker jag, detta är en mycket intressant dagbok . fortsätt så !

 

Kul o höra att dagboken är uppskattad :D Har faktiskt inte haft något att uppdatera med då jag inte spelade något igår. Nu har jag iaf börjat lira, ska försöka leta upp lite bord med några djupstackade lirare. Summerar spelet lite senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter cirka en kvart inträffar den här handen. SvS i ett nötskal...

 

Fi har 67 kr, jag täcker med 202. Några varv tidigare inträffade ungefär samma scenario (fi limpar jag höjer från knappen med A9o och han checkfoldar floppen).

 

I denna hand limpar han UTG och jag höjer till 5 från knappen med A :spade: A :club: Fördelen med att spela löst! Min hand är väldigt bra maskerad. UTG synar

 

Flopp kommer 2 :club: 9 :diamond: A :diamond: (Pott: 11.50)

 

Drömflopp! Grejen är den att jag måste spela mina monster som mina bluffar samtidigt som jag inte vill ge gratiskort till ev färg. Jag gör ett ganska standard continuation bet på 9. Fi mini-raisar mig till 18 ganska fort. Mini-raisen betyder oftast en utav tre saker.

 

1. Han har en lock-hand, men vill inte skrämma iväg mig genom att höja för mycket.

- I den här handen är det ju jag som har lås på potten och skulle han ha ett set så synar han ju garanterat min push.

2. Han har en marginell hand och vill veta hur han står.

- I det här läget så synar han förmodligen en push nu när han investerat det han har.

3. Han bluffar men vill inte lägga in mer deg än nödvändigt i potten.

- Då tar jag hem den helt utan risk för fiskiga utdragningar ;)

 

Bara och ställa in keramiken!

 

Wallinho: All in

UTG: All in

 

Turn 2 :club: 9 :diamond: A :diamond: 6 :spade:

 

River 2 :club: 9 :diamond: A :diamond: 6 :spade: 5 :spade:

 

Showdown:

 

Wallinho visar: A :spade: A :club: (triss i ess)

UTG visar: 5 :diamond: 9 :club: (två par, nior och femmor)

 

Wallinho vinner potten på 132.15 med triss i ess

 

Vad ska man säga? Kanske inte borde tänka så mkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev ett långt inlägg i fredagskväll med massa text, men när jag skulle posta det så började Explorer krångla! Inget inlägg med andra ord. Ska försöka återskapa det så gott jag kan, kommer förmodligen bli något kortare dock!

 

Jag summerade iaf mitt spel i fredagskväll och det slutade med +258 efter ca 45 min. Spelade bra rakt över och fick in pengarna en gång med nötstegen när fi hade tvåpar. Hade även re-draw till strejtflushen oxå ;) Det var en helt okej pott men vann en massa småpotter oxå. Ännu en fördel med att spela lagom löst är att man egentligen inte behöver kort för att vinna. Man trampar lite vatten, vinner småpotter som man kanske sedan förlorar på några bluffar här och där. Men sedan när man verkligen har en bra hand får man allt som oftast action när spelarna runt bordet tror man är en maniac!

 

Här är en situation där jag spelade mot en annan väldigt aggresiv lirare. Det blev ett litet problem då han inte lät mig spela mitt spel, utan spelade tillbaka väldigt mkt. Man vill ju helst spela mot weaktajta som inte gör något förrän de har en hand och då kan man ganska lugnt lägga sig. Hur tycker ni att jag borde spelat de här händerna?

 

5 spelare

Jag sitter i cut-off med 4 :club: 5 :club: Fi är UTG och limpar, jag re-raisar såklart till 5 (brukar köra 4 bb + 1 bb per limpare). Knappen synar, vilket jag helst inte ville då jag inte längre får agera sist. SB synar även han!

FI täcker mig med 231 kr och jag har precis re-loadat till max.

 

Flop 9 :club: 9 :diamond: 4 :diamond: (Pott: 16 kr)

 

Check fram till mig som bettar pott. Jag vill helst av allt ta ner potten direkt och floppen är ju ganska torr. Ser egentligen inte vilka händer som limpsynat repsektive kallsynats skulle stämma in på den här brädan. Mest troligt är väl pocketpar och överkort. Alla lägger sig fram till UTG som check-raisar till 80! Jag tror inte han har en nia i det här läget utan ett pocketpar över fyror eller bluff. Vad ska man göra? Man borde väl så gott som alltid bli synad, så länge inte fi bluffar, då han nog inte ger mig credit för en nia. Färgdraget är ju oxå möjligt att han semibluffar. Svårt läge! Jag kände väl att jag kunde hitta ett bättre tillfälle att få in mina pengar...

 

Några händer senare mot samma fi!

 

4 spelare

Han fortsatte spela väldigt aggressivt och täcker mig med 267. Jag ligger precis ovanför max buy-in efter ha varit ganska kortdöd.

Plockar upp K :diamond: Q :heart: UTG och raisar upp till 4. Får syn av fi i BB. Svårt att sätta honom på en hand!

 

Flop 4 :diamond: K :club: 7 :diamond: (Pott: 8.50)

 

Bra flopp, inte orolig för högre kicker då han nog hade re-raisat AK pre. Check från honom och jag bettar pott. Hoppas bli nersynad rätt light.

 

Turn 4 :diamond: K :club: 7 :diamond: 7 :club: (Pott: 24.50)

 

Inget bra kort då det är möjligt att han synade med mellanparet. Just att han satt i BB oroar mig då han kan ha synat med allt möjligt pre. Jag väljer att betta ut ca 80 procent pott efter ännu en check. Ställer väl i princip frågan "kan du slå topp-par?". Får jag syn här så får jag en enklare river än om jag checkar turn (samtidigt som jag iofs ger honom chansen att bluffa) När han sedan trycker in allt känns det mkt väl som han synade med en suited connector, onegapper, twogapper innehållande en sjua. Skulle han spela ett set på floppen på det här viset? Jag tror iaf inte det. Men vad säger ni, ska man ta synen här? Hur sannolikt kan man tro att fi bluffar?

 

Resultat v 44

Rullen har nu passerat 4k SEK och det är dags att summera veckan :D Jag har plussat 883 kr och rullen är 4082 kr totalt. Denna veckas lön blir 25% som bestämt, alltså 221 kr. Rullen är nu under 4k igen ;)

 

Total bankrulle: 3 861 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...