Gå till innehåll

Fiskarna simmar på nätet


Kalas Bullen

Recommended Posts

Efter mycket passivt surfande på detta eminenta forum så känner jag att det är dags att aktivera sig. Varför inte med en dagbok?

 

26 år, Uppsala, musiker... hej o hå.

 

Jag började min NL Texas Hold em karriär på Partys play-money bord för ca 1,5 år sedan. Efter bara ett par veckor krossade jag allt motstånd, (WOW! tänkte jag, det här är ju lätt!) så jag tog steget till NL25 med en bankrulle på $50 (!). Första dagen mosade jag motståndet och ökade till 170. Dagen efter var allt borta. Efter ett antal minpåfyllningar till, som givetvis försvann, köpte jag Glimnes pokerhandbok. Då började jag förstå att jag var ganska kass.

 

Efter att ha studerat boken grundligt köpte jag in $100 och började grinda SnGs. Det passade mig bra och jag har plussat stabilt. Tyvärr har min dåliga ekonomiska situation tvingat mig ta ut mkt vinster så jag har aldrig lyckats bygga en riktig rulle. Ligger just nu på 49% ITM men känner ändå inte att jag spelar optimalt varje gång. Efter en rad riktigt sjuka SnG sessioner med extrem otur blev jag förbannat jävla sur och tänkte att jag skulle lära mig CG istället.

 

Mitt största i början problem var att mitt spel liknade det jag använde i SnG och det funkade inget vidare. När det gick bättre började jag multitabla NL25 och grindade upp rullen från 250 till 600$ ganska snabbt. Antagligen hade jag mer flyt än vanligt men jag kände mig odödlig och i min eufori tänkte jag att nu jävlar ska det skottas högre. spelade NL100 och skötte mig bra även där men innan dumskallen började fundera över rullen i förhållande till insatserna så var den nere på $200 efter lite oflyt :(

 

Gick tillbaka till SnG och upplevde den värsta otursperioden jag någonsin haft. Lyckligtvis tiltade jag aldrig och lyckades behålla $100. Där någonstans kom jag till insikt att om jag ska komma någonstans med mitt pokerspel så krävs extrem fokusering, extrem disciplin och ett evigt nötande.

 

Jag satte mig åter igen vid NL25 med målet att spela varje hand optimalt och analysera varje hand som jag inte spelar optimalt. Köpte även Poker Theory som är en ruskigt bra bok. Målet just nu är att bygga rullen tills den tål NL50. Har tänkt att posta en hand från varje session som kan vara intressant att diskutera och skriva en del skit emellanåt.

 

Häj!

 

BR: 431$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: knowlestoo ( $15.06 )

Seat 3: xxspaldingxx ( $39.65 )

Seat 4: mr_patriko ( $16.84 )

Seat 5: HERO ( $27 )

Seat 6: MrMethstar ( $47.25 )

 

MrMethstar posts small blind [$0.10].

knowlestoo posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

 

Dealt to HERO [ Qc Qh ]

xxspaldingxx raises [$1].

mr_patriko folds.

HERO calls [$1].

MrMethstar folds.

knowlestoo folds.

 

** Dealing Flop ** [ 7s, 4h, 8c ]

xxspaldingxx checks.

HERO bets [$1.25].

xxspaldingxx calls [$1.25].

 

** Dealing Turn ** [ Jd ]

xxspaldingxx checks.

HERO bets [$2].

xxspaldingxx raises [$4].

 

 

 

Anledningen till att jag inte reraisar PF är att jag spelat supertight och att fi höjer 1 med alla PP och A10+, så jag har honom slagen och vill få betalt. Höjer jag så lägger han sig oftast. Då han synar flop tror jag att han har sämre PP eller typ AK då han alltid höjer bra händer/träffar. Hans checkraise på turn luktar bluff. Tror han vill testa mig, finns dock en liten möjlighet att han träffat J. Det jag undrar här är om det bara är idiotiskt att bara syna och uppmuntra en bet på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: knowlestoo ( $15.06 )

Seat 3: xxspaldingxx ( $39.65 )

Seat 4: mr_patriko ( $16.84 )

Seat 5: HERO ( $27 )

Seat 6: MrMethstar ( $47.25 )

 

MrMethstar posts small blind [$0.10].

knowlestoo posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

 

Dealt to HERO [ Qc Qh ]

xxspaldingxx raises [$1].

mr_patriko folds.

HERO calls [$1].

MrMethstar folds.

knowlestoo folds.

 

** Dealing Flop ** [ 7s, 4h, 8c ]

xxspaldingxx checks.

HERO bets [$1.25].

xxspaldingxx calls [$1.25].

 

** Dealing Turn ** [ Jd ]

xxspaldingxx checks.

HERO bets [$2].

xxspaldingxx raises [$4].

 

 

 

Anledningen till att jag inte reraisar PF är att jag spelat supertight och att fi höjer 1 med alla PP och A10+, så jag har honom slagen och vill få betalt. Höjer jag så lägger han sig oftast. Då han synar flop tror jag att han har sämre PP eller typ AK då han alltid höjer bra händer/träffar. Hans checkraise på turn luktar bluff. Tror han vill testa mig, finns dock en liten möjlighet att han träffat J. Det jag undrar här är om det bara är idiotiskt att bara syna och uppmuntra en bet på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla svårt att analysera på den nivån. För det mesta har spelarna ingen aning om vad de gör, så hur ska jag då ha det? =)

 

Vanligen hade jag reraisat med QQ i detta läget för att lägga mig mot omslag, men han kan säkert ställa med ex AJ. Har du en okej read på killen är det förmodligen rätt att syna omslaget. Är du lite rädd så kan du ju altid syna här och checksyna river för att hålla potten nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...