Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ny här på forumet så peka mig gärna åt rätt håll om jag missar någon information eller postat den på fel forum. =P

Hand #132933744 vid bordet: Timon 4

Startad: Mon Oct 23 21:26:32 2006

fi1 sitter på plats 2 med 198.15

Hero sitter på plats 3 med 365.40

fi2 sitter på plats 4 med 314.70

fi3 sitter på plats 5 med 72.00

fi4 sitter på plats 6 med 246.50

fi5 sitter på plats 7 med 231.55

fi6 sitter på plats 9 med 662.60

fi7 sitter på plats 10 med 175.00

Hero satsar s mörken 2.00

satsar l mörken 1.00

Hero: Qs, Qh

Pre-flop:

fi2: Syna 2.00

fi3: Lägger mig

fi4: Syna 2.00

fi5: Lägger mig

fi6: Höj 14.00

fi7: Lägger mig

fi8: Lägger mig

Hero: Syna 14.00

fi2: Lägger mig

fi3: Lägger mig

Flop (Board: 5c, 8s, 3c):

Hero: Passa

fi6: Satsa 22.00

Hero: Höj 44.00

fi6: Syna 44.00

Turn (Board: 5c, 8s, 3c, 9c):

Hero: Satsa 80.00

fi6: Syna 80.00

River (Board: 5c, 8s, 3c, 9c, 8h):

Hero: Satsa 68.00

fi6: Syna 68.00

Den här killen är ganska tight, men har haft ett på 7xBB bet på pf förut, men ingen hand har gått till showdown så han kan sitta med vad som helst.

Raisen på pf tog jag antagligen som en monster hand AA-QQ eller som ett halvhyffsat pockets som han egentligen inte ville ha action på 88-JJ.

PÅ floppen bestämmer jag mig för att ta reda på var han står genom checkraise honom. Om jag fått omslag hade det varit blixtfold. Nu när han man callar så är blir jag övertygad om att han bara sitter med två höga kort och har svårt att släppa potten som börjat bli fin.

På turnen kommer färgdraget, hmm tänker jag och testar var han står. Han synar. Om han suttit med nötfärgen borde han slagit om. Blir därför ännu mer övertygad om bara två överkort som inte är i färg. Fortfarande fiskar han.

Rivern kommer blir lite rädd för trissen om han nu ändå typ hade topparet på floppen, men bettar ändå ut för värde och håller tummarna för att han inte ska ha det, och ihop om få ännu mer betalt.

Nu är min fråga: spelade jag den rätt?

Avslöjer utgången av handen senare!

Edit: Fixade rubriken lite

Postad

Ja vad ska han ha som slår dig liksom? En tight spelare kan syna ner hela vägen med AA/KK efter din re-raise eftersom check-raise kan tyda på överpar eller set.

Så det ena är passivt spelade AA/KK eller att han fyllde färgen men blev rädd och synade ner eftersom du kan ha fått kåk på rivern.

Har han det så må så vara men jag tycker du spelade handen rätt efter floppen. Preflop tycker jag du kunde ha höjt honom en gång till. AA/KK hade förmodligen slagit om igen och hade han 88-JJ hade du fått in mer cash som favorit. Är iofs en smaksak om man vill dölja QQ för att JJ/TT ska tro de har övertaget...

Postad

Men skulle jag bettat mindre på turn och försökt checka ut rivern? För enligt ditt resonemang verkar jag uppenbart vara slagen på turn... Eller tolkade jag ditt svar fel?

Postad

Nej jag tyckte du spelade så om du är slagen eller inte vet jag inte. Jag räknade bara upp det som skulle kunna haft dig slagen därmed inte sagt att jag tror du är det. Han ger ju inget mothugg så jag vet inte vad han hade...

Postad

Skulle stått att jag tyckte du spelade bra i förra inlägget, bra försvann visst :)

Du måste beta turn annars är det som att säga till Fi att ta potten och utgå från att han har färg.

Nu synar han 80 och är tight men det kan ju lika gärna vara JJ med klöver J. Hade du checkat rivern så hade han väl betat ut så du fått syna ner iaf. Jag skulle inte gjort något annorlunda iaf.

Postad
Varför check-minraisar du flopen? Vill du att din motståndare ska kunna göra en korrekt syn med tex AK på flopen?

Flop (Board: 5c, 8s, 3c):

Hero: Passa

fi6: Satsa 22.00

Hero: Höj 44.00

fi6: Syna 44.00

Det är väl ett omslag från 22 till 66...

Postad

som synes var det ingen miniraise, utan jag dubblade han bet plus hans eget bet.

Men det är är ett återkommande problem för mig, känns som man mycket färre ggr vinner något stort på AA-QQ än man man förlorar stort på de händerna.

Är det bara för man är en ny pokerspelare och överskattar händernas värde? Vad är i så fall lösningen?

Postad
Skrev du inte att han var tight? Fanken vad han jagade..

Ge mig kraft.... :lol:

Cluelessrookie

btw satt han med 107 soooted!

Det lilla jag kunna läsa av honom var att han hade typ spelat 5-10 av hundra händer så ansåg det tight, men även solen har fläckar! =P