Gå till innehåll

JJ och QQ pocket i turneringar.


run_forrest

Recommended Posts

Vad tycker ni igentligen är rätt sätt att spela dessa herrar o kvinnor i en turnering? Efter man själv har höjt och får en stenhård höjning i ansiktet, skall man lägga eller ställa? man har ju inte riktigt koll på allt folk när man byter bord hela tiden.

Det händer allt för ofta att jag råkar in i ett högre pocketpar när man spelar dessa hårt. och vips så är man ute...

 

Tips är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar höja till mellan 800 och 900 och syna omslag.

 

bra jobbat.. då vet vi precis.. utförligt med blindsnivåer, bordimage, position, stacksizes och mera.. samma för tråd ett...

 

beror ju helt på situationen om man slänger ställre eller synar ett omslag

 

seriöst kan inte moderatorerna införa "projekt rensning" eller liknande, och banna alla som skriker ut "jag är korkad!!" i sina poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni igentligen är rätt sätt att spela dessa herrar o kvinnor i en turnering? Efter man själv har höjt och får en stenhård höjning i ansiktet, skall man lägga eller ställa? man har ju inte riktigt koll på allt folk när man byter bord hela tiden.

Det händer allt för ofta att jag råkar in i ett högre pocketpar när man spelar dessa hårt. och vips så är man ute...

 

Tips är välkomna!

 

Det är bra kort - preflop. Jag känner igen fenomenet men min strategi är att vara aggressiv med dessa kort. Spelar ingen roll i vilken blindsnivå. Däremot som vanligt spelar det roll med position och stacknivåerna.

 

Snackar jag först och får en kontrahöjning så är det antingen syn eller höjning/allin som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Par 99-QQ är förmodligen de mest svårspelade händer som finns i poker. Chansen att vara upp med ett annat pocket-par är 5% för varje tänkbart par. Så med QQ är den ca 10% och med 99 är den 25%. Chansen att vinna mot överpar är 20% så man förlorar mot högre par för QQ 8% av gångerna och för 99 20% av gångerna.

 

För QQ så möter man två överkort 10% av gångerna och vinner där 50% av gångerna och förlorar då 5% av gångerna mot AK. Dvs 1 gång av 8 så förlorar man med QQ mot antingen AA/KK/AK. Mot alla andra händer är man stor favorit och vinner 70-80 % av alla konfontrationer. Så QQ är en av de aldra bästa starthänderna man kan få - men precis liksom AK så är den sårbar och måste spelas mycket försiktigt om det kommer fel kort på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Om du sitter som chipleader och en shortstack går all in efter en raise av dig är det nästan en självklar syn, med tanke på att kunna slå ut en spelare + att då oftast shortstachen har t.ex. AQ, AJ, Ax lr lägre pocket.

 

Men om du sitter i en turnering och du höjer mot en spelare med samma stack som du och han har suttit och spelat 5% av händerna tycker jag att en läggning känns bättre, för antagligen måste du träffa ditt pocket för att vinna potten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det kommer an på hvor langt du er i turneringen og om du er short- eller bigstack.

 

Tidligt i en turnering er JJ og QQ en farlig hånd, og hvis du bliver bettet hårdt nok, kan du prøve at se floppet, og se om du rammer et set.

 

Ellers kan du være nødt til at folde dem.

 

Senere i en turnering skal du spille dem mere agressivt, og der er jeg ofte villig til at gå allin preflop på dem hvis jeg er shortstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm thinking att du inte har spelat K3o i HU FLT ur position särskilt ofta...

 

Har spelat det med - har vunnit FL turneringar och grytor - men nu gällde denna strängen MTT fullbord och mellanpar och inte FL HU. Men tack för att du spelade Hjort.

 

 

Det är inte bara i början av en turneringar som dessa par är farliga - åkte nyligen på ett finalbord med JJ mot QQ. Så de är alltid farliga. Men trots det bör man spela dem. Det handlar om att lära sig ha disciplin och lägga dem om man tror man är slagen - men det är inte alls lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...