Gå till innehåll

PLO - AAQQss, hur spela drömflopp


gnurfen

Recommended Posts

Sitter o lirar 0.1/0.2 PL Omaha på Expekt (Tain)

 

En hel del riktigt risiga spelare, jag är inte sämst vid bordet. Den som jag blir HU mot verkar ganska fiskig, och har nog inte spelat Omaha så mycket.

 

Stackdjup: Jag har 40 dollar, fienden jag hamnar HU med har 35

 

Sitter UTG, får AAQQss (hjärter o spader), lär väl vara en fantastisk hand, misstänker jag (är som sagt ingen höjdare på Omaha).

 

I alla fall, jag väljer att bet 0.40, får 5 syner. Pot alltså 2.4 dollar till floppen

 

flopp A 5 2, (varav två hjärter, ett klöver)

 

SB check

BB check

Jag vill inte skrämma bort alla (misstag?), bettar 1

 

4 synar Däibland SB o BB

 

pott 7.40 dollar till turn alltså

 

Turn 3 klöver

 

A 5 2 3 (två hjärter, två klöver)

 

(nu är två färger möjliga, jag har bara en av dem, hjärter. Möjlighet till stege också).

 

SB Check

BB Check

 

Jag bettar 4

 

alla foldar utom SB, som kör en cr till 10.

 

Jag göra nu? dega in o blunda? syna?

Hur pass korkat är det att slöspela i omaha med en sån flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta ett av de få lägen i omaha där det kan vara rätt att inte potta flopp? Det finns inga drag på brädan förutom våra egna nötdrag, och om vi ligger före (i handvärde) så finns det ungefär noll vettiga händer som fi kan syna ett pottbet med. I vilket fall så känns det inte omöjligt att en 346x pottar tillbaka och vi kan committa stacken på floppen ivf.

 

Finns det ingen 34xx ute så kan motståndarna som bäst dra på hålpipan, vilket jag inte har så mycket emot då risken att de lägger sig för ett pottbet känns överväldigande.

 

 

På turn ligger du garanterat efter, men givet potoddsen är det autosyn för att dega vid träffad river/folda om han bettar mer än typ 3 vid miss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är inte detta ett av de få lägen i omaha där det kan vara rätt att inte potta flopp? Det finns inga drag på brädan förutom våra egna nötdrag, och om vi ligger före (i handvärde) så finns det ungefär noll vettiga händer som fi kan syna ett pottbet med. I vilket fall så känns det inte omöjligt att en 346x pottar tillbaka och vi kan committa stacken på floppen ivf. "

 

Nej potta tycker jag..

 

Inte omöjligt att du får med K eller Q (eller lägre) flushdrag då dom kan sätta dig på AA utan flushdrag. Dom ser din pottning som "skydd" mot flushdraget. Betar du halvpott eller 3/4 pott så kanske dom känner att du vill ha med dom och därav lägger sig (kanske då).

 

Kommer flushen på turn så kan det hända att du får 2 eller 1 all in (med lägre flushar) och du sitter och myser med nötterna.

 

Check syn e rent dåligt spel..Du får bara med dig händer som dels kan ha dig slagen för tillfället och du kanske inte har rätt odds att bomba/syna checkraise efter turn (som nu vart katasrofal för din hand)

 

check raise e ett alternativ dock med så många med i potten så lär nån betta. Dock så brukar det bli mesbett för att se om du slår om.

 

Som denna hand utspelar sig så märker ni själva att det sämsta kortet

kom dvs en klöver 4 och nu känns det kanske inte lika hett att få in degen eller hur..

 

Ps.. Jag vet inte hur mågna gånger jag provat att checka floppar med vad som tex Q103 rain där jag sitter med QQXX för att bara se turn bli J eller K och man svär för sig själv.

 

Slowspela inte i Omaha..Aldrigggggg om du inte har royal så klart.

 

Till och med 4 tal blir utdragna då och då. + att fi sätter dig inte på de bästa händerna om du spelar dom aggresivt. Slowar du misstänker dom det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o lirar 0.1/0.2 PL Omaha på Expekt (Tain)

 

En hel del riktigt risiga spelare, jag är inte sämst vid bordet. Den som jag blir HU mot verkar ganska fiskig, och har nog inte spelat Omaha så mycket.

 

Stackdjup: Jag har 40 dollar, fienden jag hamnar HU med har 35

 

Sitter UTG, får AAQQss (hjärter o spader), lär väl vara en fantastisk hand, misstänker jag (är som sagt ingen höjdare på Omaha).

 

I alla fall, jag väljer att bet 0.40, får 5 syner. Pot alltså 2.4 dollar till floppen

 

flopp A 5 2, (varav två hjärter, ett klöver)

 

SB check

BB check

Jag vill inte skrämma bort alla (misstag?), bettar 1

 

4 synar Däibland SB o BB

 

pott 7.40 dollar till turn alltså

 

Turn 3 klöver

 

A 5 2 3 (två hjärter, två klöver)

 

(nu är två färger möjliga, jag har bara en av dem, hjärter. Möjlighet till stege också).

 

SB Check

BB Check

 

Jag bettar 4

 

alla foldar utom SB, som kör en cr till 10.

 

Jag göra nu? dega in o blunda? syna?

Hur pass korkat är det att slöspela i omaha med en sån flopp?

 

 

för det första är det ingen drömflopp, är en stege möjlig finns den ofta ute i omaha.

för det andra slowspelar man aldrig i omaha eftersom det alltid finns så många farliga kort för ens hand.

 

på turn är du oftast slagen så syna om du får hyfsade odds och han betalar av med stege på parat bord så att du får betalt för dina underodds.

annars lägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta ett av de få lägen i omaha där det kan vara rätt att inte potta flopp? Det finns inga drag på brädan förutom våra egna nötdrag, och om vi ligger före (i handvärde) så finns det ungefär noll vettiga händer som fi kan syna ett pottbet med.

 

flopp A 5 2, (varav två hjärter, ett klöver)

 

Ja för fi kan ju inte sitta på 34 m.m. Att skow spela i Omaha är ju som att köra över en korsning med förbundnaögon. Det kan gå bra men ofta smäller det som fan. Visst han har väldigtbra träff men fi kan ju redan sitta på en färdig hand, triss eller dra till en straight flush ( tex 34 :heart: ) Man måste tänka på att fi har 6 TH händer och då kan han sitt på många otrevliga kombinationer och att inte låta honom betala känns farligt. Men jag är ju bara en Omaha novis :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, ska lägga ned slowspelet i omaha (grejen är ju den att jag redan VET att det är korkat, men av nån anledning får man för sig det då o då ändå)

 

i alla fall hade jag mer tur med korten än Djens, det blev en andra 2a på river, och han betalade av med hela sin stack med lägre kåk (5 5 5 2 2) !

 

(hoppas det vänder för dig Djens, jag läser din dagbok regelbundet, och du tycks ha llt emot dig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...