Cyntax Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Ny pokerfilm med Emilio_15. Posten med alla länkar osv finns här. ----[ Första posten ]---- Jag och Skanke hade lite att göra, så vi gjorde en pokerfilm. Skanke spelade och jag var kameraman. Skanke spelar här en $55+$5/turbo/sng på FullTiltPoker. Tvärr missade jag de fyra första händerna (kameran var inte så snabb), men han kastade dom pre-flop iaf. Dom fyra första finns med i den kompletta HH'n som du kan titta på här. Alldeles i början av filmen är det några fönster som hoppar upp, det blev så för att dom överlappade. Sorry. Ladda ner filmen här! OBS! Du måste vänta 20 sekunder innan länken kommer. Texten är -> Download: Skanke55dollarsTurbo_3a.wmv Dealt to Skanke Blinds 15/30 Fold. (9 spelare) Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Blinds 20/40 Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Blinds 25/50 Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Blinds 30/60 Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Ser floppen "gratis" på BB. Dealt to Skanke Blinds 40/80 Fold. Dealt to Skanke Fold. En åker ut med mot (Jag tycker att han med KK gör fel som re-raisar här. Med en så stark hand vill han uppmuntra fler till att vara med, kanske någon med AK/QQ-TT vill re-raisa?) Dealt to Skanke Fold. (8 spelare nu) Dealt to Skanke Blinds 50/100 Fold. Dealt to Skanke Utg+2 Raise till 350. Flop T42 - All-in mot 88. WIN! Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Blinds 60/120 Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Skanke på SB. Alla foldar till han. Skanke Raise till 360. BB Folds. Dealt to Skanke Blinds 80/160 Fold. Dealt to Skanke Skanke i sen position. Utg raisar till 320. Skanke all-in, SB/BB och UTG foldar. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Skanke Utg+2. Raise till 560. Alla foldar. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Blinds 100/200 Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Fold. Spelare åker ut med mot Dealt to Skanke Fold. (7 spelare nu) Dealt to Skanke Blinds 120/240 Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Fold. Dealt to Skanke Fold. (6 spelare nu, 2 spelare slås ut i denna hand) Spelare med på BB är all-in (short-stacked). :4d: mot :Kh::Jd: - Flop :8c::Jh::Kd: och 4'orna åker ut också. Dealt to Skanke :7c::5d: Blinds 150/300 Skanke på BB. Endast 4 kvar. Lillstacken med 455 går all-in. Skanke synar för 155 till & klonkar en 5'a på floppen. Dealt to Skanke :7d::Qd: Fold. (3 spelare kvar nu) Dealt to Skanke :Kc::6d: 3 kvar. Skanke utg. All-in och får blindsen utan fight. Dealt to Skanke :Ks::9h: SB raisar till 1200. Skanke på BB foldar. Dealt to Skanke :Kh::3d: Fold. Dealt to Skanke :Kh::Qc: Skanke utg. All-in och får blindsen utan fight. Dealt to Skanke :Kc::7h: Blinds 200/400 SB går all-in med :Kh::Td: och Skanke synar med :Kc::7h: Skanke slutar 3'a och får $99 för det. +$39 alltså. För att komma ITM krävdes: -> Dubbling med AT mot 88. -> Blind-stealing med QQ, QQ och KQ. -> En klonk mot en lillstack. (Iofs. hade Skanke nog ändå kommit ITM utan den klonken.) Sista handen då Skanke åker ut är jag lite tveksam till. Är :Kc::7h: verkligen bra nog att syna en all-in med? Visst, mot en random hand vinner den ~53,5%, men vi kan nog ta bort en massa händer från razataz001's HD? Skanke var heller inte shortstacked, han hade drygt 8xBB. Seat 2: Skanke (3,365) Seat 4: Shopaholic11 (5,140) Seat 5: razataz001 (4,995) razataz001 posts the small blind of 200 Skanke posts the big blind of 400 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to Skanke :Kc::7h: Shopaholic11 folds razataz001 raises to 4,995, and is all in Skanke calls 2,965, and is all in <<-- Hade ni synat här? razataz001 shows :Kh::Td: Skanke shows :Kc::7h: Uncalled bet of 1,630 returned to razataz001 *** FLOP *** :Qs::9h::5h: *** TURN *** :4d: *** RIVER *** :Ts: razataz001 shows a pair of Tens Skanke shows King Queen high razataz001 wins the pot (6,730) with a pair of Tens Skanke stands up Någon mer som vill göra en pokerfilm? /Cyntax Citera
mgps Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 förstår verkligen inte resonemanget med KK-handen, varför skulle han inte vilja reraisa? vadå släppa in flera? man vill spela KK mot 1 eller 2 fi. Citera
Cyntax Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 förstår verkligen inte resonemanget med KK-handen, varför skulle han inte vilja reraisa?vadå släppa in flera? man vill spela KK mot 1 eller 2 fi. För att det är tidigt i en sng och många kassa kvar. Kan han lura in någon med t.ex. QQ-TT till en all-in så blir det mer chips. Vad är det för fel med det? Har jag monsterhänder har jag inget emot att spela dem mot två Fi's och få bra betalt.Du skriver själv 1 eller 2. Tror du någon med TT kommer med om KK trycker in allt också? Citera
eurythmech Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Hittar ingen klickbar länk... Citera
sten666 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Du måste vänta ca 20 sekunder innan länken dyker upp. Citera
mgps Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 förstår verkligen inte resonemanget med KK-handen, varför skulle han inte vilja reraisa?vadå släppa in flera? man vill spela KK mot 1 eller 2 fi. För att det är tidigt i en sng och många kassa kvar. Kan han lura in någon med t.ex. QQ-TT till en all-in så blir det mer chips. Vad är det för fel med det? Har jag monsterhänder har jag inget emot att spela dem mot två Fi's och få bra betalt.Du skriver själv 1 eller 2. Tror du någon med TT kommer med om KK trycker in allt också? om de är så dåliga gör de väl det? Citera
tobbelobbe Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Jag och Skanke hade lite att göra, så vi gjorde en pokerfilm. Lite å göra??? Redan klar med allt plugg? All den dära pokercrappen måste ha tagit mer än en timme va? 3dar, sa jag inte det? CATJIIIING! EEEEZ MONEY! Citera
eurythmech Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Varför ser man inte Skankes kort? Citera
emilio_15 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 K7 är syn. Jag kan tänka mig att göra pokerfilm, om det funkar på stars. Får väl kanske ta ett skott så det bli lite coolare Citera
Cyntax Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Jag och Skanke hade lite att göra, så vi gjorde en pokerfilm. Lite å göra??? Redan klar med allt plugg? All den dära pokercrappen måste ha tagit mer än en timme va? 3dar, sa jag inte det? CATJIIIING! EEEEZ MONEY! Du missuppfattade vadet lite.... eller jag. Det var spelandet som skulle upphöra helt.Att jag skulle sitta mindre vid datorn var för mig själv och ingick inte i vadet. Men jag håller med, lite mycket internet blev det ikväll. Varför ser man inte Skankes kort? För att jag filmar "live". Du ser hans kort i första posten dock. Lite jobbigt jag vet.K7 är syn. Jag kan tänka mig att göra pokerfilm, om det funkar på stars. Får väl kanske ta ett skott så det bli lite coolare Det fungerar skitbra. Ännu bättre att du kan välja ut en sng som du är stolt över, skicka hela HH'n till mig så gör jag en film med hjälp av Po2. Då ser vi dina hålkort + kortodds och potodds också! Citera
emilio_15 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Ännu bättre att du kan välja ut en sng som du är stolt över Det kommer ta månader Citera
Cyntax Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Ännu bättre att du kan välja ut en sng som du är stolt över Det kommer ta månader Okej, en som du hade mega-flaxxx med då? Citera
emilio_15 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Ännu bättre att du kan välja ut en sng som du är stolt över Det kommer ta månader Okej, en som du hade mega-flaxxx med då? Piece of cake. Fixar det imorrn,ok? (idag) Citera
eurythmech Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 K7 är väl rätt om man vet att fi ställer i princip any2 Citera
Myssion Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Dealt to Skanke Skanke på BB. Alla foldar till han. Skanke Raise till 360. BB Folds. Detta är min favorit. Skanke sitter i BB och alla foldar fram till Skanke. Då höjer Skanke till 360 och BB (Skanke) lägger sig. Vem vann handen? Har inte sett filmen än, ska kika lite senare. Citera
Skanke Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Dealt to Skanke Skanke på BB. Alla foldar till han. Skanke Raise till 360. BB Folds. Detta är min favorit. Skanke sitter i BB och alla foldar fram till Skanke. Då höjer Skanke till 360 och BB (Skanke) lägger sig. Vem vann handen? Har inte sett filmen än, ska kika lite senare. Hade en hård kamp mot BBB, men tog ner potten till slut.... Citera
Max Cady Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Kul att ni gjort en film men som andra påpekat suger det verkligen att man inte ser HERO's kort! Är det ljud förresten? Har inga högtalare... Om det inte är det så vore det fett nice med det i nästa video ni gör, lite tankar om hur ni tänker och så. Citera
Skanke Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Kul att ni gjort en film men som andra påpekat suger det verkligen att man inte ser HERO's kort! Är det ljud förresten? Har inga högtalare... Om det inte är det så vore det fett nice med det i nästa video ni gör, lite tankar om hur ni tänker och så. Han spelar in på sin dator i finland och jag sitter i Sverige, vi kunde låta Cyntax spela på mitt konto och vi samtalar via MSN, men han får ju inte spela för sin pojkvän Tobblebobble...... Citera
eurythmech Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Kan inte Skanke lära sig Camtasia då? Citera
Skanke Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Kan inte Skanke lära sig Camtasia då? Är rätt obildbar, men det var en ide som tål att förkastas..... Citera
Max Cady Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Kul att ni gjort en film men som andra påpekat suger det verkligen att man inte ser HERO's kort! Är det ljud förresten? Har inga högtalare... Om det inte är det så vore det fett nice med det i nästa video ni gör, lite tankar om hur ni tänker och så. Han spelar in på sin dator i finland och jag sitter i Sverige, vi kunde låta Cyntax spela på mitt konto och vi samtalar via MSN, men han får ju inte spela för sin pojkvän Tobblebobble...... Citera
Cyntax Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Dealt to Skanke Skanke på BB. Alla foldar till han. Skanke Raise till 360. BB Folds. Detta är min favorit. Skanke sitter i BB och alla foldar fram till Skanke. Då höjer Skanke till 360 och BB (Skanke) lägger sig. Vem vann handen? Har inte sett filmen än, ska kika lite senare. Det ska stå -> Skanke på SB...såklart! K7 är väl rätt om man vet att fi ställer i princip any2Synen är ok för mig. Mycket möjligt jag hade synat också. Svårt att säga.Kul att ni gjort en film men som andra påpekat suger det verkligen att man inte ser HERO's kort! Är det ljud förresten? Har inga högtalare... Om det inte är det så vore det fett nice med det i nästa video ni gör, lite tankar om hur ni tänker och så.Nej inget ljud. Om vi skulle ha ljud också så skulle filen bli säkert 3 ggr så stor också.Men det är fullt möjligt att spela in eget ljud. Men jag tror inte ni vill att jag ska kommentera spelet När Poker Office 2 kommer med stöd för FullTiltPoker så kan ni också se Skankes hålkort "live", s.a.s. Jag gör gärna en pokerfilm då Myssion, Iremmats, eurythmech eller någon annan lirar sng. Skicka hela HH'n bara och det måste vara en HH från en sajt som Po2 har stöd för. Nu är jag strax klar med emilio_15's pokerfilm. Han lirar $105+9/turbo/sng på PokerStars. Ni får vänta lite så ska jag ladda upp den! Citera
Myssion Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 K7 är ju jättelägg. KK är solklar reraise. Citera
Recommended Posts