Gå till innehåll

FL Om odds och pottodds


rookie

Recommended Posts

Jag har en fråga till er som har spelat ett tag. Räknar ni alltid ut odds och pottods på varje hand?

 

Jag är ny i spelet och spelar på FL 0.25/0.5. Jag känner inte att jag hinner både räkna ut antal utvägar och pottodds på dem 20 sekunderna man har på sig. Istället spelar jag tight (är alltid den tighaste spelare på bordet) och försöker så gott det går utan att räkna. Kan inte säga att det går så så bra eftersom jag bara går jämt upp. Jag antar att räkna ut odds och pottodds är ett måste för att bli framgångsrikt?

 

Vissa av er spelar säkert på flera bord samtidigt, hur hinner ni då räkna?

 

Ska bli intressant att höra era åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar aldrig. Efter några 10k händer börjar saker kännas igen. Däremot räknade jag en hel del i början. Inte för att jag alltid hann med, men om man kollar efter handen är klar, så man lär sig. Ganska snabbt behöver man inte fundera så mycket på oddsen, man höftar antalet outs och sneglar på pottstorleken så vet man oddsen från det.

Om man ska hålla på med exakta beräknar måste man vara väldigt bra på att uppskatta vad fi har för kort för att det ska vara någon mening. Och det är i längden mycket svårare och viktigare än att få oddsen precis rätt.

 

Därmed inte sakt att odds inte är viktigt. Det är liksom grunden för all vadslagning.

 

Men jag spelar iofs FL och där spelar räknande inte lika stor roll som i NL.

(passar på att kasta in en fackla där)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju itne så att du räknar outs o sen delar med korten(47) osv utan du känner ju igen situationerna; Du har en hålstege, jaha, då behöver du iaf 7/1 i odds. HAr du Medelpar+Backdoorflush så krävs runt 7/1-10/1 beroende på om du även har ett överkort till bordet.

Sen lägger du även in din position i kalkylen förstås. Krävs lite bättre odds o calla om det är fler bakom dig.

Att dela potten med bettet du ska lägga in tar ju högst 2sek.

Alla ex är på floppen.

 

Sen håller jag inte med om att det inte är så viktigt med odds som i NL då implicita oddsen är så pass små i FL att man inte får göra stora misstag när det gäller odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...