Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Visst var jag en fisk? Eller? hmmm...

Villrådig

Dealt to HERO: [Kc, Kd]

Player 6: Fold

Player 7: Fold

Player 8: Fold

Player 9: Fold

Player 0: Fold

Player 1: Raise ($2)

Player 2: Fold

HERO: Raise ($2.50)

Player 5: Fold

Player 1: Call ($1)

** Dealing Flop **

Community cards: [4s, 6d, 4c]

HERO: Bet ($1)

Player 1: Call ($1) Tvekar lite = jag har overcards med showdownvärde?

** Dealing Turn **

Community cards: [As]

HERO: Check ($0) Aggro spelare (WPX), stor risk för bluffraise vid bet, kan inducera en bluff genom att checka?

Varför betfoldar jag inte? hmmm, betfolda måste väl ändå vara rätt kasst, finns ju inga drag han kan ha som jag gör det dyrt för genom att betta, färgdrag semibluffar han 99% av gångerna. Är försej inte så kasst ändå, vilka händer callar han med på floppen liksom, han skulle ju 100% raisa med overpair...

Player 1: Bet ($2)

HERO: Call ($2) hatar mig själv, vad kan han ha liksom?

** Dealing River **

Community cards: [4h] Nu behöver han inte oroa sig för sin kicker

HERO: Check ($0)

Player 1: Bet ($2)

HERO: Call ($2) Oj vilken fisk jag är, hur ofta bluffar han 2 gånger? sämre pocket?? knappast troligt...

** End Round **

Postad

hmm, den aggro modellen kanske är bet-3bet, på såvis får jag ut en extra BB av hans bluffar och han kanske kan folda ett dåligt ess?

Om man ser det ur hans synvinkel:

Vilka händer 3bettar jag turn med som jag trebettar preflop med?

Han kan ju omöjligt sätta mig på en bluff där, jag har visat 0 tecken på svaghet. (har ju dessutom 2 K-outs :P)

FI är en TAG som spelar mycket på borden och och därför inte den sämsta spelaren runt bordet. Jag skulle nog kunna folda mina A7 om jag var han...

• 2 months later...
Postad

Det är inte så troligt att han sitter på en 4:a, eller 66 om du var säker på att han var TAG.

Jag hade bettat turn, foldat vid re-raise. För att sedan check/call på river (under premissen att jag ända bara skulle blivit callad på en bet om jag var slagen). Hade väl resonerat att bet var värt risken då du hade fått veta via en raise om han hade A, och det hade bara kostat ett bet. Fick jag ingen re-raise hade jag utgått från att jag hade bästa handen efter turn. Men, jag spelar rätt aggro i allmänhet..

Eller resonerar jag helt tokigt?