Gå till innehåll

Chicago?


Vens

Recommended Posts

Nån som spelar Hollywood? :) Förbaskat kul det oxå... Satt en hel vecka o matade det spelet med farsan, morsan, brossan och sambon på balkongen i grekland... Skulle vara riktigt kul o spela online, vete katten hur det skulle läggas upp bara, får väl bli i turnerings form av något slag.

 

Chicago hade varit nice o spela online oxå... kanske en liten affärside, att slänga ihop lite nya kortspel på en site... vad vet jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är vi ett gäng som har börjat lira lite Chicago på Sviten -

10:- poängen.

Det blev rätt dyrt en gång när en snubbe vann fyra i rad.

Tredje omgångens straight flush gav fyra snabba lax.

Han plussade slutligen 8300:- på fem lir.

Jag var näst bäst med -700. :-o

Nu har vi slutat köra dubbel betalning för straight flush - det mesta du kan torska är således 500:-... om du inte står på minus förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sen jag spelade men hur är det med fyrtal, straight flush och royal flush? Fyrtal= först sänka sina motspelare till noll och sedan 7poäng per extra runda? straight flush= sänka sina motståndare och vinna spelet omgående genom att hamna på 52 poäng? Royal flush= som straightflush förutom att man hamnar på 100 poäng?

 

Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är vi ett gäng som har börjat lira lite Chicago på Sviten -

10:- poängen.

Det blev rätt dyrt en gång när en snubbe vann fyra i rad.

Tredje omgångens straight flush gav fyra snabba lax.

Han plussade slutligen 8300:- på fem lir.

Jag var näst bäst med -700. :-o

Nu har vi slutat köra dubbel betalning för straight flush - det mesta du kan torska är således 500:-... om du inte står på minus förstås.

 

Fyfaan för den gången. Fick in kåken, då fick han in straighten. Fick in triss i ess, då fick han fyrtal. Usch......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sen jag spelade men hur är det med fyrtal, straight flush och royal flush? Fyrtal= först sänka sina motspelare till noll och sedan 7poäng per extra runda? straight flush= sänka sina motståndare och vinna spelet omgående genom att hamna på 52 poäng? Royal flush= som straightflush förutom att man hamnar på 100 poäng?

 

Stämmer det?

 

Det finns en jävla massa olika regeltolkningar.

 

Back in da day (mid '80s) så var våra regler så här:

Vi sänkte motståndarna till noll samt 7 poäng för fyrtalet.

Straight flushen nollade motspelarna o gick upp till 52.

Ingen skillnad för Royal.

Vi körde även att alla nollades vid fyrtal, även om du stod på minus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min familj brukar föredra chicago framför texas och jag förstår dem, det är mysigare. Men hur lägger ni upp strategin? Jag har sjukt bråttom nu, hinner inte riktigt förklara hur jag själv tänker. Färg är viktigt. Vad göra med Axxs plus ett annat A och ett femte oviktigt kort med två byten kvar? Jag brukar köpa för färg här, ni?

 

Ha en trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...