Sasquat Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jag bara undra, genrellt, vad brukar ni köra för taktik på Multi table turneringar? Låt oss säga till exempel att det är lite över 500 spelare, hur brukar ni spea? Tight, Aggressivt, tightn i början, aggressivt i början........ Vad verkar löna sig? ? Bara nyfiken på hur andra spelar. (Själv brukar jag bomba på i början för att bygga min stack snabt, för att sen bli väldigt tight) * RP (inget uppnås med caps i rubriken, sluta med det tack) /bzkt Citera
omni Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 TAG i början, LAG innan bubblan och all-in på finalbordet Citera
Park Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 (Själv brukar jag bomba på i början för att bygga min stack snabt, för att sen bli väldigt tight) Har för mig att man ur en generell synvinkel skall spela tvärtemot det du skriver. Tight i början för att sedan spela alltmer löst. Citera
Sasquat Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jo, ja gha rockså för mig det, att man sk aspela tvärtom, men jag har hittat min spelstil tror jag, och den hsr funkat bra hittills.......... ...... Citera
Park Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Ett annat tips kan vara att läsa olika artiklar på nätet (alternativt köpa någon av Harringtons böcker). Exempelvis vissa av Nick Eisels artiklar på pokerpages rörande turneringspoker: [url=]http://www.pokerpages.com/articles/archives/index.htm#eisel[/url] Huruvida de är bra eller inte har jag nog inte kunnande att bedöma men det är i alla fall en kortare genomgång av olika stadier i en turnering. Citera
Sasquat Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jo, jag är inne i en "turneringsperiod" nui, så jag kommer försöka hitta lite olika taktiker....... Citera
Myssion Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Jo, ja gha rockså för mig det, att man sk aspela tvärtom, men jag har hittat min spelstil tror jag, och den hsr funkat bra hittills.......... ...... Vilket innebär att någon annan spelstil inte skulle fungera bättre för dig? Vad ska du förresten med en stor stack till när du ändå ska tajta till dig? Citera
JohnH Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Jo, ja gha rockså för mig det, att man sk aspela tvärtom, men jag har hittat min spelstil tror jag, och den hsr funkat bra hittills.......... ...... Vilket innebär att någon annan spelstil inte skulle fungera bättre för dig? Vad ska du förresten med en stor stack till när du ändå ska tajta till dig? Det är faktiskt en grymt bra taktik om man vill folda sig till pengarna och sedan köra allin för hela slanten! Citera
sulla Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 På de flesta turrar på de flesta sidor som inte är rebuys räcker det med att spela snortight för att ha en stor fördel. Finns vissa turrar på prima o SS där jag i princip bara spelat AA-JJ och AK,AQ och ändå kommit bra ITM. På rebuy däremot är jag helt inne på linjen, speciellt med insatser runt 5-50$ spelar du tajt första timmen där det finns folk som tar 15 rebuys samt folk som 15-20 dubblat sin stack måste du själv jobba för att få in en stor stack på en marginell hand för att kunna ha en tillräckligt stor stack att jobba med. Citera
Recommended Posts