wildbrain Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Jag spelade en live turnering, Jag gick allin utg med ca 5bb,alla foldar till knappen som säger raise och lägger ut 2bb på bordet för han har inte sett att jag har gått allin... då tar han tillbaks sina 2bb men jag protesterar och säger att han måste sätta ut minst 9bb( bb+min 4bb höjning+hans verbalt sagda höjning). Vi kallade på turneringsledaren som kom fram till att han bara behövde syna min allin. Hade jag rätt ? Citera
JollyTime Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Han har gjort klart och tydligt att han avser att raisa, vilket betyder att han måste lägga in vad som krävs för en min.raise. Din beräkning är helt rätt. Muntliga handlingar är lika bindande som fysiska. Här finns det inga skäl till att frångå sedvanliga regler. Hans agerande står, dvs en re-raise av din raise. Citera
jezaja Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Han har gjort klart och tydligt att han avser att raisa, vilket betyder att han måste lägga in vad som krävs för en min.raise. Din beräkning är helt rätt. Muntliga handlingar är lika bindande som fysiska. Här finns det inga skäl till att frångå sedvanliga regler. Hans agerande står, dvs en re-raise av din raise. Om han hade sagt det korrekta uttrycket för att höja först in istället "betta, bet, beeeta" håller din argumention inte dock. Vad blir domslutet isåfall, känns ju som han bör ha option att folda men lämna sina 2bb i potten då alt komplettera upp till syn då det är ett uppenbart misstag av honom. Orkar inte titta vad det står om detta i svepof-reglerna, men Ola brukar ha koll på det mesta. Så säkert även detta Citera
gdaily Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Han kan lägga sig och låta de 2 bb ligga kvar döda i potten, eller höja till godkänd höjning (9bb?) Citera
Recommended Posts