Gå till innehåll

Kens duell på Svenska Spel - Smells fishy!

Recommended Posts

Postad

Ännu ett smart drag av Ken. Fiskarna på SvSpel köper in sig för en hundring och kvalar. När någon sedan har vunnit finalplatsen så väntar Ken med 25 loppor. Då Ken är en bra Heads-up spelare så är detta givetvis sjukt EV+ för honom.

Är väl Ken själv som kommit med idén kan man tänka... :roll:

256 spelare kommer att få chansen.

Bara en vinner en plats i superduellen mot Ken Lennaárd.

Insatsen är 100 kronor. Förstapriset 50 000 kronor.

Kens duell är en man-mot-man-turnering där 256 spelare till slut ska bli två.

Dessa två gör sedan upp om en plats i superduellen mot Ken Lennaárd.

Förstapriset är 50 000 kronor! Ken Lennaárd köper in sig direkt till duellen med 25 000 kronor.Din insats kan aldrig bli mer än 100 kronor. Men du måste kvalificera dig via grundsatelliterna. Det går inte att köpa in sig direkt till delfinal, final eller duellen mot Ken Lennaárd.

Postad

"är jätteev för ken ju, tänk va äckligt många coinflips o skit han som kommer till finalen klonkat och nån gång vänder ju turen. typ som om rött kommit 10ggr på raken och det är jätteev på svart"

?

Postad
är jätteev för ken ju, tänk va äckligt många coinflips o skit han som kommer till finalen klonkat och nån gång vänder ju turen. typ som om rött kommit 10ggr på raken och det är jätteev på svart

:lol:

Detta måste vara ett av de mest seglivade skämten/ironiska kommentarer som existerar kring spel. I lööööv att det alltid kommer upp!

För övrigt så tycker jag duellen verkar vara en kul grej, verken mer eller mindre.

Postad

Va inte Ken inblandad i någon mer duell som var upplagd på något liknande sätt för något år sedan?

Vad jag vet så har inte den blivit av än av någon anledning. Har för mig att det var på nån primasite och Swede här på forumet kom 2a och van en resa till thailand eller nåt.

Har den duellen blivit av än?

Postad
Va inte Ken inblandad i någon mer duell som var upplagd på något liknande sätt för något år sedan?

Vad jag vet så har inte den blivit av än av någon anledning. Har för mig att det var på nån primasite och Swede här på forumet kom 2a och van en resa till thailand eller nåt.

Har den duellen blivit av än?

Vad jag hörde så la dom ner den. Killen som vann gjorde visst ett halvdant försök att få till ett datum, dom lyckades inte med det och då behöll han pengarna istället. 100 kakor var det väl. Det var Ken som utmanade vem som hellst, i typ en artikel i Aftionbladet eller Pokermagazine. Sen var det Jack Hansen som fixade ihop en turnering där vinnaren tog allt vilket räckte till insatsen mot Ken. Ett roligt upplägg som tyvärr föll på målinjen vad jag vet. Vet dock inte vems fel det var. Fins en tråd om detta här men jag har inte tid att leta reda på den så jag skriver istället ett så långt inlägg som jag bara kan och det tar visst längre tid vilket får mig att inse att jag måste bli mer effektiv och arbeta mer med det tidsoptimeringsprogram vi har här på firman även om det nu var tänkt att användas mer inom jobbet och inte på ett pokerforum.... Näste kurs blir svänska då vi skall lära oss att använda punkter och så.

Postad
Om han betalar 25000 kr själv så spelar det väl ingen roll? Dom andra spelarna har ju bara satsat 100kr

Han har ju fortfarande en betydande fördel av att vara utvilad.

Den andra finalisten har ju setat och spelat i ett antal timmar innan.( med stor press.)

Postad
Om han betalar 25000 kr själv så spelar det väl ingen roll? Dom andra spelarna har ju bara satsat 100kr

Han har ju fortfarande en betydande fördel av att vara utvilad.

Den andra finalisten har ju setat och spelat i ett antal timmar innan.( med stor press.)

Jo, det är ju exakt 24 timmar mellan delfinalen och finalen mot Ken. Det räcker ju inte på långa vägar. Vad jag har hört så vilar Ken upp sig i sin säng i 48 timmar. Svårt att slå honom med de förutsättningarna.

Postad

Värdet för Ken är ju att han får möta någon i en 25.000:- duell som normalt inte spelar på den nivån (troligen).

Om vi ponerar att genomsnittsbesökaren på detta forum lirar NL 200 så kanske samma spelare mer än gärna skulle satsa 5000:- på en Heads up mot någon som normalt lirar micronivåer.

Värdet är helt enkelt sjukt bra.

Kanske dåligt exempel men ni fattar.

Postad

Är det omoraliskt att köpa in sig i en tävling där de flesta har kvalat in via satellit också?

Alla som väljer att vara med vet ju att de får möta Ken om de vinner. Vari ligger det omoraliska? Att ställa upp i en tävling där man vet att man har en edge?

Postad
Är det omoraliskt att köpa in sig i en tävling där de flesta har kvalat in via satellit också?

Alla som väljer att vara med vet ju att de får möta Ken om de vinner. Vari ligger det omoraliska? Att ställa upp i en tävling där man vet att man har en edge?

Det är väl smått omoraliskt om inköpet i satteliterna är riktigt små i förhållande samt att man själv är den som annordnar samt att bara man själv får köpa in direkt till main.

Postad
Det är väl smått omoraliskt om inköpet i satteliterna är riktigt små i förhållande samt att man själv är den som annordnar samt att bara man själv får köpa in direkt till main.

Ja, jag tror ju inte direkt att han skulle vara fullt så sugen på att sätta sig på ett par $4k-HU:ar mot vem som helst online.

Så jag håller med om att det a) är dåligt värde och b) ett sätt för Ken att få in extrapengar. Tycker det är jäkligt märkligt att Svenska Spel raggar fisk åt Fuskkenta, det är ju inte deras jobb någonstans.

Postad
Tycker det är jäkligt märkligt att Svenska Spel raggar fisk åt Fuskkenta, det är ju inte deras jobb någonstans.

Inte alls märkligt. Nån snögubbe på marknadsavdelningen ser ju enbart pr-värdet, vilket för Svenska spel torde vara stort eftersom de är väldigt begränsade i vilka jippon och paybacks de får anordna kring pokersajten. Att det är en schysst deal för Ken ser de väl i så fall som en bonuslön, om de ens bryr sig.

Postad

Ja, jag tror ju inte direkt att han skulle vara fullt så sugen på att sätta sig på ett par $4k-HU:ar mot vem som helst online.

Så jag håller med om att det a) är dåligt värde och b) ett sätt för Ken att få in extrapengar. Tycker det är jäkligt märkligt att Svenska Spel raggar fisk åt Fuskkenta, det är ju inte deras jobb någonstans.

Som sagt riktigt dåligt värde, men om man väljer att spela är det väl för utmaningen (+riskerar lite pengar). Rätt sjukt upplägg att man ska riskera alla sina vinstpengar mot en så duktig spelare. HU:n borde gränsa mer till "frirulle karaktär", dvs man ska inte behöva riskera alla sina vinstpengar i den. Det är ju ganska troligt att den som vinner av de 256 aldrig vunnit så mycket pengar som 25k på poker tidigare och sedan ska dessa riskeras i en HU mot en spelare som är många klasser bättre.

Postad
Som sagt riktigt dåligt värde, men om man väljer att spela är det väl för utmaningen (+riskerar lite pengar). Rätt sjukt upplägg att man ska riskera alla sina vinstpengar mot en så duktig spelare. HU:n borde gränsa mer till "frirulle karaktär", dvs man ska inte behöva riskera alla sina vinstpengar i den. Det är ju ganska troligt att den som vinner av de 256 aldrig vunnit så mycket pengar som 25k på poker tidigare och sedan ska dessa riskeras i en HU mot en spelare som är många klasser bättre.

Håller med. Ett vettigt upplägg, enligt min mening, hade varit 10k samt HU mot KL med chans på ytterligara 10k till vinnaren. Resterande 10k blir priser för platserna 2-8.

Postad
Inte alls märkligt. Nån snögubbe på marknadsavdelningen ser ju enbart pr-värdet,

Nä, det är ju inte så konstigt. Men det hade ju kunnat läggas upp så väldigt mycket bättre utan att ge Ken så löjligt mycket EV i en HU sng. En timmes coachning, Kens vinst går till välgörande ändamål, whatever.

Det sticker helt enkelt i ögonen på mig att den mannen ska gynnas av någon del av pokersverige. Att få privata feedersatelliter skulle inte många spelare tacka nej till. Jag skulle jättegärna spela sådana för 25kkr om det var så lågt tak på satelliterna och då suger jag ändå på NLHU. Det blir ju som Kens privata fiskfilter för dyra HU-sng:s.

Postad
Inte alls märkligt. Nån snögubbe på marknadsavdelningen ser ju enbart pr-värdet,

Nä, det är ju inte så konstigt. Men det hade ju kunnat läggas upp så väldigt mycket bättre utan att ge Ken så löjligt mycket EV i en HU sng. En timmes coachning, Kens vinst går till välgörande ändamål, whatever.

Det sticker helt enkelt i ögonen på mig att den mannen ska gynnas av någon del av pokersverige. Att få privata feedersatelliter skulle inte många spelare tacka nej till. Jag skulle jättegärna spela sådana för 25kkr om det var så lågt tak på satelliterna och då suger jag ändå på NLHU. Det blir ju som Kens privata fiskfilter för dyra HU-sng:s.

Jag håller med Hjort. Jag hade nog inte tyckt lika illa om det innan Ken-gate, men helt klart hade jag ändå retat mig på det då med. Nu retar jag mig mycket mera på det.