morberg Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Jag har precis börjat spela på Paradise för att hämta hem lite bonus. Jag har inte sett så mycket av spelet, men det verkar vara ungefär som på Prima, dvs en del spelare som spelar ganska löst samtidigt som det finns ganska många weak/tighta som lägger sig för ett bet. Jag är inte stolt över mitt spel i den här handen, så ös på med kritik! Paradise Poker 0.50/1 Hold'em (8 handed) converter Preflop: Hero is SB with J:diamond:, Q:heart:. CO posts a blind of $0.50. UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 folds, CO (poster) checks, Button calls, Hero completes, BB checks. Med tre synare och BB efter känns det som om det är en vettig hand att titta på en flopp med. Eller? Flop: (5 SB) T:heart:, T:diamond:, K:diamond: (5 players) Hero bets, BB folds, UTG+1 calls, CO calls, Button folds. Jag floppar öppet stegdrag för åtta outs som kanske ska tas ner till 6 med tanke på färgen som ligger ute. Parad bräda är lite otäckt, men jag är ändå beredd att syna ett bet för att se på nästa kort. Eftersom jag talar först väljer jag att betta ut i stället. Blir jag höjd tänker jag syna och inte återhöja. Turn: (4 BB) 4:diamond: (3 players) Hero checks, UTG+1 bets, CO calls, Hero calls. Där kanske färgen kom för någon? Samtidigt kan (säger kan) även jag ha outs till färgen med min J även om stegen inte är någonting värd i så fall. Hur ska jag räkna outs här? Jag synar eftersom jag talar sist och vet att jag inte behöver betala mer än ett BB. Skulle färgen inte ha gått in för fi har jag oddsen på min sida. River: (7 BB) 9:club: (3 players) Hero checks, UTG+1 checks, CO bets, Hero calls, UTG+1 folds. Där kom min stege in. Jag är orolig för färgen och passar. När jag skriver ner detta (och inte när jag spelade) ser jag att UTG+1 som jag trodde hade färgen väljer att passa, medan CO däremot bettar ut. Jag synar. Final Pot: 9 BB Vilka lärdomar ska jag dra av detta? Hur ska öppna stegdrag spelas när färgdraget och senare även färgen ligger ute? Results in white below: CO has Tc Jh (three of a kind, tens). Hero has Jd Qh (straight, king high). Outcome: Hero wins 9 BB. * RP - QoS * * Mer RP eftersom det inte blev riktigt rätt - morberg * Citera
hnat Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Eh, han som satt med trissen, varför höjde han inte på floppen? Kändes som en ganska farlig flopp, med färgdrag och möjlig stegdito. Jag kanske tänker helt fel här men de händer han vill ha syn av och som synar det första betet (en till kung, och för den delen dragen som han vill göra det dyrt för) synar väl troligtvis en höjning? Spelar iofs FL varken ofta eller bra. Sen angående ditt spel så hade jag nog bettat på river för att se vart du står mot en eventuell färg, för att sedan calla en eventuell raise. Eller raisat hans raise, och kanske då mot en eventuell re-raise funderat på fold. Sen så känns det som att du är lite för rädd för färgen och att du i längden tjänar på att försöka få ut värde på river, men nån mer kunnig får reda ut det här bättre! Citera
morberg Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Eh, han som satt med trissen, varför höjde han inte på floppen? Kändes som en ganska farlig flopp, med färgdrag och möjlig stegdito. Nej, det spelet begriper jag inte alls. Men vad han satt på hade jag ingen aning om när jag spelade handen. Citera
hnat Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Eh, han som satt med trissen, varför höjde han inte på floppen? Kändes som en ganska farlig flopp, med färgdrag och möjlig stegdito. Nej, det spelet begriper jag inte alls. Men vad han satt på hade jag ingen aning om när jag spelade handen. Nej det fattar jag väl. Men man kan väl iaf säga att han maskerade handen väl om det var det han ville... Citera
Recommended Posts