Gå till innehåll

En helt vanlig dag för en student i Halmstad


Dooken

Recommended Posts

Måndag

Efter att ha varit på besök i hemstad anländer jag till halmstad för att återigen ta upp mina studier. Blev inte mycket pluggande nu när jag var hemma med tanke på att det var utgång samt att polarna drog ihop ett pokerspel. Detta ledde till att jag blev lite sugen på nätpoker och tillbringade ungefär 30 av de 45 timmar jag var hemma framför datorn. MEN nu hade jag i vilket fall som helst bestämt mig för att sätta igång och plugga, vi har ju trots allt tenta om en vecka! Kommer i säng runt klockan 04:55 och har satt alarmet på 07:00 så att jag ska hinna med en dusch samt en stadig frukost innan jag sticker iväg till plugget och föreläsningen i statistik.

 

Tisdag:

 

07:00

Klockan ringer och jag slänger mig på mobilen och ger den ett kraftfullt men vänligt tryck på snooze-knappen.

 

07:55

Hör att rumskamraterna börjar knata utanför dörren och börjar inse att det är dags att kliva upp om man ska hinna till föreläsningen 08:15.

 

08:00

Hoppar in i duschen och förstår redan nu att jag kommer missa första passet så därför tar jag mig en lång 20-minuters dusch eftersom jag känner mig förtjänt av det pga. av de få timmar jag fick sova.

 

08:30

Rakar mig och klipper tånaglarna samt smörjer in mig med diverse kroppsalvor som tydligen ska vara nyttiga för kroppen. HÄRLIGT snart är jag på väg.

 

08:55

Har ännu inte hunnit få i mig någon frukost och eftersom alla skolsystrar och kuratorer på diverse skolar bestämt hävdar att detta är dagens viktigaste mål tänker jag för allt i världen inte missa den.

 

09:00

Avnjuter min frukost framför laptopen där jag ser att de nerladdningar av High Stakes Poker som jag satte på innan jag gick och la mig har blivit färdiga. PERFEKT underhållning till frukost så att man blir på bra humör innan föreläsningen. Det brukar ju oftast underlätta om man är på ett bra humör för att trycka in all den information som man blir delgiven av.

 

09:30

Inser att andra passet redan har börjat undertiden jag tittade på första avsnittet. Det är även långt till skolan så det skulle ju verka dumt att kliva in i föreläsningssalen 09:50 när rasten bara är 10 minuter bort. Bestämmer mig för att sätta på avsnitt nummer två så att det är klart lagom till klockan 10:00 så att jag hinner till skolan i tid.

 

10:05

Blev så sugen av att titta på all poker att jag gjorde en insättning på 500 kr på svenska spel. Hittar ett riktigt fiskbord där jag kan raka hem pott efter pott!!

 

10:45

Avsnitt 3 av high stakes poker är precis avslutat och jag har vunnit 900 kr.

 

10:55

Rumkamraten ringer och frågar vart i hela friden jag tog vägen och jag kör en skön bortförklaring om att jag fastnade i duschen samt att det inte fanns någon frukost hemma så jag var tvungen att fixa det. Han säger i alla fall att det bara är ett pass kvar så det är nog ingen idé att jag kommer dit. Härligt precis vad jag behövde höra.

 

11:20

Kikar in på http://www.pokerchiptricks.com efter att ha sett Gus Hansen gör en s.k. ”twirl” och detta måste man så klart lära sig innan man kan börja plugga på tentorna.

 

12:00

Rumskamraterna kommer hem och gör lunch. Fan börjar också bli hungrig men först måste jag bara skinna den stackars ola123 på svenska spels poker som är religiöst dålig. ”Twirlen” börjar för övrigt sitta ganska så bra vid det här laget.

 

13:30

Efter en dålig bluff mot den största stacken på bordet blev jag all in och förlorade alla pengar jag hade vunnit. Nu kan det äntligen bli lite lunch!

 

14:15

Packar väskan med skolgrejor för att bege mig ner till stadsbiblioteket för att plugga inför tentan i vetenskaplig metod. När väskan är packad och jag är på väg att sätta på mig jackan inser jag hur horribelt tråkigt det är att plugga jämfört med att träna på ”twirlen”. Släpper väskan, hänger tillbaks jackan och går och hämtar min laptop så att jag kan se på Trailer Park Boys medan jag tränar mer på chiptricket!

 

15:20

Får ett sms från klasskompisen som undrar om jag pluggar. Mitt svar blir ”Sitter och sliter med världens bästa metodanteckningar! Fan va tråkigt det är”. Nu har man till och med fått så dåligt samvete för att man inte pluggar att man ljuger för att framstå som en någorlunda vettig människa. Vilket jag givetvis inte är!

 

15:30

Ringer till min pokerkompis hemifrån och frågar om han ska ställa upp i student-SM i poker som spelas ikväll. Han säger nej och jag ger fullständigt fan i detta.

 

15:32

Inser att jag inte har kollat mejlen och erinrar mig även att jag borde ha fått 10$ gratis av ultimate bet för att jag var med i någon slags undersökning. Givetvis har jag inte fått dessa pengar än trots att det var över 48 timmar sedan jag fyllde i den där fördömda undersökningen som tog åtminstone 4 minuter efter att ha kryssat i lite på måfå. Hit med pengarna jävla utsugare.

 

15:35

Kollar in pokeroffice för att analysera hur jävla kass jag egentligen är på poker och förundras över att jag lyckades tilta bort 600$ igår på ungefär 25 minuter. Bara att hoppas att jag har en rakeback som överstiger 3000$ så att man har något att spela för nästa månad!

 

JA detta är vad som har hänt hittills idag.. Nu har jag inte tid och skriva mer för jag borde egentligen sticka iväg och plugga men insåg att jag fortfarande har kvar massa High Stakes Poker avsnitt att plöja igenom. Kan nog inte fokusera mig på pluggandet om jag har massa unfinished business som dessa![/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte postade i fel forum? Kanske skulle ligga under spelberoende-forumet ;)

 

Jo den borde säkert ligga där under också, men eftersom jag en gång la in en annan sak där som kanske inte var så jätteseriös även om det hade med spelberoende att göra så kände jag att detta var rätt forum...

 

Nu har jag iaf slaskat tilbaks de 500 kr jag förlorade innan.. 5/10 FL på svenska spel är ju verkligen en guldgruva!

 

Om ni hittar spelaren NASTEFS så skicka in hela rullen och låt den byggas på i sin egen takt! (Om du läser här borde du ha stryk för din Q2 som du drog ut mig med!

 

Snart är det frirulledags och poker-sm för studenter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15:32

Inser att jag inte har kollat mejlen och erinrar mig även att jag borde ha fått 10$ gratis av ultimate bet för att jag var med i någon slags undersökning. Givetvis har jag inte fått dessa pengar än trots att det var över 48 timmar sedan jag fyllde i den där fördömda undersökningen som tog åtminstone 4 minuter efter att ha kryssat i lite på måfå. Hit med pengarna jävla utsugare.

$10 in Bonus Dollars var det väl?

Men det är lätt att missa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går högskolan alltså? Vad pluggar du för nåt?

 

Själv går jag Sannarpsgymnasiet 8-)

Zyr skrev:

det är värt att "plugga" enbart för att få uppleva hur skönt det är att skita i det

 

1. Marknadsföringsprogrammet

 

2. Instämmer helt.. Bästa som finns att skita i allt!

 

 

Åkte ur student-sm för en dryg halvtimme sen.. Surt som fan.. Ligger 2a och plockar upp AQ off på utg. Raisar upp 3X BB men blir återhöjd av en tight jävel och foldar den. Handen efter plockar jag upp 1010 och en mupp till höger om mig går all in och jag känner på mig att Det är ett hyffsat A men att jag åtminstone är i ledningen. AQ visar han upp och träffar Q på floppen utan att jag förbättrar mig på turn/river.

 

Halverar mig och ligger på 5e plats av de 7 kvarvarande. har 3.7 k medan snittet är 5.5k.

 

Plockar ett varv senare upp 1010 igen och limpar denna gången eftersom jag var lite stött av att ha blivit halverad. 3 syner inkl sb/bb floppen kommer 936 regnbåge. Perfekt flopp för en 1010. Sb bettar ut en svag bet och BB återhöjer. Känner på mig att Sb är tom/halvtom och att BB sitter på en skaplig 9 A9,K9,Q9.

 

Tar en syn på 1500. och blir all in när turn visar 6 och BB visar 36 för att komplettera sin hand med ytterligare en 6 på rivern vilket ger honom 4-tal. Ska man åka ut så ska man göra det mot bra händer.

 

Jävligt surt att åka så sent i turneringen då jag började jävligt bra och låg som stabil 2a på finalbordet. 1an och 2an går till final som är på hemlig ort utomlands!

 

FITTA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick fan lite dåligt samvete när jag läste det här, var nog jag som tog dina 500.. Skön artikel iaf och hoppas du har bättre klonk i framtiden! Jag skulle ha svårt att släppa AK där med :)

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Hand #128639709 v

id bordet: Trinity 2

Startad: Wed Oct 18 14:54:19 2006

 

Walkin sitter på plats 1 med 178.85

khxt sitter på plats 2 med 2143.87

gularn sitter på plats 3 med 593.10

Dr_Lenard sitter på plats 4 med 226.20

Dooken sitter på plats 5 med 454.75

 

Walkin satsar s mörken 5.00

Dooken satsar l mörken 2.50

 

Dooken: --, --

Walkin: --, --

khxt: --, --

gularn: 4d, 4c

Dr_Lenard: --, --

 

Pre-flop:

 

khxt: Syna 5.00

gularn: Syna 5.00

Dr_Lenard: Lägger mig

Dooken: Syna 5.00

Walkin: Passa

 

Flop (Board: 4h, As, 7s):

 

Dooken: Passa

Walkin: Passa

khxt: Passa

gularn: Satsa 15.00

Dooken: Syna 15.00

Walkin: Lägger mig

khxt: Lägger mig

 

Turn (Board: 4h, As, 7s, 3h):

 

Dooken: Passa

gularn: Satsa 40.00

Dooken: Höj 100.00

gularn: Syna 100.00

 

River (Board: 4h, As, 7s, 3h, Ad):

 

Dooken: Satsa 175.00

gularn: Höj 380.00

Dooken: All in

 

Showdown:

 

gularn visar: 4d, 4c (kåk)

Dooken visar: Kc, Ah (triss i ess)

 

Huvudpott:

gularn vinner potten på 909.50 med kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14:15

Packar väskan med skolgrejor för att bege mig ner till stadsbiblioteket för att plugga inför tentan i vetenskaplig metod. När väskan är packad och jag är på väg att sätta på mig jackan inser jag hur horribelt tråkigt det är att plugga jämfört med att träna på ”twirlen”. Släpper väskan, hänger tillbaks jackan och går och hämtar min laptop så att jag kan se på Trailer Park Boys medan jag tränar mer på chiptricket!

GULD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gularn:

 

Det stod ju skrivet i stjärnorna att du hade antingen 44, 77, A4, A7, när du tryckte mot mig på rivern.. Tyckte det kändes så ologiskt att du bettade ut ett pocket ur sista position. Kommer dock inte ihåg om det var ett färgdrag på floppen. Bra spelat var det iaf och det där jävla A på rivern sabbar ju djävulusiskt mycket. Men, det var faktiskt riktigt dåligt spelat och jag vet att det är där jag måste bättra på mitt NL spel. Förlorar ruskigt många potter med Ak när floppen kommer A36 regnbåge och jag ser det som en drömflopp.

 

Lirade iaf lite Fixed Limit 5/10kr igår vilket var ganska så glädjande.. efter att ha torskat de där 500kr mot dig gjorde jag som sagt en ny insättning som jag nu fått upp till 2000kr. Måste nog gå in och möta dig igen tror jag bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...