glimme_88 Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tjena! Jag och en klasskamrat har som projektarbete att bygga en pokerturnering och vill gärna ha era tips för ni som har erfarenheter. Det är en turnering för ca 100pers i Skellefteå inköp på 400kr + 40 till hyran Lokalen är en skol-matsal Blindshöjningar? Vilka får pris? hur mkt i %? Vilka tillstånd måste man ha? * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
gdaily Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Intressant att skolan uppmuntrar till lagbrott. Det finns en hygglig artikel om det på poker.se (arrangera homegame för ett år dsedan) samt i FAQ:en här på forumet. Citera
Jennez Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag blev kontaktad av ett par gymnasiekids i våras som skulle göra ett exakt likadant skolarbete, dock utan inköp (eftersom det är jätteolagligt). Föräldrastorm trots att det är gratis är ju intressant. Citera
Stahl Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Föräldra storm trots att det är gratis är ju intressant. Något som också är intressant är särskrivning. För övrigt, ni kommer antagligen att få så mycket skit av övrigas föräldrar att det blir tråkigt att vara människa. Men vill ni leva lite on the edge så.. Citera
Jennez Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Föräldra storm trots att det är gratis är ju intressant. Något som också är intressant är särskrivning. Sorry, my bad, sär. Citera
danielfroberg Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Varför inte sätta buy-in till 1000+50, och anordna turneringen precis efter studiebidrag? Allvarligt, detta måste vara den sämsta idén jag hört. Sånt här slutar aldrig väl, tro mig! Citera
poker_oscar Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Varför väljer man göra ett projektarbete inom ett område man inte kan någonting om? Att det dessutom är olagligt gör inte saken bättre. Måste ni nödvändigtvis göra någonting som rör poker så skriv en uppsats vettja. Beroende på vad för program ni går så kan ni ta upp matematiken, historian, lagar rörande poker (aktuellt som bara den ju) eller spelmissbruk. Jag gjorde misstaget förra året att ALLT skolarbete (där man själv fick välja ämne) kretsade runt poker. I samhällskunskap skrev jag om det svenska spelmonopolet, i marknadsföring analyserade jag Unibet, i svenskan skrev jag en uppsats om spelmissbruk osv. Det finns så många intressanta ämnen utanför pokervärlden. Låt inte pokern ta över även studierna. Lägg ner idén! Kom på något bättre. Annars är http://www.homepokertourney.com/ en bra sajt. Citera
AAisking Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag tycker ni ska låta turneringen med 400+40 i inköp stanna i era huvuden. * Det är 100% olagligt och ni kan räkna med att åka dit om ni arrangerar en pokerturnering i skolmatsalen. * Spela poker men gör det om rimliga insatser och i rimlig omfattning, det tycker jag inte ni lyckas med här. * Ni räknar med ett litet plus på inköpen och iden kan verka lockande men ta de råd ni får, lägg ner det där med turnering, skriv en uppsats, spela poker som hobby. Citera
Sasquat Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jahapp, vart ligger det här nånstans då? Sthlm? Jag joinar gärna, lite olaglighet är kul, speciellt nä det handlar om poker............kör hårt......... Citera
gdaily Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jahapp, vart ligger det här nånstans då? Sthlm? Jag joinar gärna, lite olaglighet är kul, speciellt nä det handlar om poker............kör hårt......... Slutade du läsa efter två rader? Citera
Recommended Posts