Gå till innehåll

Bygga rulle, disciplin, nystart?


hampulito

Recommended Posts

Tänkte börja spela seriöst och se hur långt man kan komma. Har tidigare förlorat allt ett antal gånger, pga uselt moneymanagment. Även om jag har gjort utag på några tusen dollar ett antal gånger, Så vet jag att mitt sätt att hantera rullen är helt ohållbart, och bara kan leda till tillfälliga vinster.

Nu har jag satt upp några regler som ska följas till punkt och pricka så att jag kan få svar på om jag kan vara en vinnande spelare i längden.

Vill gärna ha råd och synpunkter på följande plan.

 

Tänkte börja med att sätta in 140 euro på bambapoker vilket ger 140 i deposit bonus (där dom även har rakeback)

 

börjar på 0.05/0.10 kliver upp till 0.1/0.2 vid 400 euro alltså 20 inköp sedan tänkte jag öka kravet med 5 inköpa för varje nivå.

förlorar jag två inköp får jag inte spela mer den dagen på den sidan, ska jag tilta får jag göra det någon annanstans med andra pengar. förlorar jag 25% av rullen måste jag gå ner i nivå.

Blir jag sugen på lite högre nivår eller turneringar får jag spela på någon annan sida.

Tänkte sätta upp ett a3 ark på väggen bredvid datorn med reglerna så jag inte bryter dom trots att suget efter action trycker på.

 

kom gärna med kritik råd eller tips för att förbättra planen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...