SpeedBooster Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Resultat: +$500 Blev turrar för hela slanten ikväll med start kl 20.00. Torskade precis heads up i en av dom efter att ha hållit på i 2 h. Bittert. Hade ett bra övertag när vi gick in i heads upen men det ville sig inte den här gången tyvärr. Fick iaf $600 för den bedriften (buy in (100+9). Det var en lite annorlunda turre med 30 minuters blindnivåer. Segt som fan. Hade nå stort pågång i B2Bs €7000 Guaranteed också men det sket sig. Vi var drygt 50 kvar och jag hade precis dubblat upp mig. Plockar upp AA och raisar 3BB. Chip leadern synar och floppen är Q hög. Jag ställer in över honom och han blixtsynar med QK. Q @ river gonatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2006 Resultat: +$110 Lirade 1h 15 min nu på Everest. Lirade 3 0,5/1 bord och två $20+2 SNGs. Blev 4:a i den första efter att ha gjort en tveksam syn mot en calling station med QQ trots A på bord... Den andra tog jag hem efter en hel del flyt i heads upen. Så blev väl $40+ på SNG och $70 på cash. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andpet Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Skön plusstrend nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2006 aa skönt med några lyckade SNGs när cashgame gått så dåligt i veckan Resultat: +$50 Gav mig på €7000 Guaranteed på B2B igen. Gick inge vidare den här gången. Borde tryckt in med JJ ibörjan av turren men gjorde inte det. Blev lite för passiv o var tvungen att chansspela för att klara blindsen sen. Blev 4 stycken SNGs också. 3 stycken $20+2. Resulterade i två vinster och en femteplats. Lirade en $33+5 också. Sket sig där och åkte ut som 4a. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2006 Sammanställning v5: Resultat: +$830 Speltid: 26 h 25 min Timlön: $31,42 Riktigt tung vecka. Gick helt värdelöst med cashgame hela veckan. Kring +-0 på det skulle jag tro. Räddade veckan med några SNGs nu i helgen. Annars har det blivit ovanligt många speltimmar och en inte alltför vass timlön. Men så är det ibland. Blir nya tag nästa vecka. Måste hitta tillbaks till grundspelet på 0,5/1. Alldeles för många tveksamma beslut och dåliga bluffar den här veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Resultat: -$21 Lirade 50 min 0,5/1 nu på Everest. Bättre skärpa nu än förra veckan. Plockade dock inte upp några vidare kort så var inte inblandad i speciellt mkt. Hand 1: Vet sen tidigare att fi är hyffsat kompetent. Alltid tungt att lägga monster men kändes givet i det här fallet. countcologne sitter vid 0 med $47,93. jattema sitter vid 1 med $111,40. permar sitter vid 2 med $152,40. SpeedBooster sitter vid 3 med $104,78. GVL sitter vid 4 med $25,80. HachikoSan sitter vid 5 med $100. Dealern sitter vid 3. GVL lägger en blind på $,50. HachikoSan lägger en blind på $1. (SpeedBooster ges Kk Kh.) Före floppen: countcologne foldar. jattema foldar. permar höjer med $2,50. SpeedBooster höjer med $6,50. GVL synar med $9,50. HachikoSan foldar. permar höjer med $14. SpeedBooster foldar. GVL synar med $14. Floppen kommer upp 7r 4r 8s. GVL går all-in med $1,80. permar synar med $1,80. Kortvisning: GVL visar 8r 8h. Triss i åttor - 8s 8r 8h 7r 4r permar visar Ah As. Par i ess - Ah As 8s 7r 4r Turnkortet kommer upp 9s. Riverkortet kommer upp 9k. GVL: Kåk, åttor över nior - 8s 8r 8h 9s 9k permar: Två par, ess och nior - Ah As 9s 9k 8s Hand 2: Plockar upp QQ i den här handen mot en annan kompetent svensk på Everest. Försöker verka svagare än vad jag egentligen är på turn och checksynar bara med tanken att göra ett bluffliknande bett på rivern. Dohh! K på rivern. Har honom på antingen KJ eller QJ så kan inte göra annat än att checksyna rivern istället. hubert_mat sitter vid 0 med $146,40. nicolas30 sitter vid 1 med $58,95. MarcusAS sitter vid 2 med $71,04. NALLEPUH6 sitter vid 3 med $104,16. Greylilas sitter vid 4 med $100. SpeedBooster sitter vid 5 med $100,38. Dealern sitter vid 3. Greylilas lägger en blind på $,50. SpeedBooster lägger en blind på $1. (SpeedBooster ges Qr Qs.) Före floppen: hubert_mat foldar. nicolas30 foldar. MarcusAS foldar. NALLEPUH6 höjer med $1. Greylilas foldar. SpeedBooster höjer med $4,50. NALLEPUH6 synar med $4,50. Floppen kommer upp 4r Js 2k. SpeedBooster satsar $9. NALLEPUH6 synar med $9. Turnkortet kommer upp 4s. SpeedBooster checkar NALLEPUH6 satsar $10. SpeedBooster synar med $10. Riverkortet kommer upp Kk. SpeedBooster checkar NALLEPUH6 satsar $9. SpeedBooster synar med $9. Kortvisning: NALLEPUH6 visar Ks Jr. Två par, kungar och knektar - Kk Ks Js Jr 4r SpeedBooster döljer korten NALLEPUH6 vinner potten på ($66,72). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Resultat: -$68 Blev en dryg timme lir till nu. Lirade båda cash och SNG. Inget flyt alls. Varje cont.bett blir synat då jag missat och när jag väl träffar lägger sig alla, suck. Hyffsat störande. Blev totalt 5 SNGs idag. 2 st $50+5 och 4 $20+2. Endast 1 vinst och det var också den enda topp 2 placeringen suck. Var dock en $50 så skönt det iaf. Jaja ny dag imorrn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Resultat: +$28 Går så tragiskt dåligt just nu. Får fan ingen utdelning alls när jag prickar. Känner mig inte så spelsugen heller. Kanske tur man måste börja tentaplugga snart igen lol. Blev iaf 1h 30 min spel ikväll. Lite blandat både på Everest och Play Gate. Kanske inte spelar min bästa poker just nu heller när jag tänker efter. Ska försöka kommer ur svackan innan helgen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Keep it going... Vänder nog snart... Spelar själv på Everest, dock bara NL50 än så länge, men vi kanske syns på NL100 om nån månad (om du är kvar då) om allt går som planerat, bara inte Everest börjar snåla med bonusarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2006 Resultat: +$178 Blev enbart SNGs och en MTT idag. Totalt 5 SNGs. 4 st €50+5 och en $20+2. Lyckades inte vinna en enda. Blev 2a 3ggr. Spelade inte speciellt bra heads up och plockade heller inte upp några händer. Sedan lirade jag B2Bs €7000 Guaranteed. Slutade på en 11:e plats. Hade en hel del flax då vi var ca 40 kvar och var chip leader med ca 20 kvar. Tyvärr torskade jag sedan nån coin flip och avslutade med att springa in i KK då jag försökte sno nå blinds, suck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2006 Keep it going... Vänder nog snart...Spelar själv på Everest, dock bara NL50 än så länge, men vi kanske syns på NL100 om nån månad (om du är kvar då) om allt går som planerat, bara inte Everest börjar snåla med bonusarna. Hoppas det. Ah ok Börjar snåla? Var evigheter sen jag fick någon bonus av dom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2006 Resultat: -$27 Spelar verkligen inte bra just nu. Började med två st $50+5 SNG idag. Blev trea i båda efter värdelöst spel då vi var tre kvar i båda. Sedan gav jag mig på två turrar, 7k guaranteed på b2b och 35k på prima. sket sig i båda. Mest missnöjd är jag med min insats i primaturren då jag spelade AJ under all kritik. Sedan blev det lite 0,5/1 på Prima. Plussade ca 140 på det tack vare en fin nötstegeklonk på rivern. Hade iof fina pottodds på rivern (5:1) men var väldigt fiskigt spel av mig ändå. Vetifan vad det är. Känner mig iof inte speciellt spelsugen. Kan nog vara det som påverkar mitt spel negativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
r3mix Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Vad tycker du om Everest Poker? funderar på om man ska börja lira lite där .. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2006 Vad tycker du om Everest Poker? funderar på om man ska börja lira lite där .. Tycker Everest är en grymt skön site. Många riktigt kassa spelare. Sedan trivs jag riktigt bra med klienten också. Däremot erbjuder de inte speciellt mycket bonusar till lojala kunder Inte heller några bananer finns officiellt att få. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
r3mix Postad 24 November , 2006 Rapport Share Postad 24 November , 2006 Vad tycker du om Everest Poker? funderar på om man ska börja lira lite där .. Tycker Everest är en grymt skön site. Många riktigt kassa spelare. Sedan trivs jag riktigt bra med klienten också. Däremot erbjuder de inte speciellt mycket bonusar till lojala kunder Inte heller några bananer finns officiellt att få. Tack för svaren, förresten vart har du filmen, ser den inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Vad tycker du om Everest Poker? funderar på om man ska börja lira lite där .. Tycker Everest är en grymt skön site. Många riktigt kassa spelare. Sedan trivs jag riktigt bra med klienten också. Däremot erbjuder de inte speciellt mycket bonusar till lojala kunder Inte heller några bananer finns officiellt att få. Tack för svaren, förresten vart har du filmen, ser den inte? Film 1 här http://s1.quicksharing.com/v/4263565/SpeedBooster_lirar_NL200_30_okt_2006.wmv.html Film 2 här http://s23.quicksharing.com/v/7125081/film2_8nov.wmv.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Resultat: -$60 Testade att lira på Boss Medias nätverk tidigare idag. Mötte ett par riktigt passiva lirare. Fast vad hjälper det när man spelar ett par händer så dåligt att man fan nästan är största fisken själv. Gjorde några tvivelaktiga synar men det som sabbar mest är att jag då och då gör såna fullständigt värdelösa bluffar. Har inte haft några större problem med disciplinen tidigare men den här veckan och bitvis förra har inte varit riktigt hundra. Lirade två stycken $50+5 SNGs också idag. I den första plockar jag upp AQs när vi är fyra kvar och synar en killes höjning pre flopp. En annan synar också. Prickar A med en inte alltför skrämmande bräda. Raisarn checkar till mig. Eftersom potten har blivit så pass stor och jag inte har sådär överdrivet mkt marker kvar väljer jag att ställa in. Fi nr 1 synar med QK (hålstegdrag) och pre flop raisarn synar med KK. K @ turn o sen var man ute. I den andra plockar jag upp AA när vi är tre kvar. Har minst marker just då och hamnar all in före floppen mot K4. Fi prickar stegen med 4:an, jippie. Men skam den som ger sig! Efter att ha fått tillbaks pokersuget då jag var och såg nya bondfilmen var jag tvungen att styra upp ett par bord när jag kom hem 4-5 tablade på Prima en dryg halvtimma innan jag la ner för dagen. Blev drygt 200+ efter en del fina träffar. Nya tag imorrn blir det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Resultat: +$235 Lirade 1h 20 min 0,5/1 på Prima nu. Äntligen använde jag skallen när jag lirade. Var fan länge sen Lirade riktigt tight ABC poker och tog hem ett par fina potter. Blir en liten paus nu innan jag fortsätter grindandet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Hur kan du orka spela på prima efter att du lirat på everest? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Hur kan du orka spela på prima efter att du lirat på everest? hehe borden är inte helt kassa på prima ändå fina bananer också... ska testa o lira där ett tag nu och sen får jag utvärdera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Hur kan du orka spela på prima efter att du lirat på everest? hehe borden är inte helt kassa på prima ändå fina bananer också... ska testa o lira där ett tag nu och sen får jag utvärdera Går rykten om 30% cap på bananer på hela nätverket efter nyår.. Så blir inte så fina bananer längre då, spec inte för en tight lirare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Resultat: +$255 Blev ca 2h 0,5/1 grind på Prima nu. Fortsatte i samma stil som tidigare idag. Tight ABC poker is the shit just nu Lirade två $30+3 SNGs också. En vinst och en tredjeplats. Håller på lira $10k Guaranteed på iPoker just nu. Ligger hyffsat till med 117 stycken kvar. Återkommer med resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 TILT! Åkte ut precis innan pengarna på ett lite onödigt sätt kanske... har ca 22 k i marker. Jag sitter på SB och alla har foldat fram till mig då jag plockat upp AJ. Blindsen är 1000/2000 och jag väljer att raisa till 7k. BB som har ungefär lika mkt som mig ställer in! Hm... Då han gjort samma spel mot mig tidigare under turneringen då jag försökt sno hans BB har jag muckat handen och gått vidare. Men va fan. Kan ju inte vika ner mig varje gång tänkte jag och kändes faktiskt som att jag hade honom eller som sämst en coin flip så jag synade. Han visar JJ och det var den turneringen. Lite tråkigt men man spelar ju för att vinna Kanske borde väntat på bättre läge så här i efterhand men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
9-LIVES Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 TILT! Åkte ut precis innan pengarna på ett lite onödigt sätt kanske... har ca 22 k i marker. Jag sitter på SB och alla har foldat fram till mig då jag plockat upp AJ. Blindsen är 1000/2000 och jag väljer att raisa till 7k. BB som har ungefär lika mkt som mig ställer in! Hm... Då han gjort samma spel mot mig tidigare under turneringen då jag försökt sno hans BB har jag muckat handen och gått vidare. Men va fan. Kan ju inte vika ner mig varje gång tänkte jag och kändes faktiskt som att jag hade honom eller som sämst en coin flip så jag synade. Han visar JJ och det var den turneringen. Lite tråkigt men man spelar ju för att vinna Kanske borde väntat på bättre läge så här i efterhand men men. Alltid tråkigt att bubbla men du får väl se till att klonka en storturre ikväll helt enkelt. GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2006 Resultat: -$66 Lirade 1h 30 min nu. Inge vidare flyt. Lirade dock helt okey. Får se om det kanske blir en session till senare ikväll. Hand 1: Halvlurig hand det här. Sitter på AT och raisar 4bb pre flopp. Får syn av en väldigt tight lirare. Hur skulle ni spelat den? - SpeedBooster sitting in seat 1 with $165.50 - Bengt sitting in seat 2 with $92.17 - DeValois sitting in seat 3 with $100.00 [sitting out] - johan-21- sitting in seat 4 with $91.30 [Dealer] - ocepc sitting in seat 5 with $85.19 - SnCharmer sitting in seat 6 with $198.18 ocepc posted the small blind - $0.50 SnCharmer posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to SpeedBooster: , SpeedBooster raised - $4.00 Bengt folded johan-21- called - $4.00 ocepc folded SnCharmer folded ** Dealing the flop: , , SpeedBooster bet - $7.00 johan-21- raised - $21.00 SpeedBooster called - $21.00 ** Dealing the turn: SpeedBooster checked johan-21- bet - $38.00 SpeedBooster ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts