Gå till innehåll

SpeedBooster - NL400 + en del turrar!

SpeedBooster

Recommended Posts

Håller med. Därför jag tog upp den som en hand jag spelat kasst :) Omslag på floppen senast är standardspelet. Ibland gör man det så onödigt svårt för sig.

hehe det kanske stämmer. Har inte tänkt på det faktiskt :lol: Om jag slagit om pre och han pushat känns det ju som att AA är enda möjliga handen ungefär. Ska tänka på det nästa gång jag lirar mot ngn dansk nötgrinder ;-)

Kul att du kommenterar. All konstruktiv kritik uppskattas! :P

Det är ju dessa händer som är intressanta att analysera, de flesta standardsituationer har man ju varit igenom några gånger.

När man sen råkar missclicka eller bara slarvar så att man sätter sig själv i skiten är det ju intressant att hitta sätt att ta sig därifrån, denna gång var det nog kanske bara att betala av eller känna sig vek tyvärr! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 826
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser morkt ut med pokerspelande har. Hittat igen en spelhall med en del datorer fast kan inte installera ngn klient tyvarr.. Finns det ngt annat natverk an B2B som har ngn slags webblasarbaserad klient som man inte behover tanka ned/installera??? Skulle vara kul o lira nagra hander om man far tid over :) Annars har vi borjat lagga alla smamynt i en skal pa hotellrummet som vi anvander som marker hehe Vi har hunnit med 3 smaturrar an sa lange. Kanske inte sa jatteseriost spel men anda skoj :P

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Då var man hemma i kalla sverige igen!

Var tvungen att klicka upp några bord nu efter det "långa" uppehållet :) La ned efter 40 min då jag ändå inte var riktigt fokuserad. Slutade +$15. Kul att lira lite igen iaf :D Fick föresten med mig en pokerbok på resan som jag läste typ hälften i. Efter några sidor förstod jag att det var en limitbok... TILT! Aja var ganska intressant iaf :) Imorrn blir det mer gejm!

Länk till kommentar

Blev en 40 minuters session på Everest nu, 6 bord. Lite ovant nu när dom gjort om klienten men riktigt bra att man nu kan ställa in storleken på borden måste jag säga! Tycker jag lirade helt okej under den här ganska korta sessionen, bra fokus. Gjorde bland annat en riktigt bra syn på rivern då fi försökte bluffa till sig en halvstor pott. Hittar inte igen HHn men hade iaf toppar med svag kicker. Satte fi på ett missat färgdrag och tog synen.

Hand 1:

AA från tidig pos. Ingen speciell read på vad fi är för typ av spelare.

olyfje sitter vid 0 med $105,26.

SpeedBooster sitter vid 1 med $170,30.

LOUBICOU sitter vid 2 med $81,54.

EL_FLAUSCHO sitter vid 3 med $68,33.

Don_Carlo_ sitter vid 4 med $28,15.

avia81 sitter vid 5 med $34.

Dealern sitter vid 3.

Don_Carlo_ lägger en blind på $,50.

avia81 lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges Ak As.)

Före floppen:

olyfje foldar.

SpeedBooster höjer med $2,50.

LOUBICOU synar med $3,50.

EL_FLAUSCHO foldar.

Don_Carlo_ synar med $3.

avia81 foldar.

Floppen kommer upp

3r 4s 2s.

Don_Carlo_ satsar $1.

SpeedBooster höjer med $10.

LOUBICOU synar med $11.

Don_Carlo_ foldar.

Turnkortet kommer upp Kk.

SpeedBooster satsar $28.

LOUBICOU går all-in med $67,04.

SpeedBooster ?

Länk till kommentar

Lirat 1h 30 min till nu på Everest. Halvtrög session med inte ett enda träffat set. Spelade ett par potter ganska tveksamt också :(

Hand 1:

Vilken linje föredrar ni här? Är inte alls nöjd med hur jag spelade den här handen. OK att jag synar floppen men att inte slå om på turn är väl straffbart, eller?

lucas139 sitter vid 0 med $96,51.

allinman29 sitter vid 1 med $25.

SpeedBooster sitter vid 2 med $100.

GATESBIG sitter vid 4 med $22,82.

nacox sitter vid 5 med $84,10.

Dealern sitter vid 4.

nacox lägger en blind på $,50.

lucas139 lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges 8k 9k.)

Före floppen:

SpeedBooster synar med $1.

GATESBIG foldar.

nacox synar med $,50.

lucas139 satsar $3.

SpeedBooster synar med $3.

nacox foldar.

Floppen kommer upp

10k 4s Jh.

lucas139 satsar $3.

SpeedBooster synar med $3.

Turnkortet kommer upp Qk.

lucas139 satsar $15.

SpeedBooster synar med $15.

Riverkortet kommer upp 10h.

lucas139 satsar $45.

SpeedBooster ???

Hand 2:

Oflyt att bordet parar sig men låter ju faktiskt fi träffa sin kåk ganska billigt...TILT!

lucas139 sitter vid 0 med $97,40.

Schwarzwo sitter vid 1 med $97,24.

topelli sitter vid 2 med $35,19.

bruehler sitter vid 3 med $83,52.

paulo11 sitter vid 4 med $99,38.

SpeedBooster sitter vid 5 med $100,50.

Dealern sitter vid 1.

topelli lägger en blind på $,50.

bruehler lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges 9s As.)

Före floppen:

paulo11 synar med $1.

lucas139 synar med $1.

Schwarzwo foldar.

topelli foldar.

bruehler checkar

Floppen kommer upp

6s 5s Js.

bruehler checkar

paulo11 checkar

SpeedBooster satsar $1.

lucas139 synar med $1.

bruehler höjer med $7,50.

paulo11 foldar.

SpeedBooster höjer med $7,50.

lucas139 foldar.

bruehler synar med $7,50.

Turnkortet kommer upp 2h.

bruehler checkar

SpeedBooster satsar $22.

bruehler synar med $22.

Riverkortet kommer upp Jh.

bruehler checkar

SpeedBooster satsar $45.

bruehler går all-in med $44,52.

$,48 skjuts över till SpeedBooster.

Kortvisning:

SpeedBooster visar 9s As.

Flush, Ess högt - As Js 9s 6s 5s

bruehler visar 5k 5h.

Kåk, femmor över knektar - 5s 5k 5h Js Jh

bruehler vinner potten på ($167,54).

Länk till kommentar

1h 25 min 6 tablande nu före lunch på everest. Väldigt kalla kort och få träffar. Spelade kanske inte så superbra heller...

Hand 1:

Smålurig hand. Ganska nyss satt mig vid bordet och har ingen speciell read på Fi. Tokfel att syna? Halva stacken redan inne men har svårt att se så många händer jag slår...Tveksamt om han skulle spela ett färgdrag så:rolleyes:

Riverflash sitter vid 0 med $181,09.

Pupe75 sitter vid 1 med $80,36.

Joempie01 sitter vid 2 med $87,27.

nestee sitter vid 3 med $47,98.

Sjonnie_J sitter vid 4 med $141,38.

SpeedBooster sitter vid 5 med $100.

Dealern sitter vid 3.

Sjonnie_J lägger en blind på $,50.

SpeedBooster lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges Ah Kh.)

Före floppen:

Riverflash synar med $1.

Pupe75 foldar.

Joempie01 foldar.

nestee foldar.

Sjonnie_J foldar.

SpeedBooster satsar $4,50.

Riverflash synar med $4,50.

Floppen kommer upp

Qr Ar 5k.

SpeedBooster satsar $11,50.

Riverflash synar med $11,50.

Turnkortet kommer upp 7h.

SpeedBooster satsar $34,50.

Riverflash höjer med $103,50.

SpeedBooster går all-in med $48,50.

$55 skjuts över till Riverflash.

Kortvisning:

SpeedBooster visar Ah Kh.

Par i ess - Ar Ah Kh Qr 7h

Riverflash visar 7s Qs.

Två par, damer och sjuor - Qr Qs 7h 7s Ar

Riverkortet kommer upp 4h.

Riverflash:

Två par, damer och sjuor - Qr Qs 7h 7s Ar

SpeedBooster:

Par i ess - Ar Ah Kh Qr 7h

Riverflash vinner potten på ($197,50).

Länk till kommentar

Näe jag gillar inte spelet. Du bettar turn mot eventuellt drag, som verkligen är enda anledningen att betta för. När han reraisar kan du lätt komma undan med 50% av stacken kvar. Utan damen på brädan hade jag nog övervärg syn dock. Den stör.

Eh... Klart fi kan syna med sämre "made hands". Dock måste jag säga att jag ogillar storleken på hero's bets. Du måste nog folda turn då han förmodligen inte spelar så med drag/enparshand.

Länk till kommentar

Eh... Klart fi kan syna med sämre "made hands". Dock måste jag säga att jag ogillar storleken på hero's bets. Du måste nog folda turn då han förmodligen inte spelar så med drag/enparshand.

Ja syna kan han ju göra men knappast gå all in om han inte är fiskig, och detvet vi ju inte. Utan färgdraget hade jag dock checkat turn och värdebetat river.

Länk till kommentar

Ja syna kan han ju göra men knappast gå all in om han inte är fiskig, och detvet vi ju inte. Utan färgdraget hade jag dock checkat turn och värdebetat river.

Hehe, så hero ska inte betta för att fi kan gå allin? :) Det jag reagerade på var att du skrev att enda anledningen att betta var att få värde av drag, jag sa ju tom själv att han inte spelar så med drag/enparshand...

För att vara övertydlig, hero måste betta turn för att få värde av drag PLUS massa annan skit som han kan tänkas SYNA med. Annars är vi nog överrens. :)

Länk till kommentar

Tack för svaren!

Håller helt klart med er. Borde ha foldat. Har som sagt väldigt svårt att se fi ställa in med en sämre hand än min i det där läget. Inte alls nöjd med synen. :-(

Sen det här med storleken på mina bets. Blev lat och använde den berömda pottbetknappen. :roll: Att betta ca $26 på turn kanske hade varit mer lämpligt för att få värde av eventuella drag mm. Mot eventuellt omslag är man troligtvis slagen och sparar på det sättet några $ också. Hur mkt hade du bettat edison?

Länk till kommentar

Tja... Jag hade nog inte bettat fullpott på floppen heller, kanske 8 där. Sen blir det väl en 28 i potten snabbt räknat, och då känns väl 18-22 rätt lagom. Som spelat är väl 26 helt okej, även om jag har en förkärlek till att betta 24 hellre än 25, ser så suspekt ut när man höjer med en mark(er?) bara. :-)

Fast jag har väl en tendens att vara lite weak i mina bets så, du kanske får lägga på en eller två dollar. Men det känns som att random-fisken inte riktigt vågar syna ner med typ A9 här om du bettar för hårt, + att man kan få syn av massa annat trevligt om man inte bettar på stenhårt hela tiden. Har svårt att tänka mig att han skulle synat ett FSPB unimproved på turn här, men 2/3 kanske han kan syna ner om du inte har spelat jätte TP.

Länk till kommentar

Blev en 35 minuters morgonsession nu på everest, 6 bord som vanligt. Lirade väldigt tight och var inte inblandad i speciellt mkt skit. Blir mer gejm sen idag! :-)

Hand 1: :-D

Sessionens roligaste hand!

drygar sitter vid 0 med $138,93.

Cantotheking sitter vid 1 med $82,52.

Dado2000 sitter vid 2 med $83,98.

SpeedBooster sitter vid 3 med $100.

totti_21 sitter vid 4 med $93,40.

exca2000 sitter vid 5 med $17,56.

Dealern sitter vid 5.

drygar lägger en blind på $,50.

Cantotheking lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges 9h 8h.)

Före floppen:

Dado2000 foldar.

totti_21 foldar.

exca2000 foldar.

drygar foldar.

Cantotheking checkar

Floppen kommer upp

5h Js 3h.

Cantotheking checkar

SpeedBooster satsar $2,50.

Cantotheking synar med $2,50.

Turnkortet kommer upp 6h.

Cantotheking checkar

SpeedBooster satsar $4.

Cantotheking synar med $4.

Riverkortet kommer upp 7h.

Cantotheking checkar

SpeedBooster satsar $9.

Cantotheking höjer med $15,50.

SpeedBooster höjer med $15,50.

Cantotheking går all-in med $50,52.

SpeedBooster går all-in med $52,50.

$17,48 skjuts över till SpeedBooster.

Kortvisning:

Cantotheking visar 6k 4h.

Straight flush, Sju högt Hjärter - 7h 6h 5h 4h 3h

SpeedBooster visar 9h 8h.

Straight flush, Nio högt Hjärter - 9h 8h 7h 6h 5h

SpeedBooster vinner potten på ($162,54).

Länk till kommentar

1h 10 min 7-tablande nu. Ett par riktigt fina träffar. Ingen vidare utdelning tyvärr :( Torskade två feta potter. Den första floppade jag topp tvåpar med 89. Blir all in på flopp mot två stycken. Den ena hade AA och den andra hålstegdrag med QT. Bordet parar sig med två springande kungar suck. Den andra läser jag fi helt fel. Fi höjer till $3,5 UTG. Alla foldar till mig. Jag säger $11 med KK. Fi synar. T hög flopp med två hjärter. Fi re raisar mig all in. Synar direkt och fi flippar upp AA. Inte mycket att göra åt känns det som...

Tot: +$367 idag

Länk till kommentar

50 min 6-8 tablande nu på everest. Är riktigt nöjd med hur jag spelar just nu asså. Många skulle nog tycka att jag spelar lite väl tight men det funkar fan bra på NL100. Lägger mindre energi på blindsteals och kampen om mörkarna nu än innan jul. Har en tendens att bluffa bort mig lite väl ofta då jag håller på och snor blindsen nämligen :) Ska jag upp i nivå måste jag nog ändra min spelstil en del men just nu är jag glad att jag hittat tillbaks till plusset igen! :-D

Länk till kommentar

Grymt skoj med poker nu! :-) En till stabil session, 55 min 8 bord. Fick ett par kniviga lägen men är rätt nöjd med hur jag hanterade dom. Är dock lite missnöjd med hur jag lirade en hand just i början av sessionen. Höjde från cutoff med AT. Enfärgad hög flopp med träff på A, en fi. Får för mig att checka floppen :roll: Han pottar både turn och rivern som var blanka och jag synar ned. Han hade floppat färg med TJs. Kändes onödigt att ge bort drygt 30 dolls så...Trillade in en liten bonus på $100 också, aldrig fel :)

Hand 1:

Halvjobbigt beslut. Ingen read på fi. Känns som att jag är slagen.

ElSaim sitter vid 0 med $110,45.

SpeedBooster sitter vid 1 med $116,57.

Dirky-D sitter vid 2 med $114,59.

ensar41 sitter vid 3 med $20,08.

Krogers5 sitter vid 4 med $103,63.

Yankees1979 sitter vid 5 med $89,81.

Dealern sitter vid 1.

Dirky-D lägger en blind på $,50.

ensar41 lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges Qk Qh.)

Före floppen:

Krogers5 foldar.

Yankees1979 foldar.

ElSaim foldar.

SpeedBooster höjer med $3.

Dirky-D höjer med $9.

ensar41 foldar.

SpeedBooster synar med $9.

Floppen kommer upp

5s 6k 3h.

Dirky-D satsar $27.

SpeedBooster ?

Hand 2:

Jag hade verkligen jättetur i den här potten men det är mindre viktigt. Hur hade ni gjort på turn? Check lr bett? Gillar inte dam nr 2 som kommer upp.

ElSaim sitter vid 0 med $129,15.

SpeedBooster sitter vid 1 med $105,81.

Dirky-D sitter vid 2 med $143,40.

Krogers5 sitter vid 4 med $114,73.

frezuhpahwah sitter vid 5 med $60.

Dealern sitter vid 1.

Dirky-D lägger en blind på $,50.

Krogers5 lägger en blind på $1.

frezuhpahwah lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges Ks Kr.)

Före floppen:

frezuhpahwah checkar

ElSaim synar med $1.

SpeedBooster höjer med $5.

Dirky-D foldar.

Krogers5 foldar.

frezuhpahwah synar med $5.

ElSaim synar med $5.

Floppen kommer upp

9r 5r Qk.

frezuhpahwah checkar

ElSaim checkar

SpeedBooster satsar $14.

frezuhpahwah synar med $14.

ElSaim foldar.

Turnkortet kommer upp Qh.

frezuhpahwah checkar

SpeedBooster checkar

Riverkortet kommer upp Qs.

frezuhpahwah checkar

SpeedBooster satsar $22.

frezuhpahwah foldar, visar 5k 5h.

$22 skjuts över till SpeedBooster.

SpeedBooster döljer korten

SpeedBooster vinner potten på ($45,60).

Länk till kommentar

Tjaba!

Verkar som canaria gjort dig gott:-D Funderar ändå på om det verkligen kan vara värt att lira ÅTTA bord samtidigt... Personligen tycker jag att det är betydligt roliga att lira lite färre så att man kan ha hyfsad koll på lirarna...men du kanske har en enorm "split vision";-)

Tex. så beror ju Hand1 i princip bara på vilka reads du ha har på liraren sen tidigare... Jag hade nog ställt in den handen och hållt tummarna...lr så hade jag lagt mig precis som du..beror kanske på min dagsform..hehe

Lycka till med skolan & lirandet i fortsättningen!

mvh

Linus

Länk till kommentar

Tjaba!

Verkar som canaria gjort dig gott:-D Funderar ändå på om det verkligen kan vara värt att lira ÅTTA bord samtidigt... Personligen tycker jag att det är betydligt roliga att lira lite färre så att man kan ha hyfsad koll på lirarna...men du kanske har en enorm "split vision";-)

Tex. så beror ju Hand1 i princip bara på vilka reads du ha har på liraren sen tidigare... Jag hade nog ställt in den handen och hållt tummarna...lr så hade jag lagt mig precis som du..beror kanske på min dagsform..hehe

Lycka till med skolan & lirandet i fortsättningen!

mvh

Linus

hehe japp extrem "split vision" ;-) Näe men testar att lira lite fler bord nu en period. Har gått bra än så länge men får utvärdera om någon vecka om det är värt :) Helt klart har man ganska begränsad read på fi då man har så många spelare att hålla reda på när man lirar 8 bord. Går ju bättre på siter där man kan använda tex PO men på everest går ju inte det...Håller med. Är ju egentligen roligare att köra färre bord så man kan spela spelarna lite mer än korten :) Men jag har o andra sidan en tendens att slaska och bluffa bort en hel del dollars i onödan då jag lirar färre bord. Funkar också ganska bra med tight ABC-poker på lägre nivåer...Så att lira fler bord kanske är EV+ ändå :roll: Får se vad som händer med timlönen! Sen jag kom hem från gran canaria har jag tot lirat 10h och plussat drygt 1100 dollar på spelet :-)

Hur är staterna då? :-D Du måste hålla mig uppdaterad! Ladda gärna upp nå bilder om du har tid ;-)

Fick föresten ordning på svingen under den andra veckan. Avslutade med 5 raka 78or (+5) innan vi åkte hem. Så det kanske finns hopp för en hyffsad säsong ändå hehe

Hörs!

Länk till kommentar